Det der bekymrer mig lidt er, om sådan en "kinøjser" også kunne bruges til
at køre på arbejde på i den lune tid. Nu kører jeg fra Lolland til Rødovre
og det betyder jo en del motorvejskørsel, er der overhovedet nok optræk i
sådan en "lille" maskine ?
"MORTEN VIND" <mortdk@get2net.dk> wrote in message
news:JQnwi.62$y66.31@news.get2net.dk...
>
> "Jan Riis Sørensen" <janriis@the-dot.dk> skrev i en meddelelse
> news:46c1e1e2$0$52115$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej NG
>>
>> Jeg har hørt om kinesiske motorcykler som skulle være ret billige, men
>> kvaliteten lav. De jeg har fundet på nettet ser også ud til at være ret
>> begrænsede rent motormæssigt (maks hastighed 120) Kan det passe ?
>>
>> Hvorfor jeg spørger er fordi jeg bliver 40 næste år og vil forære mig
>> selv
>> et mc kørekort og en cykel, men da pengene ikke strækker så langt, er jeg
>> ude efter noget forholdsvist billigt.
>>
>> /Jan
>>
>
> Først og fremmest:
> Det med køb af stor/lille MC er jo helt klart en temperamentssag. Hvad kan
> man nøjes med? Efter tidligere at have kørt Honda 250cc og Yamaha 400cc,
> har
> jeg nu to Kina-MCer på 150cc og 125cc. Og til den daglige transport kan
> man
> efter min mening sagtens klare sig med en MC af denne størrelse.
>
> Kvaliteten af Kina-MCerne er nok lavere end japserne - men ikke
> afskrækkende. Jeg har i hvert fald ikke flere problemer med mine to
> kinesere
> end jeg havde med mine - lettere brugte - japsere. Og jeg har aldrig været
> så billigt kørende som nu - det gælder både benzinøkonomi, reservedele og
> forsikring. Hvilket i mine øjne ikke er uden betydning, når man er
> MC-ejer.
>
>
> \
> Morten V.
> Geely Grand Puma 150
> Haojin HJ125
> (tidligere Honda CB250RS
> og Yamaha XS400 Seca)
>
>