Leasing af bil..
Fra : Carsten

Dato : 14-08-07 21:19

Hejsa

Jeg overvejer at lease en bil, de næste 24måneder (evt. 36 måneder)
Er her nogen, der har erfaring med dette?

Jeg har set lidt på fleggaards leasing af biler til omkring
3000kr-3500kr/mnd,-
er de ok, er der andre der firmaer der er billigere/bedre??
Hvad med forsikring, bør man beholde sit nuværende forsikringsselskab, eller
er der
noget hentet ved at gøre det gennem firmaet, der leaser?

Erfaringer og div hint er meget velkomne!

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-07 21:23

On Tue, 14 Aug 2007 22:19:13 +0200, "Carsten" <x@x.net> wrote:

> [...]
>er der
>noget hentet ved at gøre det gennem firmaet, der leaser?
>
>Erfaringer og div hint er meget velkomne!

Den største advarsel fra FDM går vist på følgende:
- det præcise antal km, "overkørte" km bliver dyre og de, du mangler
at køre får du intet for.
- bilens stand ved aflevering, en bil der er 2 eller 3 år gammel vil
typisk have et par "bilka"-buler.....hvem skal nu betale?
- dæk?
- hvis forsikring ikke er inkluderet, så behold endelig det du har.
Leasing-selskabet vil dog ofte have favorable aftaler med et selskab,
så undersøg muligheden for at få skadesfri periode med videre.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi