Motorproblemer m. Suzuki GS500l
Fra : Vicki Larsen

Dato : 08-07-01 18:36

Jeg hat været på tur på min "lille" maskine, i søndags og så i dag. Jeg har
har store problemer med, for det første at få den startet og for det andet
går den ud når jeg kobler ud hen mod et lyskryds. Jeg fik skiftet
membranerne i kaburatorene sidste sommer og fik af vide at det var det der
var i vejen.

Problem 1: Hvis den har stået i f.eks. en uge, er den svær/umulig at starte,
før jeg skruer benzinhanen over på pri (tror jeg det er). Den kan godt
starte på 3 cyl. i ca 2 sek, før den går ud igen, men står den på pri kan
den starte, når den så har kørt i 10 min. sætter motoren ud, og så skal der
skrues om på hanen igen før den køre, men så kører den også resten af dagen.

Problem 2: (Med hanen stående i modsatte af pri) Køre den stadig ujævnt, og
så går den ud, hen mod et kryds, når der er koblet ud, hvis den ikke får
noget gas. Den tager ikke rigtigt fat efter gearskifte, ligesom den plejer.
Jeg fik af vide at den ville sparke mere "r.." efter at membranerne blev
skiftet sidste år, det gjorde den også et stykke tid, men ikke mere. Det
lyder ikke af meget, men det er enormt irriterende.

Det lyder som om der er noget galt med benzin tilførselen, men hvad?

Håber der er nogen der har haft lign. problemer der har tid til at skrive et
svar. For jeg regner med at jeg snart skal ud på maskinen igen

I kan bare skrive hvis i skal have mere info.

Hilsen
Vicki (og Thomas)

Suzuki GS550l og GSX750L (soft-choppere)

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-07-01 19:56

"Vicki Larsen" <vickilarsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om der er noget galt med benzin tilførselen, men hvad?

Det har du ret i!
Måske er det nu vacuumhanen der er gået død?
Men jeg ved ikke hvordan du tjekker den...

Rittig

Fra : Dan Dethlefsen

Dato : 08-07-01 20:10

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b48adb1$0$288$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Vicki Larsen" <vickilarsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du ret i!
> Måske er det nu vacuumhanen der er gået død?
> Men jeg ved ikke hvordan du tjekker den...

Eller har vacuumslange til benzinhane der har fået f.eks et knæk !!
Har man jo set et par gange før. :>(

Dan

Fra : Jon Larsen

Dato : 08-07-01 21:23

> Eller har vacuumslange til benzinhane der har fået f.eks et knæk !!
> Har man jo set et par gange før. :>(
>
> Dan

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Havde samme prob. med min forrige år, pillede tanken af og fikumderede lidt
rundt med vacuumslangen og vups... problemet forsvandt og har ikke været
der siden....

Er det egentlig kun Suzuki der har den svaghed.. synes altid der er tale om
Suzukier og det problem ?!?!?!

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-07-01 23:16

Dan Dethlefsen <sota@image.dk> skrev i en
> [...]
> nyhedsmeddelelse:3b48adb1$0$288$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Eller har vacuumslange til benzinhane der har fået f.eks et knæk !!

Psst... Hent en patch til din OE så den ikke skriver Sv: men Re: på
http://the.subnet.dk/oefix.exe
Folk der bruger sunsite.auc.dk (en hel del i denne ng) som newsserver kan
ikke se Svvar :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Brian

Dato : 09-07-01 11:36

Gøres ved at gå uden om den. Har sammeproblem, på min cb900. Jeg gik
tilsidst uden om den, dvs, fra tanklen , direkte tilkarburator. Hvis det
løser dit problem , er det jo vacuum der er problemet. . Jeg har løst mit
ved at sætte slangerne rigtigt på igen.( DOOOOOH) ja, man skla sku bruge
tænkenren lidt.

Brian W.

--
**** W.A.F ****
- - - - - - - - - - - - -

Fra : Armand

Dato : 08-07-01 21:59

Vicki Larsen <vickilarsen@mail.dk> skrev i en

> Problem 1: Hvis den har stået i f.eks. en uge, er den svær/umulig at
starte,
> før jeg skruer benzinhanen over på pri (tror jeg det er).

= Efterhånden alment forekommende problem:
Bensinen mister hurtigt "boostet" af at henstå i de relativt åbne
karburatorer (af princip skal der være atmosfærisk tryk (= luft-adgang
=>
"bensindamp-udgang") til svømmerhuset!).
Ved at stille på PRI (= frit flydende bensintilførsel i modsætning til
"normal" og "res", der styres af motorens vacuum!) efterfyldes der med
frisk bensin fra tanken hvorefter at motoren kan slå igang.
Min CB4½'er har samme problem; men den er benådet med en alm.(?)
mekanisk bensinhane, som jeg blot lukker to lyskryds før hjemkomst,
således at karburatorerne er tømte når jeg ved næste tur åbner for
bensinhanen, hvorved der fyldes "helt op" med frisk bensin i
svømmerhuset!

> ......................Den kan godt starte på 3 cyl.
> i ca 2 sek, før den går ud igen,

Hov!
Skulle lige til at bede dig om at tælle forrør; men så siden i din
signatur at det ér en 550'er og ikke en 500'er (tocylindret), som
emnelinien skriver

> [...]
der
> skrues om på hanen igen før den køre, men så kører den også resten af

Myystisk!
PRI er blot som reservetanken på min 4½'er, og man kan ikke køre "for
meget" på reserve, så motoren ikke kan køre!!!
Hvis du skulle have problemer med vacuum-slangen, som der foreslåes, så
skulle netop PRI være den stilling, hvor der ikke skulle være
problemer!!

Et af mine mantra'er her i gruppen er vand i svømmerhusene, og det
dækker også dine problemer:
Vand i svømmerhusene kommer altid fra tanken (logisk ikke); men da vand
ligger nederst i bensin ledes det først fra tanken og til karburatoren
når reserve, eller PRI -indstillingen benyttes!
Eftersom at du har haft behov for at benytte PRI for at komme igang kan
den dårlige motorgang skyldes vand i karburatoren - at symptomerne
forsvinder ved brug af normal bensinhane-indstilling, kan skyldes at du
hælder motorcyklen lidt til højre for at dreje på hanen og derved får
vandet til at flyde væk fra den dyse det stopper :-/
Prøv evt. at hælde motorcyklen til højre (sæt dig ud på venstre kant af
sædet) uden at dreje på bensinhanen næste gang at problemet opstår!!

> [...]
ligesom den
> plejer.
> Det lyder som om der er noget galt med benzin tilførselen, men hvad?

Jup!
Detteher lyder fortsat som problemer med vand i bensinen!

I bunden af hver karburator sidder der en lille skrue ind i siden. Denne
virker som en ventil (á "vandhane"), og løsner du den vil svømmerhusets
indhold løbe ud af den stuts (evt. påmonteret en tynd gummislange!) der
sidder ved siden af skruen: Tøm alle fire karburatorers svømmerhuse på
denne måde!
Derved at hele svømerhusets indhold kommer ud, får man også forekommende
vand med ud, hvorved kilden til ærgrelserne(?) også forsvinder! Prøv
evt. at tappe det udledte indhold ud i et gammelt syltetøjsglas og se
ved selvsyn om der er skidt og/eller vand (= en lille fed
silikone-lignende kugle nederst i bensinen!) i bensinen!

--
Armand.