Dømt for fup med bilforsikring
Fra : Henning

Dato : 15-08-07 16:51

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7925494.html

Tja, det kan ikke betale sig at køre i "fars bil".

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 15-08-07 18:10

Henning <no.mail@all.invalid> skrev :

>Tja, det kan ikke betale sig at køre i "fars bil".

herregud da - de slap jo billigt , i modsætnin gtil ham der
totalskadede en bil, og selskabet sagde :

Din præmie skulle have været 5 gange større, så vi dækker kun 20% af
skaden

Han skylder 200.000+ væk lige pludselig ... Go Figure !

--
Jan_stevns

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-08-07 18:14

Henning formulerede onsdag:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7925494.html
>
> Tja, det kan ikke betale sig at køre i "fars bil".

Hvor mange her i gruppen, der har rundet 35, lavede ikke dette trick?
Jeg husker det som ganske almindelig praksis for min storebror og hans
venner. Det var allerede strammet lidt op da jeg fik min første bil, så
jeg tog den sure tørn med at selv betale og selv (officielt) eje mine
køretøjer.
Kai

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 15-08-07 18:55

Fister Løgsovs <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev :

>Hvor mange her i gruppen, der har rundet 35, lavede ikke dette trick?

Jeg har rundet de 50, og selv betalt hver en bjælde - det samme har
brormand Claus - (som runder til næste år)

Jeg mener at huse, at den i fordum's tid - første bil kostede mig ca
700.- i kvartalet i kasko - og det er i 75

En 1.års lærligemånedsløn var 1150.- såehh deet .. var dyrt!
--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 15-08-07 20:45

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 700.- i kvartalet i kasko - og det er i 75
>
> En 1.års lærligemånedsløn var 1150.- såehh deet .. var dyrt!

min første bil kostede mig 2048,- årligt i ansvar og det var selv dengang
utrolig billigt. Så jeg var en af dem som ikke blev flået af forsikringen
selv om jeg lige havde fået bil osv. Min lærlingeløn var 2700,- om måneden

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 15-08-07 20:55

On Wed, 15 Aug 2007 19:55:21 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> Jeg mener at huse, at den i fordum's tid - første bil kostede mig ca
> 700.- i kvartalet i kasko - og det er i 75
>
> En 1.års lærligemånedsløn var 1150.- såehh deet .. var dyrt!

Det var derfor jeg kørte MC i de første 8 år, indtil jeg havde opnået
elitestatus og ikke kunne sætte fødderne ned længere og derfor blev nødt
til at begynde at eje bil selv.

Min 750ccm kostede ca. 1.500 kr om året i ansvar og da jeg begyndte fik
jeg SU som hjemmeboende, så der var heller ikke mere end 1.200 kr om
måneden ...

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Niels Pein

Dato : 15-08-07 23:19

"Fister Løgsovs" skrev ...
> Henning formulerede onsdag:

> Hvor mange her i gruppen, der har rundet 35, lavede ikke dette trick?

"Her" Fister.
Og min storebror har heller ikke så vidt jeg husker.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-07 23:23

"Fister Løgsovs" skrev ...

Hér!
Hans - der har hørt at et mål for éns moral er hvad man kunne finde på hvis
det ikke blev opdaget!
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-08-07 14:37

On Wed, 15 Aug 2007 19:13:55 +0200 Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> sent the following smoke signals:

>Henning formulerede onsdag:

>Hvor mange her i gruppen, der har rundet 35, lavede ikke dette trick?

Om godt 4 mdr. kan jeg svare på spørgsmålet, men da jeg næppe skal have
bil igen, selvom 3 timers ventetid på en Falck-transport i går fik mig
til at genoverveje det, så får du alligevel svaret:

Her!

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-08-07 12:48

Fister Løgsovs wrote:
> Henning formulerede onsdag:

> Hvor mange her i gruppen, der har rundet 35, lavede ikke dette trick?

Jeg kunne ikke selvom jeg havde villet det. For det første fik jeg først
kørekort som 36-årig og for det andet var min far død, da jeg fik det.

Ebbe

Fra : Specks6812

Dato : 15-08-07 21:02

Henning <no.mail@all.invalid> said in

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7925494.html
>
> Tja, det kan ikke betale sig at køre i "fars bil".

Tricket må, alt andet lige, lovliggøres af at sønnen i forsikringspolice og
registreringsattest anføres som bruger af køretøjet.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-08-07 21:06

> Tricket må, alt andet lige, lovliggøres af at sønnen i forsikringspolice
> og
> registreringsattest anføres som bruger af køretøjet.

Det kan du have ret i, men så betaler man også forsikring som nybegynder, og
så er det jo et fedt.

Mvh Niels

Fra : Specks6812

Dato : 15-08-07 21:27

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> said in

> Det kan du have ret i, men så betaler man også forsikring som
> nybegynder, og så er det jo et fedt.
>
> Mvh Niels

Se, det er jeg ikke sikker på altid er tilfældet.
Nogle selskaber tilskriver ejerens anciennitet.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 15-08-07 22:38

Specks6812 <findit@hotmail.com> skrev :

>Nogle selskaber tilskriver ejerens anciennitet.

hvilke ??

I såfald er der et par tøser man kan gøre rigtigt glade ;)

(Og ja - Eifeltårnet er stadig til salg)

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-07 23:13

>Nogle selskaber tilskriver ejerens anciennitet.

Det er fortid.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-08-07 15:14

> Det er fortid.
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk

Kunne ikke engang lade sig gøre i 1997 da jeg skulle forsikre min første
bil, så det er meget fortid.

Mvh Niels

Fra : Specks6812

Dato : 16-08-07 18:30

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> said in news:fa1m37$1rdt$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Kunne ikke engang lade sig gøre i 1997 da jeg skulle forsikre min første
> bil, så det er meget fortid.
>
> Mvh Niels

Jeg kender en for hvem det virkede indtil 2005 hvor bilskifte skete og
ejerskabet ændredes.
Vedkommende stod som bruger på registreringsattest samt police og den ene
forældre stod som ejer samme steder.
Præmien baseredes på ejerens anciennitet som var optjent siden 1950'erne.

Og det var ikke mig selv.
Jeg har haft egen bil/mc uafbrudt siden 70'erne

Hvilket selskab det drejer sig om er irrellevant.
Blot konstateres det herfra at det virkede indtil for 2 år siden.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-08-07 18:33

> [...]
>
> Hvilket selskab det drejer sig om er irrellevant.
> Blot konstateres det herfra at det virkede indtil for 2 år siden.

Hvis der er et selskab der praktisere dette er det vel relevant hvilket, så
andre kan få glæde af det. Dem jeg kontaktede tilbød det i hvert fald ikke
til mig som kunde, men måske kan man være heldig at enkeltpersoner kan
forhandle sig frem til noget.

Mvh Niels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-08-07 08:46

On 15 Aug., 19:13, Fister Løgsovs <Ku...@starmail.invalid.co.za>
wrote:
> Henning formulerede onsdag:

> Hvor mange her i gruppen, der har rundet 35, lavede ikke dette trick?

Ikke her.
Betalte 1. år 30.000 kr for vores Peugeot 605 som 25 årig.
Men ret hurtigt falder det og man kan få presset priserne.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: God men brugt 2WD diesel traktor med