Svar Til Armand - løs forbindelse i Københ~
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 08-07-01 15:21

Hej Armand...

Jeg fik mit sidste svar fra dig i nakken - med servernavn ukendt!! Derfor et
nyt svar

Tak for dit tip - jeg prøvede, men uden held.

Så skildte jeg tændingslåsen totalt ad - og selvom den er slidt, så det ok
ud. Efter at have samlet det hele igen forsvandt strømmen helt. End ikke
hornet virkede - endsige tændingslampen. Blinkede et par gange og forsvandt
så ud i evigheden!!!

Efterfølgende virkede intet - end ikke kickstarteren. Jeg tog tændrøret af
og lagde det på topstykket. Ikke en gnist!

Så gik jeg ombord i kabelnettet (eller den bunke spagetthi som den er)
Tilsyneladende ingen fejl. Skift af sikringer! Intet hjalp. Men en pærer, og
en ledning søgte jeg forgæves efter strøm... Fra tændigslåsen og bagud! Mørk
nat!!!!!

End ikke på pluspolen af batteriet var der lys i lampen! Da jeg således fik
batteriet ud var der vel vædske ca 1 cm fra bunden på 3 af cellerne - og
selvom jeg vender bunden i vejret på batteriet kommer der ikke en dråbe
ud.....!!

Tja... mon ikke vi kan regne med, at det er batteriet der er - ikke bare
fladt - men stået helt af!!!??? Det har jeg bare aldrig oplevet før - men
engang skal jo være den første....

mvh Hans

Fra : Henry

Dato : 08-07-01 17:04

> [...]
> fladt - men stået helt af!!!??? Det har jeg bare aldrig oplevet før - men

Når nu du har fået monteret en frisk batteri, så gør dig selv den tjenste at
få dit lade"relæ" kontrolleret, det kan være at din ensretter/lader er
defekt og at den har ladet med f.eks. 30-40volt og derved har "kogt" dit
batteri helt af. Problemet kan også opstå hvis dit ladekredsløb ikke har
ordentlig stelforbindelse hvorved dit ladekredsløb ikke for korrekt
tilbagemelding om ladespændingen. og somfølge deraf åbner mere op.

mvh
Henry

Fra : Armand

Dato : 08-07-01 19:00

HANS LYNGBÆK BALDRIAN <baldrian@get2net.dk> skrev i en

> [...]
> 3 af cellerne
> Tja... mon ikke vi kan regne med, at det er batteriet der er - ikke

Jup!
Og så meget for min skråsikkerhed

Meen: Til trods for at det ikke plejer at udgøre et problem, så er
syrestanden et mindst månedligt kontrolpunkt, som man må formode at være
udført, før at folk bekender deres elektriske kvider :-/

Jeg tilslutter mig forøvrigt snakken om endelig at få checket
ladespændingen efter montering af ny akkumulator!!

Tip:
Køb evt. en dyrere, men vedligeholdelsesfri akkumulator, når nu det ikke
er din stærke side at checke syrestand

--
Armand.
(Der efter at være blever overfuset og lovet tæsk på egen mailbox har

Fra : Jakob D

Dato : 08-07-01 19:55

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ia6vq$1sej$7@news.cybercity.dk...

> [...]
>Der efter at være blever overfuset og lovet tæsk på egen mailbox har
> indført en simpel spam-sikring i adressen)

Hvad dælen er nu det for noget?, er folk ligefrem blevet giftige
herinde...........

Mvh Jakob

Fra : Armand

Dato : 08-07-01 22:06

Jakob D <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9ia6vq$1sej$7@news.cybercity.dk...

> Hvad dælen er nu det for noget?, er folk ligefrem blevet giftige
> herinde...........

Tjaeh - Jeg har vendt emnet før.
Der er tilsyneladende nogle der p.g.a. mærkefanatisme eller
kæmpeinvestering let lader sig hidse op af min
facon/skråsikkerhed/skepsis, og det har bl.a. medført at én svovlede mig
til over utilstrækkelig rådgivning (hvorfor spørger manden når han havde
alle svarene på hånden så at han kunne vurdere utilstrækkligheden i mine
udtalelser???)

Nu vi er ved det: Jeg kan ikke vide hvor f.eks. tændingsmærkerne sidder
på alle markedets motorcykler; men jeg ved hvorledes de ser ud og hvor
man primært skal lede efter dem, og de fleste af mine svar på direkte
problemer er derfor á denne type - Og ikke direkte oplæsning fra den
pågældende models originale manual!

En anden lovede mig øretæver over en kommentar, som jeg ikke den dag i
dag kan se hvordan man kan "vende" den til en negativ udtalelse

Nåh ja - De begge havde jo nok en dårlig dag; men på den anden side:
Hvorfor køber de så ikke en hund at sparke istedet for mig :-/

--
Armand.

Fra : FTJ

Dato : 09-07-01 08:11

"Armand" wrote in message

> [...]
> man primært skal lede efter dem, og de fleste af mine svar på direkte
> problemer er derfor á denne type - Og ikke direkte oplæsning fra den

Og tak for det !
Jeg tror at flertallet af os NG-læsere er glade for din tekniske bistand.

Keep up the good work.

mvh....
Finn - som gerne trækker på hjælp fra alle i gruppen.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 10-07-01 10:51

> Og tak for det !
> Jeg tror at flertallet af os NG-læsere er glade for din tekniske bistand.

Ja, det tror jeg også! Og selv om Armands svar ikke _altid_ er korrekte, så
er de som regel et rigtigt godt bud. I mange tilfælde kan man bygge videre,
og så nå det korrekte svar.

Og Armand! Hvis nogen her fra gruppen truer dig, så prøv at klippe og
kopiere truslen herind. Det er en brugt metode på chatten, og mon ikke også
den vil virke her?

Rasmus

Fra : Brisse

Dato : 10-07-01 12:36

Til Armand,

Jeg vil også bare takke for dine gode løsningsforslag/muligheder, det har
jeg haft stor gavn af. Med hensyn til nedenstående forslag, kan jeg kun
tilslutte mig - lad os se hvem disse fantaster er!

Brisse

Fra : Armand

Dato : 10-07-01 15:52

Brisse <Brisse@Pedersen.mail.dk> skrev i en

> Jeg vil også bare takke for dine gode løsningsforslag/muligheder, det
har
> jeg haft stor gavn af

Nu holder i altså!

Ellers må jeg bare til at genopfinde min rødme-smiley

--
Armand.
(der selvfølgelig sidder her og tæsker i keyboardet, fordi at han tror

Fra : MikkelFJ

Dato : 10-07-01 23:44

> Armand.
> (der selvfølgelig sidder her og tæsker i keyboardet, fordi at han tror
> på at der er nogen der kan bruge oplysningerne!)

Utroligt, og jeg der troede at du fik returkommision fra Falck....

Mikkel

Fra : Armand

Dato : 11-07-01 15:26

MikkelFJ <mikkelj-anti-spam@post1.dknet.dk> skrev i en

> Utroligt, og jeg der troede at du fik returkommision fra Falck....

Der kommer ihverfald ikke noget fra Fa. Reinhardt

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 11-07-01 13:31

> Armand.
> (der selvfølgelig sidder her og tæsker i keyboardet, fordi at han tror
> på at der er nogen der kan bruge oplysningerne!)

Pfft. Det giver jeg ikke meget for. Er du klar over hvor mange her i gruppen
du efterhånden har givet det sidste skub til at begynde at køre ræs?
Det koster alt-alt for mange penge at kende dig

/Rune

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 12-07-01 13:46

"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev >
> [...]
> du efterhånden har givet det sidste skub til at begynde at køre ræs?
> Det koster alt-alt for mange penge at kende dig

Pas hellere på, at jeg ikke snart siger det samme om dig )

--
Susanne
GSX-R 400 til salg

Fra : Armand

Dato : 12-07-01 23:56

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

>.................. Er du klar over hvor mange her i gruppen
> du efterhånden har givet det sidste skub til at begynde at køre ræs?
> Det koster alt-alt for mange penge at kende dig

Hæ!

Jeg har skam tænkt på, om det alene kunne tilskrives min "SE SÅ AT KOMME
IGANG -kampagne" fra sidste år!?

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 10-07-01 15:49

Rasmus Rosenquist <rasmus@fjernrovdyr.dk> skrev i en

> Og Armand! Hvis nogen her fra gruppen truer dig, så prøv at klippe og
> kopiere truslen herind. Det er en brugt metode på chatten, og mon ikke
også
> den vil virke her?

Tak for de fine ord!

Ang. at udsprede sådant i gruppen:
Jeg mistede alt for Tommy Rønn efter at han begyndte at hænge en anden
gruppebruger ud for en gaaammel handel imellem ham og trediemand.
At han yderligere benyttede min private mailadresse til at bedyre
rigtigheden af sine udtalelser (der hurtigt blev punkteret af udhængte
person) var helt for meget - Og da sagen senere endte i at jeg fik
spammet min mailbox ned af et par Gb svar på et "antispan-mail" til ham,
endte han med at blive den første i mit kill- filter!
Således kunne jeg ikke selv finde på at hænge mine trængsler ud med
navns nævnelse, hvorfor jeg fraviger det forslag (det kunne da ogaså
hurtigt blive en børnehave af rang at "høre" på :-/ )!

Til gengæld tager jeg ikke personlige trusler særligt tungt: Det ville
sågu'da være dumt at følge dem op når man har afgivet dem skriftligt =>
lige til en domstol for "forsætlig vold" !!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-07-01 18:11

> [...]
> navns nævnelse, hvorfor jeg fraviger det forslag (det kunne da ogaså
> hurtigt blive en børnehave af rang at "høre" på :-/ )!

DET lyder sgu fornuftigt!

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-07-01 14:04

> Nåh ja - De begge havde jo nok en dårlig dag; men på den anden side:
> Hvorfor køber de så ikke en hund at sparke istedet for mig :-/

Det er stort set risikofrit at true og svine folk til over mail i modsætning
til face2face hvor der kan laves en hurtig "afregning"... Desuden kan en
hund også finde på at bide igen hvis man sparker til den ...