Kinesiske biler :o)
Fra : Tom

Dato : 15-08-07 16:30

Hmm jeg tror jeg skal være en af de første til at købe en kinesisk bil når
først der findes en importør der har r*v nok i bukserne til at hjemhente det
bedste kinesiske hightec som verden endnu har set.

Vi taler her om biler lavet med indsats af høj ingeniørkunst med en god
portion hærdtet kinesisk stål tilsat bedste kamelgødning

Brillance BS6
http://www.youtube.com/watch?v=F06LjugtIUo&mode=related&search=

4WD
http://www.youtube.com/watch?v=DZWy_fASSiQ&mode=related&search=

Chery Amulet
http://www.youtube.com/watch?v=5kQGAK550LE&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Edinside%2Eno%2Fphp%2Fart%2Ephp%3Fid%3D392309

Det er her VIGTIGT at pointere at kineserne er uenige i testresultatet
citat
"Den kinesiske bilproducent Chery mener, at testen er utroværdig, fordi den
blev gennemført på et testlaboratorium, der ejes af Ruslands største
bilproducent Avtovaz. I parentes bemærket er det en af Cherys største
konkurrenter i Kina. Den kinesiske bilproducent Chery mener, at testen er
utroværdig, fordi den blev gennemført på et testlaboratorium, der ejes af
Ruslands største bilproducent Avtovaz. I parentes bemærket er det en af
Cherys største konkurrenter i Kina. "

Jeg tror også på at der er snydt med testene og derfor er jeg helt sikker
den første køber at en kinabil

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 15-08-07 16:39

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi taler her om biler lavet med indsats af høj ingeniørkunst med en god
> portion hærdtet kinesisk stål tilsat bedste kamelgødning

Det giver ny mening til ordet "deformationszone" :D

Fra : Tom

Dato : 15-08-07 16:47

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Det giver ny mening til ordet "deformationszone" :D

Jah, kineserne ånder europæisk bilindustri i nakken, ja man kan faktisk sige
at de på mange områder har overhalet de gamle producenter.
I kina ved man godt hvordan en bil skal skrues sammen

--
Tom

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-08-07 17:56

On Wed, 15 Aug 2007 17:47:08 +0200 "Tom" <christensen@bigfoot.com> sent
the following smoke signals:

>Jah, kineserne ånder europæisk bilindustri i nakken, ja man kan faktisk sige
>at de på mange områder har overhalet de gamle producenter.

Nu er Ford jo heller ikke så svære at overhale...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-08-07 16:55

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in

CRASHTEST VIDEOER]

> Brillance BS6
> 4WD
> Chery Amulet

Føj for en grimmer en

Den tyske motorpresse hagler dem også igennem for tiden.

Dels for ekstremt dårlig kvalitet og sikkerhed, dels for uhæmmet at kopiere
europæisk design.

Se bare denne "BMW X5":

http://canali.libero.it/affaritaliani/upload/sc/0002/sceo.jpg

I virkeligheden er det en Shuan-et-eller-andet Ceo

Fra : Benny

Dato : 17-08-07 22:58

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den tyske motorpresse hagler dem også igennem for tiden.
>
> Dels for ekstremt dårlig kvalitet og sikkerhed, dels for uhæmmet at

Også japansk design står for tur. Der er en Honda der er kopieret så
nøjagtig at kun emblemerne manglede.

Benny

Fra : Brian

Dato : 15-08-07 17:01

Tom wrote:

> Jeg tror også på at der er snydt med testene og derfor er jeg helt
> sikker den første køber at en kinabil

Jeg tror (desværre) sagtens de kan sælges her i Danmark pga. vores høje
bilpriser.

Hvis en seriøs importør skulle dukke op, vil det da være spændende at se om
det kan rokke ved den nuværende reg.afgift på sikkerhedsudstyr, som et
modsvar til ikke at købe sådan en dødsfælde.

/Brian

Fra : Tom

Dato : 15-08-07 17:10

> [...]
> om det kan rokke ved den nuværende reg.afgift på sikkerhedsudstyr, som et
> modsvar til ikke at købe sådan en dødsfælde.

Tror det kan være ligemeget om der er sikkerhedsseler og Airbag i de
kinesiske biler, så de kan bare lev. hvad der måtte give den laveste pris i
dk.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 15-08-07 17:15

Tom wrote:

> Tror det kan være ligemeget om der er sikkerhedsseler og Airbag i de
> kinesiske biler, så de kan bare lev. hvad der måtte give den laveste
> pris i dk.

Jeg tænker på sænkning af afgiften i forhold til de etablerede mærker, så en
evt. prisforskel vil være mindre.

Det vil kineserne så også nyde godt af, men mon de ligefrem er spækket med
sikkerhedsudstyr ?

/Brian

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 16-08-07 14:42

> [...]
> en evt. prisforskel vil være mindre.
>
> Det vil kineserne så også nyde godt af, men mon de ligefrem er spækket med

Nu da regeringen har sat meget ind for at vi skal leve sundere og længere,
sidste tiltag rygestoppet. Så ville det da være en god ide om stjernerne fra
Euro NCAP kunne nedsætte afgiften. Jo flere stjerner, jo mere
afgiftnedsættelse.

Bjarne

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-08-07 11:46

Bjarne Rosenkrands skrev:
> [...]
> sidste tiltag rygestoppet. Så ville det da være en god ide om stjernerne fra
> Euro NCAP kunne nedsætte afgiften. Jo flere stjerner, jo mere

Det troede jeg allerede var tilfældet, er der ikke noget med et ekstra
fradrag i bilprisen hvis den har fået 5 stjerner i EuroNCAP?

Jesper

Fra : Jan Vennike

Dato : 17-08-07 17:29

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det troede jeg allerede var tilfældet, er der ikke noget med et ekstra
> fradrag i bilprisen hvis den har fået 5 stjerner i EuroNCAP?
>
> Jesper

Joda

http://fpn.dk/motor/bil/article1043888.ece

Som du kan se, mistede Fabia'en 3600 kr i nedslag, som den ville have fået
hvis den havde fået 5 stjerner.

/Jan

Fra : Deaster

Dato : 17-08-07 18:20

Jan Vennike skrev:
> [...]
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1043888.ece
>
> Som du kan se, mistede Fabia'en 3600 kr i nedslag, som den ville have fået

Jep, det mente jeg nok også, men det er godt nok et lille latterligt beløb.

Jesper

Fra : -= JF =-

Dato : 17-08-07 18:51

Deaster skrev:

> Jep, det mente jeg nok også, men det er godt nok et lille latterligt beløb.

totalt ubetydeligt for andre en flådeindkøbere - og de har jo nok nogle
andre rabatter at skrue på.
--
Mvh. John

Fra : Brian

Dato : 17-08-07 20:54

Jesper Juul wrote:
> Det troede jeg allerede var tilfældet, er der ikke noget med et ekstra
> fradrag i bilprisen hvis den har fået 5 stjerner i EuroNCAP?

Men ordningen skulle løbende revideres og udvides. Det er f.eks stadig ikke
alle der vil betale merprisen for ESP. Derudover kommer der jo hele tiden
nye systemer, som f.eks det Volvo (?) har udviklet med at fange biler i den
blinde vinkel, xenonlygter med kurvelys, osv osv...

/Brian

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 18-08-07 16:58

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en >> afgiftnedsættelse.

> Det troede jeg allerede var tilfældet, er der ikke noget med et ekstra
> fradrag i bilprisen hvis den har fået 5 stjerner i EuroNCAP?
>
> Jesper

Ok, det var jeg ikke klar over

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 09:59

> [...]
> først der findes en importør der har r*v nok i bukserne til at hjemhente
> det bedste kinesiske hightec som verden endnu har set.

Hvad tænkte vi om japanerne dengang ?
Hvad tænker vi lidt endnu om koreanerne ?
Hvad tænker vi om kineserne 10 år endnu ?

Kina skal nok komme efter det.
Det er et land og en økonomi som
er i ufattelig vækst, og når først
de får luret andre af, tror jeg kinabiler
vil blive lige så almindeligt som japanske
og koreanske.

Det viser sig jo idag, folk er villige
til at betale få penge for en 'billigbil'.

Eks. Kia, Suzuki, dengang Daewoo.

Fra : Benny

Dato : 17-08-07 22:56

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Hvad tænkte vi om japanerne dengang ?
> Hvad tænker vi lidt endnu om koreanerne ?
> Hvad tænker vi om kineserne 10 år endnu ?

Nu har jeg, modsat de fleste her i gruppen været i Kina, i firma regi. Hvad
jeg har set der ovre er ikke sjovt.
"Black River" er et virkeligt fælt fænomen.

>og når først
> de får luret andre af, tror jeg kinabiler
> vil blive lige så almindeligt som japanske
> og koreanske.

Kinesere opfinder ikke sikre biler selv. De kopierer dem eller bliver vist
af europæerne/amerikanerne hvordan de laver dem.
Kinesere er af den type mennesker at de først får en bil typegodkendt,
hvorefter den laves billigere (dårligere).

Benny

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-08-07 23:21

>"Black River" er et virkeligt fælt fænomen.

Hva'det?

> [...]
>Kinesere er af den type mennesker at de først får en bil typegodkendt,
>hvorefter den laves billigere (dårligere).

Jeg ved ikke hvad det gør, men jeg tror fuldt og fast på, at det som
japanerne gjorde tidligere og det som koreanerne gør nu... det gør
kineserne "snart".

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Tom

Dato : 17-08-07 23:44

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kinesere er af den type mennesker at de først får en bil typegodkendt,
> hvorefter den laves billigere (dårligere).

uanset hvad kineserne måtte opfinde i fremtiden, så viser de fleste test, at
de er langt derfra i dag, hvilket jo er temmelig væsentlig hvis man gerne
vil overleve lidt ind i fremtiden.

--
Tom