Overnatning i München eller omegn
Fra : Lasse Snejbjerg

Dato : 09-07-01 05:29

Nogen der kender et godt og billigt overnatningssted, som ikke kræver telt
eller sovepose - altså hotel eller lign.

Mvh.

Lasse Snejbjerg, FZS600

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-07-01 22:59

On Sun, 8 Jul 2001 21:29:03 -0700, "Lasse Snejbjerg"
<lasse.snejbjerg@mail.tele.dk> wrote:

Hej Lasse.

>Nogen der kender et godt og billigt overnatningssted, som ikke kræver telt
>eller sovepose - altså hotel eller lign.

Der er et hav af hoteller i München by men de fleste er skidedyre.
Hvis jeg skulle derned på privat basis ville jeg nok vælge et hotel i
en mindre omegnsby for at få prisen ned i nåhøjde.
Jeg har ikke noget specielt i tankerne - desværre.
Men hvis jeg skulle finde noget ville jeg lede syd og vest for byen.
Nordsiden er blevet temmelig dyr efter at den nye lufthavn er åbnet.
Hvis det endelig skal være nord for München skal du nok ikke tættere
på end Ingolstadt der ligger ca. 80 Km nord for München.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Bjerregaard. amck.dk

Dato : 08-07-01 23:40

Hej Lasse

I Ingolstadt - når du kommer på motorvejen - er det første afkørsel, i
afkørslen køre du parallelt med et fedt og billigt Hotel, det er et af de
her hvor du selv klarer det hele via dit betalingskort, Visa brugte vi. Det
kostede 69 DM for to personer i dobbelt værelse (2000) inkl. morgenmad. Kan
kun anbefales

Mvh Allan

Fra : MikkelFJ

Dato : 08-07-01 23:50

"Lasse Snejbjerg" <lasse.snejbjerg@mail.tele.dk> wrote in message
> Nogen der kender et godt og billigt overnatningssted, som ikke kræver telt
> eller sovepose - altså hotel eller lign.

Ellers kan du måske få lov til at sove i indgangspartiet til en tankstation:

Jeg forlod et fransk landevejshotel fra en svunden tid, sagde farvel til de
to meget nysgerrige residerende hunde, forsatte op gennem Euroland idet jeg
skippede Nordfrankrig, Schweitz og Sydtyskland, og pludselig var klokken
lort på tysk autobahn - nåeh - jeg flader bare ud på en rasteplads tænkte
jeg. Smuttede ind på en tank for at fylde op og læste om terrorisme og
gasning af overnattende på rastepladser. Jeg fik en længere snak med
tankpasseren - han skulle alligevel lukke den ene sektion af tanken, så jeg
kunne bare sove i indgangspartiet indtil kl. 5 næste morgen. Flink mand. Det
gav mig lige 3 timers søvn. Dvs. butikken var stadig åben gennem en anden
dør, og spillemaskinen i indgangspartiet havde en berøringsføler, så hver
gang jeg vendte mig, begyndte den at spille en eller anden tåbelig melodi i
et et forsøg på at lokke mig til at spille. Næste dag var det søndag - solen
var lige ved at stå op og mit kredit kort holdt op med at virke. Det blev
koldere og koldere i takt med trætheden og de mere nordlige grader, på trods
af solens forsøg på hæve sig over horisonten. Men jeg var lykkeligt uvidende
(i retrospekt havde jeg vist fået nogle hints tidligere) om min kreditstatus
da jeg prøvede af få morgenmad på MacD, eftersom de ikke tog imod kreditkort
in the first place. Jeg havde lige et par mønter i DM til et
mini-morgenmåltid - resten af dagen gik med voldsomt søvnunderskud, 200+
gennem Kassel bakker i myldretid (ikke klogt, men adspredende gennem de
skarpeste kurver). Der varlangt mellem benzintankene hvoraf 50% af nægtede
at modtage betaling (Fr. Franc duer ikke, til trods for at det er Euro det
hele...). I erkendelse af akut benzin mangel blev hastigheden siden sænket
til noget de fleste biler ikke ville finde sig i selv om jeg valgte en mere
direkte landevej. Derfor kom jeg først søndag til Puttgarden på meget lidt
benzin - man kan faktisk køre 25km/l på en CBR. Jeg nåede også lige at fare
vild i et forsøg på at finde benzin 30km før Puttgarden - jeg havde ca. -1 l
benzin tilbage og blev totalt ignoreret når jeg spurgte om hjælp (indtil jeg
fandt nogle motorcyklister). På færgen tog de heldigvis Franc (og måske
kunne jeg have klaret mig med Dankort også). Den søndag var nok een af de
mest kedelige nogensinde. Jeg vil til hver en tid tage biltog sydover, hvis
jeg kan få plads.

Mikkel

Fra : Rene Thorarinsson

Dato : 09-07-01 10:33

Hej Lasse

En billig Hotel overnatning kan du booke via Internettet på ETAP hotelkæden,
som har hele 3 hoteller i München og masser af hoteller i hele resten af
Tyskland.

Check her.. http://www.etap-hotel.de/

God tur

Mvh Rene