Norton Ghost eller True Arcronis ?
Fra : Per

Dato : 15-08-07 12:23

Hej Ng!

Jeg står og skal bruge et nyt sikkerheds backup program til min Vista
maskine.

Jeg har hidtil brugt Noton Ghost 9.0 til XP og har egentlig være godt
tilfreds - programmet har reddet mig rigtig mange gange.

Men hvad skal jeg vælge, når jeg nu skal bruge et nyt program til Vista.

Jeg kender ikke TA men mange taler godt om programmet og det er væsentlig
billigere ca. ½ pris i forhold til Ghost.

Nogen der kan anbefale det ene frem for det andet ??

--
Med venlig hilsen Per !

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-08-07 13:54

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> billigere ca. ½ pris i forhold til Ghost.
>
> Nogen der kan anbefale det ene frem for det andet ??

Kommer vel an på hvilke krav man har.
Valgte True Image, fordi man også kunne lave backup fra den bootcd man kan
vælge at lave. Jeg mener at have læst mig frem til at man kun kan restore
med ghost bootcd'er, men måske dette er lavet om i den nyeste version.

Programmet spiller forøvrigt fint.

--

Bjarne K.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 15-08-07 14:53

> Nogen der kan anbefale det ene frem for det andet ??

Jeg behøvede kun at bruge TrueImage én gang for at se lyset - har brugt den
til alt lige fra bimbam PC'ere til high end servere - den virker med alt og
hastigheden er meget imponerende.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-08-07 15:30

Den Wed, 15 Aug 2007 13:23:16 +0200 skrev Per:
> [...]
> tilfreds - programmet har reddet mig rigtig mange gange.
>
> Men hvad skal jeg vælge, når jeg nu skal bruge et nyt program til Vista.

Et program der ikke gør at man mister sin backup bare fordi man får
ny PC / nyt OS.

Mvh
Kent

Fra : Per

Dato : 15-08-07 15:56

Kent Friis wrote:

> Et program der ikke gør at man mister sin backup bare fordi man får
> ny PC / nyt OS.

Og hvilket program er det så ? - for både TA og NG i de gamle versioner 9.0
understøtter ikke vista.

Men det lader til at folk er glade for TA så det bliver vist det jeg køber.

Takker mange gange for svar.

Mvh. Per

Fra : Kent Friis

Dato : 15-08-07 16:39

Den Wed, 15 Aug 2007 16:56:03 +0200 skrev Per:

> Og hvilket program er det så ? - for både TA og NG i de gamle versioner 9.0
> understøtter ikke vista.

Tja, jeg bruger p.t. rsync, og gode gamle tar som jeg før brugte
har heller aldrig haft problemer med nye/gamle OS-versioner.

Ikke at det skal være en anbefaling af specielt de to programmer,
men IMHO må det første krav til et backup-program da være at man
er i stand til at restore sine data på en ny maskine, hvilket ofte
vil betyde en ny OS-version. Man tager jo netop backup for det
tilfælde den gamle skulle "gå i stykker" (blandt andet).

Mvh
Kent

Fra : Rado

Dato : 17-08-07 08:45

On Wed, 15 Aug 2007 13:23:16 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>tilfreds - programmet har reddet mig rigtig mange gange.
>
>Men hvad skal jeg vælge, når jeg nu skal bruge et nyt program til Vista.

Jeg har selv skrottet Ghost til fordel for Image for Dos/Windows. Har
ikke prøvet dem med Vista, men de skulle virke til den også.

http://terabyteunlimited.com

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-08-07 15:59

> [...]

>Jeg har hidtil brugt Noton Ghost 9.0 til XP og har egentlig være godt
>tilfreds - programmet har reddet mig rigtig mange gange.

Jeg havde lige købt Norton Ghost 12 inden jeg læste denne tråd.
Det kan jeg ikke anbefale til Vista. Computeren vil ikke lukke ned hveranden
gang, den fryser fuldstændig.
Nu har jeg fjernet det igen og bedt om pengene retur, så jeg er også på udkig
efter et backupprogram.

Det indbyggede i Windows Vista kan kun se min eksterne harddisk når der skal
laves backup inde fra Vista. Det kan ikke se harddisken når jeg booter fra
windows-dvd'en og vil restore.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Per

Dato : 19-08-07 19:08

Kurt Brixen wrote:

> [...]
> der skal laves backup inde fra Vista. Det kan ikke se harddisken når
> jeg booter fra windows-dvd'en og vil restore.

Takker for reply !

Jeg har købt T.A. og det ser ud til at spille som det skal

/Per