Hvilket grafikkort med DVI til PC-monitor ~
Fra : Magnus

Dato : 15-08-07 14:29

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig i verdenen af grafikkort.

Skal bruge et grafikkort med DVI og VGA udgang som kan køre i to forskellige
opløsninger. Min pc skærm skal tilsluttes DVI og køre 1680x1050 mens jeg har
et tv med VGA indgang som kan køre 1366x768 og jeg ville gerne have samme
skærmbilled på de to skærme samtidigt.

Hvilket og hvad skal jeg kigge efter når jeg skal finde et grafikkort?

Kortet skal kun bruges til billedbehandling og alm. pc arbejde og ikke til
spil.

Håber der er nogen der gider hjælpe mig til hvad jeg skal vælge?

/Magnus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-08-07 14:35

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> 1680x1050 mens jeg har et tv med VGA indgang som kan køre 1366x768 og
> jeg ville gerne have samme skærmbilled på de to skærme samtidigt.

Bliver det ikke lidt svært eftersom det er en selvmodsigelse.

Du vil have kloning, men 2 forskellig opløsninger. Så er det jo ikke
længere en klon.

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders R

Dato : 15-08-07 14:55

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Bliver det ikke lidt svært eftersom det er en selvmodsigelse.
>
> Du vil have kloning, men 2 forskellig opløsninger. Så er det jo ikke
> længere en klon.

Ehm, ved ikke om det er en selvmodsigelse, men har da sat mit grafikkort op
til "kloning" og kører med 2 forskellige opløsninger.... og det har jeg da
gjort med de sidste mange grafikkort jeg har ejet i årenes løb. Så det er da
vist ikke så unormalt.

Magnus, jeg mener, men er ikke helt sikker, at selvom at skærmkortet har 2
dvi udgange så er det bare at sætte en dvi-vga converter i den ene udgang.
Mener helt bestemt at der ved de sidste par gfx kort jeg har købt, er en
sådan converter med i kassen som standard. Men bruger den ikke selv, så må
indrømme jeg er lidt i tvivl om jeg husker rigtigt.

Anders

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-08-07 15:09

"Anders R" <webmaster@anjaro.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> og det har jeg da gjort med de sidste mange grafikkort jeg har ejet i
> årenes løb. Så det er da vist ikke så unormalt.

Så er det jo ikke en 100% klon da der på den ene vil være mere plads end på
det andet, eller mindre alt efter hvem som er primær.

--
Bjarke Andersen

Fra : Magnus

Dato : 15-08-07 15:50

Det skal blot være et grafikkort med to DVI udgange eller en DVI og en VGA
hvor jeg kan have de to forskellige opløsninger på hver sin.

Mit nuværende grafikort har en DVI og en VGA udgang men de kan kun bruges
sådan at skrivebordet fordeles over flere skærme mens jeg jo bare vil have
samme billed i hver sin opløsning på hver sin skærm.

/Magnus

Fra : Tonni Madsen

Dato : 08-09-07 23:22

> Mit nuværende grafikort har en DVI og en VGA udgang men de kan kun bruges
> sådan at skrivebordet fordeles over flere skærme mens jeg jo bare vil have
> samme billed i hver sin opløsning på hver sin skærm.

Prøv evt med programmet Ultramon, den er guld når man bruger to skærme, se
om den kan give dig mulighed for at klone billedet ordenligt på dit
nuværende kort, det er da et forsøg vær inden du køber nyt...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Anders R

Dato : 15-08-07 20:33

> Så er det jo ikke en 100% klon da der på den ene vil være mere plads end
> på
> det andet, eller mindre alt efter hvem som er primær.

Korrekt, det er ikke en 100% klon, men vist istedet det man kalder
flueknepperi. Og vil du fluekneppe så skriver han ikke noget om 100%...
måske vil han kun have en 80% klon :)

Nå men jeg kan ikke anbefale dig noget, det har jeg "heller" ikke forstand
på, men vil lade andre om dette.
Men jeg er lige ved at tro at uanset hvilket kort du køber idag så er der to
udgange på.
Købte for over et år siden et kort til 250 kr, til en kontormaskine, selv i
denne var der dual udgang.

Anders

Fra : Esben

Dato : 16-08-07 19:36

"Anders R" <webmaster@anjaro.dk> skrev i en meddelelse

> Korrekt, det er ikke en 100% klon, men vist istedet det man kalder
> flueknepperi. Og vil du fluekneppe så skriver han ikke noget om 100%...
> måske vil han kun have en 80% klon :)

Hvordan ser det ud i praksis? Er det noget med at man skal panorere rundt på
den skærm med lavest opløsning?

--
Esben