Honda har fundet de vises (diesel) sten.
Fra : BJ

Dato : 15-08-07 22:15

Det er åbenbart lykkedes Honda at løse NO-problemet i den dieselmotor.

De første ventes på markedet omkring 2010 ... i USA.

http://www.honda.dk/sw14201.asp

mvh
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-08-07 22:04

On 15 Aug., 23:14, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> Det er åbenbart lykkedes Honda at løse NO-problemet i den dieselmotor.
>
> De første ventes på markedet omkring 2010 ... i USA.

> [...]

Så var det jo meget godt med en ny dreng i dieselklassen, som måske
ser med friske øjne på tingene.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 16-08-07 22:28

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Så var det jo meget godt med en ny dreng i dieselklassen, som måske
>ser med friske øjne på tingene.

Det vil jo vise sig om ca. 3 år .. i USA om marketing nu også har forstået
teknikkens budskab.

Indtil da, må USA jo leve med de tingene som de er og vi andre måske få den
nye udgave på markedet om 4 til 5 år.

Efterfølgende skal alle de gamle kasser jo skiftes ud for det overhovedet
gavner noget.

mvh
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-08-07 12:18

On 16 Aug., 23:28, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> nye udgave på markedet om 4 til 5 år.
>
> Efterfølgende skal alle de gamle kasser jo skiftes ud for det overhovedet

Nej det sker ikke fra den ene dag til den anden, det er dog positivt
at der bliver søgt løsninger på det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 18-08-07 17:41

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej det sker ikke fra den ene dag til den anden, det er dog positivt.

Det er vi da enige om, men kan ikke rigtig bruge det noget, da svi´neriet
fortsætter og det endda med statsstøtte.

mvh
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-08-07 22:28

On 18 Aug., 18:41, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "Kim Kristensen" <ki...@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelsenews:1187435851.367500.250020@57g2000hsv.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Det er vi da enige om, men kan ikke rigtig bruge det noget, da svi´neriet
> fortsætter og det endda med statsstøtte.
>
> mvh
> Bjørn J.
> at der bliver søgt løsninger på det.
>
> - Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Ja der er jo en lavere afgift på diesel, jeg kender dog ikke til
grunden. Det er næppe en støtte til erhvervslivet, da de sikkert har
et eller andet fradrag for udgifter til brændstof.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-08-07 17:25

> [...]
> Det er åbenbart lykkedesHondaat løse NO-problemet i den dieselmotor.
>
> De første ventes på markedet omkring 2010 ... i USA.

Det er noget om milijøvenlige biler her http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=56862
og så kilden til forgående http://www.vcd.org/vcd_auto_umweltliste.html

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 20-08-07 22:24

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det er noget om milijøvenlige biler her
>http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=56862
>og så kilden til forgående http://www.vcd.org/vcd_auto_umweltliste.html

Hvad afgiver ovennævnte af NO (Nitrogenoxid).?

Det er bemærkelsesværdigt, dette ikke opgives for dieselmotorer, da man
udmærket ved, katalysatoren er så godt som uvirksom men virker 99% på en
moderne benzinbil.

Jeg vil stadig påstå, det er grovmanipulation så det batter.

mvh
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-08-07 10:05

On 20 Aug., 23:23, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> moderne benzinbil.
>
> Jeg vil stadig påstå, det er grovmanipulation så det batter.

På trods af min arbejdsplads nationale oprindelse, så er mit tyske
mindst lige så rustent som bagklappen på en ubehandlet Felicia
stationcar af ældre årgang.

Så vidt jeg kan tyde står der noget om NOx i dokumentet med
beregningsmetoden, og det ser ud som om der bliver taget hensyn til
både det og støjniveau.

http://www.vcd.org/fileadmin/user_upload/redakteure/themen/auto_und_motorrad/auli/AULi_Bewertungsverfahren.pdf

Der skulle også blive snydt med CO2-tal http://fpn.dk/motor/bil/article1050897.ece
Mon ikke det nærmere er et spørgsmål om at de metoder forbruget måles
efter, ikke altid lever op til virkeligheden.

Med venlig hilsen Kim