Kan det betale sig at indregistrere denne ~
Fra : miklpa@gmail.com

Dato : 15-08-07 15:57

Hej gruppe

Min kæreste og jeg købte for et par måneder siden en VW Polo i Berlin,
som vi brugte til en treugers roadtrip gennem Østeuropa.

Nu er bilen i Danmark, men stadig på tyske plader, og vi vil gerne af
med den. Spørgsmålet er, om det kan betale sig at lade den
indregistrere inden jeg sælger den?

Det er en hvid Polo 1,0 45HK fra 1994, helt rustfri og meget
velkørende og OK rent kosmetisk. Den har kørt 75000. Vi gav 850€ (godt
6000 kr.) for den i Tyskland.

Jeg har prøvet at beregne inde på Bilbasen, hvad det vil koste at få
den indregistereret i Danmark. De giver et overslag på ca. 17000 kr.
Med syn, lidt småreparationer vil bilen nok være oppe i 25000 inden
den er klar til at sælge.

Spørgsmålet er, om jeg kan få så meget for den?

Alle tips, idéer, gode råd etc. modtages med kyshånd!

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 15-08-07 16:09

>Det er en hvid Polo 1,0 45HK fra 1994, helt rustfri og meget
>velkørende og OK rent kosmetisk. Den har kørt 75000. Vi gav 850? (godt
>6000 kr.) for den i Tyskland.

Er det en 6N ?? (mener 12/94' er første årgang)

> [...]
>den er klar til at sælge.
>Spørgsmålet er, om jeg kan få så meget for den?

Hvis det ikke er en 6N, så ville jeg ikke gøre det. Du kan godt få de 6k
hjem igen, da bilen ikke har gået ret meget.
Hvis bilen kommer op i 25k så er det efter min mening lige på grænsen. Du
kan måske lave 5k på den.
Men hvis du til gengæld vælger at du vil køre i den selv så kan den holde
økonomi. Det er jo en perfekt nr.2 bil.

-Leon

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-08-07 17:03

miklpa@gmail.com wrote:

> Spørgsmålet er, om jeg kan få så meget for den?

Måske, men markedet er stort for den størrelse polo... og det er ikke en
særlig stor motor

> Alle tips, idéer, gode råd etc. modtages med kyshånd!

Hvis ikke selv du vil køre i den (du 'stoler' måske på den, derfor kan
det blive en god investering) så overvej at prøve at sælge den uden
afgift... hvis den er rustfri kan du være heldig der er nogen der er
villige til at poste lidt penge i den for at rippe den for reservedele
(motor, gearkasse, paneler og lign)

Jeg tror det er svært og nok ikke umagen værd selv at få den
indregistreret og synet... man kan jo overveje at indregistrere den på
gule plade (hvis den kan) så bliver den jo endnu billigere. Men som
sagt, jeg tvivler på at du får bøvlet betalt.

Thomas

Fra : miklpa@gmail.com

Dato : 16-08-07 10:31

On 15 Aug., 17:09, "Leon Hulstroem" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:

> Er det en 6N ?? (mener 12/94' er første årgang)

Nej, det er den gamle, mere kantede model.

Jeg har lige været inde på Told og Skats hjemmeside, hvor man kan se
hvor meget andre har måtte betale i registreringsafgift for en Polo
fra 1993. Det svinger mellem 6000 og 16000, og gennemsnittet er
omkring 12000. Det er nok mere realistisk end de 17000, som Bilbasen
estimerer.

Hvis jeg kan slippe med 12K, vil bilen (med plader og syn) ende i ca.
20000.

Det ændrer jo sagerne en smule. Tror I stadig det bedre vil kunne
betale sig at sælge den uden afgift?

Tak for jeres svar!

Venlig hilsen Mikkel