Hvordan finder jeg Ethernet på TCP/IP?
Fra : Peter Løvschall

Dato : 08-07-01 23:17

Jeg har påtaget mig opgaven at tilslutte min venindes mac (en 8600 så
vidt jeg husker) til hendes wol ADSL samt at rydde op og rense ud i
computeren.

Jeg startede ud med at prøve om der var "hul" på Nettet ? det var der
(med OS 8).

Efter opdatering til OS 8.6 kunne jeg imidlertid ikke finde "Ethernet" i
TCP/IP indstillinger - kun MacIP og PPP.
Hvordan kan jeg få "Ethernet" frem i dette kontrolpanel?

Mvh
Peter Løvschall

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-07-01 07:26

peterl@post11.tele.dk,Ny-Internet writes:
>Efter opdatering til OS 8.6 kunne jeg imidlertid ikke finde "Ethernet" i
>TCP/IP indstillinger - kun MacIP og PPP.
>Hvordan kan jeg få "Ethernet" frem i dette kontrolpanel?

Det lyder som om, der mangler noget i extensions. F.eks. den udvidelse,
der hedder "ethertalk phase 2". Har du renset ud dér efter opdatering af
systemsoftwaren?

Iøvrigt tror jeg hendes maskine ville vinde ved 9.1, men det er der andre,
der ved mere om...

Mvh Ben

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 09-07-01 21:10

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Iøvrigt tror jeg hendes maskine ville vinde ved 9.1, men det er der andre,
> der ved mere om...

9.1 på en 8600? Hmm, masser af RAM (min 128MB) og masser af tålmodighed
ved start, så skulle det køre.

Thomas Tvegaard