Døde kristne kommer ikke i himlen
Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 13-08-07 15:36

Hejsa,
Jeg overhørte nogle kristne snakkede om en afdød, der nu var kommet i
himlen.
Men ifølge den kristne dogme, så skal man vel vente på deres profet
Jesus, kommer på jorden igen, før man kommer i himlen (og helvede) ?

Det ved de fleste kristne måske ikke ?

Mvh
Martin M. S. Pedersen

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-08-07 16:31

Martin M. Pedersen wrote:
> [...]
> Men ifølge den kristne dogme, så skal man vel vente på deres profet
> Jesus, kommer på jorden igen, før man kommer i himlen (og helvede) ?

Det har med "markedsføring" å gjøre. Det "selger ikke" å fortelle
sanheten, at han er flyttet til "helheimen", eller "dødsriket". Litt
løgn kan "stimulere" salget, intil løynene blir så mange at det går på
troverdigheten løst.

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-08-07 21:41

Harald Mossige wrote:

> [...]
> sanheten, at han er flyttet til "helheimen", eller "dødsriket". Litt
> løgn kan "stimulere" salget, intil løynene blir så mange at det går på

Shyy. De lyver ikke - de "perspektiverer"...

Henrik, Dianalund

Fra : Vidal

Dato : 14-08-07 22:02

Henrik Vestergaard wrote:

> Shyy. De lyver ikke - de "perspektiverer"...

Kommer jøder i himlen, altså sådan rent teoretisk?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-08-07 23:28

Vidal wrote:
> Kommer jøder i himlen, altså sådan rent teoretisk?

Hvis du spørger en kristen, sikkert ikke. "Ingen vej andet end gennem
Kristus" etc.....

Men der er ikke faste dogmer om livet efter døden, men du kan få en lille
introduktion her: http://www.jewfaq.org/olamhaba.htm

Som så meget andet er den personlige frihed til at vurdere teksten i front
frem for rosenrøde skyer, harpedans og Filadelfia på brødet....

Henrik, Dianalund

Fra : Vidal

Dato : 15-08-07 13:23

Henrik Vestergaard wrote:

> Hvis du spørger en kristen, sikkert ikke. "Ingen vej andet end gennem
> Kristus" etc.....

Nej, jeg spørger til jøders egen opfattelse.

> Men der er ikke faste dogmer om livet efter døden, men du kan få en lille
> introduktion her: http://www.jewfaq.org/olamhaba.htm

Altså, selv jøder ved ikke, om de havner et bedre
sted.

> Som så meget andet er den personlige frihed til at vurdere teksten i front
> frem for rosenrøde skyer, harpedans og Filadelfia på brødet....

Mon kristne henter deres forestillinger i
reklameverdenen, jeg tvivler.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 15-08-07 13:41

Vidal wrote:
> Nej, jeg spørger til jøders egen opfattelse.

Igen: du kan ikke få *én* forklaring som alene kunne defineres som værende
den jødiske forklaring. En gammel - og velkendt - vittighed siger jo netop,
at hvis du samler 3 jøder i et lokale og stiller et spørgsmål får du mindst
4 svar. Dette vidner diskussionerne i Talmud også om - et nuanceret syn på
spørgsmål for at nå en dybere forståelse.

Ingen hellige køer der ikke må røres, og derfor en alsidighed du ikke finder
ret mange andre steder, mig bekendt.

> Altså, selv jøder ved ikke, om de havner et bedre
> sted.

Jo, danske jøder vil altid vide at de ender et bedre sted. Har man først
levet i Danmark (med koldt klima og sure kioskejere), så kan det kun gå
fremad.

Spøg til side. Men det er faktisk noget om snakken. Viden i videnskabelig
forstand har ingen. Derfor er det også en god idé at leve livet til fulde
med glæde, entusiasme og optimisme.

> Mon kristne henter deres forestillinger i
> reklameverdenen, jeg tvivler.

Det er der mange der gør - altså tvivler.

Men ikke desto mindre er billedet en meget god præsentation af den
forklaring mange giver. Rosenrøde skyer, hygge m.v. Den med Filadelfiaen
var blot en genvej til at forklare "sceneriet"

Henrik, Dianalund

Fra : Cyril Malka

Dato : 15-08-07 23:28

In article <46c2f48a$0$53654$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

> Spøg til side. Men det er faktisk noget om snakken. Viden i videnskabelig
> forstand har ingen. Derfor er det også en god idé at leve livet til fulde
> med glæde, entusiasme og optimisme.

Nemlig.

Du vil finde jøder, rabbiner, der tror på reinkarnation, andre der
mener, at vi bare bliver til støv og nogle få tror på paradisiske
tilstand. Kun få af dem, fordi disse tilstand bliver sådan set ikke
beskrevet.

End både reinkarnation og tilintetgørelsen bliver beskrevet.

Men ingen kan sige hvad der er på den anden side. Ingen kan sige, at det
er forkert, hvad den anden tror. På den anden side, kan ingen sige, at
have vished om det, der sker efter døden.

Kun kristne og muslimer har sikker viden om efterlivet...

De er bare ikke enige om hvem kommer hvor...

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org
.... Christ died for our sins, so let's not disappoint him.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 15-08-07 23:47

Cyril Malka wrote:
> [...]
> beskrevet.
> End både reinkarnation og tilintetgørelsen bliver beskrevet.

Det bedste af det hele er, at man kan være lige gode
venner/kammerater/kolleger/studerende af den grund. Det er sært nok kun
ikke-jøder der har problemer med den jødiske frihed til at tænke selv.

> Men ingen kan sige hvad der er på den anden side. Ingen kan sige, at det
> er forkert, hvad den anden tror. På den anden side, kan ingen sige, at
> have vished om det, der sker efter døden.

.....Og helt ærligt: det er da også en syg tanke at spilde tiden i dette
(sikre) liv for at spekulere over hvad der sker i det (mindre sikre) næste
liv.

> Kun kristne og muslimer har sikker viden om efterlivet...

Men bemærk: den menige kristne er ofte rigtig meget i tvivl. Der skal helst
synges den samme svanesang, for usikkerheden lurer - også selvom flere ikke
vil stå ved det.

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-08-07 10:33

In article <46c3828e$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]

> venner/kammerater/kolleger/studerende af den grund. Det er sært nok kun
> ikke-jøder der har problemer med den jødiske frihed til at tænke selv.

naturligvis ville du kunne finde ekstremisme også dér. Der findes også
jødiske sekter, som fx den sekter som fornægter shoahen og ikke mener at
jøder skal bo i Israel. Dem vil man næppe kunne skilles af med som gode
venner, kunne jeg forestille mig.

> Men bemærk: den menige kristne er ofte rigtig meget i tvivl. Der skal helst
> synges den samme svanesang, for usikkerheden lurer - også selvom flere ikke
> vil stå ved det.

Livet ER usikker!

Heldigvis.

Ellers var det et helvede!

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => www.nytestamente.org
.... Den, der ikke nyder livet får ingen desssert.

Fra : Bekan

Dato : 16-08-07 08:28

Cyril Malka wrote:

> [...]
> beskrevet.
>
> End både reinkarnation og tilintetgørelsen bliver beskrevet.

Men så melder spørgsmålet sig: Får enhver jøde det han/hun tror på, ønsker
eller mener - efter det jordisk liv?
M.a.o. har de ret alle sammen?

> [...]
>
> Kun kristne og muslimer har sikker viden om efterlivet...
>
> De er bare ikke enige om hvem kommer hvor...

Af årsager er vi mennesker ikke givet særlig konkret indsigt i hvad der
kommer bagefter. Individer der har haft dødsoplevelser har sin klare
beskeder, selv om de ikke er helt ens, og mange bliver stemplet som idioter.
Luke 16:19-31. (V 31) And he said unto him, If they hear not Moses and the
prophets, neither will they be persuaded, though one rose from the dead.

Moses og Elias er tilsyneladende i den kristne 'himmel':
Matthew 17:3 And, behold, there appeared unto them Moses and Elias talking
with him.
Mark 9:4 And there appeared unto them Elias with Moses: and they were
talking with Jesus.
Luke 9:30 And, behold, there talked with him two men, which were Moses and
Elias:

Fra : jørgen

Dato : 13-08-07 17:09

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men ifølge den kristne dogme, så skal man vel vente på deres profet
> Jesus, kommer på jorden igen, før man kommer i himlen (og helvede) ?

Når den troende dør så føres hans sjæl med det samme ind i Guds nærvær.
Døden er et midlertidigt ophør af kropsligt/fysisk liv hvor sjælen og
kroppen adskilles. Sjælen forlader kroppen og går ind til Jesu nærvær med
fryd og glæde.

Når Paulus tænker på døden siger han: "Men vi er ved godt mod og vil hellere
bryde op fra legemet og have hjemme hos Herren." 2 Kor 5:8
At være væk fra legemet er altså det samme som at være hjemme hos Herren.

Et andet sted siger Paulus at han længes "efter at bryde op og være sammen
med Kristus, for det er langt det bedste" Fill 1:23

Og Jesus sagde til tyven som hang på korset ved Hans side : "I dag skal du
være med mig i Paradis". Luk 23:43

mvh jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-08-07 01:19

jørgen skrev i 46c08208$0$39913$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

[... ]
> [...]
> nærvær. Døden er et midlertidigt ophør af kropsligt/fysisk liv hvor
> sjælen og kroppen adskilles. Sjælen forlader kroppen og går ind til

Det der er et hedensk dogme der først flere hundrede år efter Jesu tid sneg
sig ind i kristendommen via bl.a. neoplatonikeren Augustin m.fl.

Bibelen lærer os helt klart at når mennesket dør er der ikke nogen "sjæl"
eller noget andet der lever videre et andet sted. Når mennesket dør, dør
hele mennesket, og hele mennesket forbliver død indtil opstandelsen ved Jesu
genkomst.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside i *ny* udgave

Fra : struer

Dato : 13-08-07 22:25

On 13 Aug., 18:08, "jørgen" <brothers_b...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> med Kristus, for det er langt det bedste" Fill 1:23
>
> Og Jesus sagde til tyven som hang på korset ved Hans side : "I dag skal du

Det siges ganske flot i bibelen 1 kor 15

De dødes opstandelse
v12 Men når det prædikes, at Kristus er opstået fra de døde, hvordan
kan så nogle af jer sige, at der ikke findes nogen opstandelse fra de
døde? v13 Hvis der ikke findes nogen opstandelse fra de døde, er
Kristus heller ikke opstået; v14 men er Kristus ikke opstået, er
vores prædiken tom, og jeres tro er også tom. v15 Vi kommer så også
til at stå som falske vidner om Gud, fordi vi har vidnet imod Gud, at
han har oprejst Kristus, som han altså ikke har oprejst, hvis døde
ikke opstår. v16 For hvis døde ikke opstår, er Kristus heller ikke
opstået; v17 men er Kristus ikke opstået, er jeres tro forgæves, så
er I stadig i jeres synder, v18 og så er også de, som er sovet hen i
Kristus, gået fortabt. v19 Har vi alene i dette liv sat vort håb til
Kristus, er vi de ynkværdigste af alle mennesker.

v20 Men nu er Kristus opstået fra de døde som førstegrøden af dem,
der er sovet hen. v21 Fordi døden kom ved et menneske, er også de
dødes opstandelse kommet ved et menneske. v22 For ligesom alle dør
med Adam, skal også alle gøres levende med Kristus. v23 Men hver til
sin tid: Kristus som førstegrøden, dernæst, når han kommer, de, som
hører Kristus til. v24 Derefter kommer enden, når han har
tilintetgjort al magt og myndighed og kraft og overgiver Riget til Gud
Fader. v25 For Kristus skal være konge, indtil Gud får lagt alle
fjender under hans fødder; v26 som den sidste fjende tilintetgøres
døden, v27 for »alt har han lagt under hans fødder« - og når det
hedder, at alt er underlagt, er det klart, at undtaget er Gud, der har
lagt alt under ham. v28 Og når så alt er underlagt ham, skal også
Sønnen selv underlægge sig under ham, som har lagt alt under ham, for
at Gud kan være alt i alle.

v29 Hvad skal det ellers til for, at nogle lader sig døbe for de
døde? Hvis døde overhovedet ikke opstår, hvorfor så lade sig døbe for
dem? v30 Og hvorfor udsætter vi os for fare hvert øjeblik? v31 Ja,
brødre, så sandt I er min stolthed i Kristus Jesus, vor Herre: Hver
dag dør jeg. v32 Og hvis det kun var med et menneskeligt håb, jeg
kæmpede med vilde dyr i Efesos, hvad gavnede det mig så? Hvis døde
ikke opstår, så lad os æde og drikke, for i morgen skal vi dø! v33
Far ikke vild! Slet omgang fordærver gode sæder. v34 Bliv for alvor
ædru, og synd ikke! Der er folk, som ikke vil vide noget om Gud. Jeg
siger dette til skam for jer.

v35 Men nogen vil spørge: Hvordan opstår de døde, og hvad slags
legeme får de? v36 Tåbe! Det, du sår, får ikke liv, hvis ikke det
dør. v37 Og det, du sår, er ikke den plante, der kommer op, men et
nøgent korn, enten af hvede eller af en anden slags. v38 Men Gud
giver det den skikkelse, han vil, og hver slags korn sin skikkelse.
v39 Ikke alt kød er ens, men det er forskelligt for mennesker, kvæg,
fugle og fisk. v40 Der findes både himmelske legemer og jordiske
legemer; men de himmelske har én slags glans, de jordiske en anden.
v41 Solen og månen og stjernerne har hver sin glans, og stjerne
adskiller sig fra stjerne i glans.

v42 Således er det også med de dødes opstandelse. Hvad der bliver
sået i forgængelighed, opstår i uforgængelighed. v43 Hvad der bliver
sået i vanære, opstår i herlighed. Hvad der bliver sået i svaghed,
opstår i kraft. v44 Der bliver sået et sjæleligt legeme, der opstår
et åndeligt legeme. Når der findes et sjæleligt legeme, findes der
også et åndeligt legeme. v45 Således står der også skrevet: »Det
første menneske, Adam, blev en levende sjæl,« den sidste Adam blev en
ånd, der gør levende. v46 Men det åndelige legeme er ikke det første,
det er det sjælelige, dernæst kommer det åndelige. v47 Det første
menneske var af jord, jordisk, det andet menneske er fra himlen. v48
Som det jordiske menneske var, sådan er også de jordiske, og som det
himmelske menneske er, sådan skal også de himmelske blive. v49 Og
ligesom vi har båret det jordiske menneskes billede, skal vi også bære
det himmelske menneskes billede.

v50 Men det siger jeg jer, brødre: Kød og blod kan ikke arve Guds
rige, og det forgængelige arver ikke det uforgængelige. v51 Se, jeg
siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle
forvandles, v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for
basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal
forvandles. v53 For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed,
og dette dødelige skal iklædes udødelighed. v54 Og når dette
forgængelige har iklædt sig uforgængelighed og dette dødelige iklædt
sig udødelighed, da vil det ord, der er skrevet, være opfyldt:
Døden er opslugt og besejret.
v55 Død, hvor er din sejr?
Død, hvor er din brod?
v56 Dødens brod er synden, og syndens kraft er loven. v57 Men Gud
ske tak, som giver os sejren ved vor Herre Jesus Kristus!

v58 Derfor, mine kære brødre, stå urokkeligt fast, og giv jer helt
hen i arbejdet for Herren. I ved jo, at jeres slid ikke er spildt i
Herren

Erik

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-08-07 23:41

struer wrote:

> Det siges ganske flot i bibelen 1 kor 15

<klipp>

Meget pen tale, men den berører ikke spørsmålet: "Hvor er menneskene
mellom døden og inntil oppstandelsen?

Trosartikelene antyder noe.

HM

Fra : struer

Dato : 14-08-07 07:48

On 14 Aug., 00:41, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> <klipp>
>
> Meget pen tale, men den berører ikke spørsmålet: "Hvor er menneskene
> [...]

Ja, Ja, men hvad død taler vi så om den død vi "lider med Jesus i
dåben" Rom 6 v1-10. Eller den død vi fik sammen med Adam i sparket ud
af haven ?

er vi død med Jesus og død bort fra synden lever vi med Jesus, hvor
end Jesus er, her på jorden eller i Himmelen. Hvores fysiske død har
ikke noget med opstandelsen at gøre Rom 6 v 23.

Eller mener du død med Adam og død i synden uden tilgivelse, uden
omvendelse og dåb APG 2v38 er du død makker og kommer ikke i himmelen.

Alt den humatære tuden og selv trøst om ens fammilie er kommet i
himmelen er for de flestes tilfelde en opdigtet løjn, er du ikke død
og opstandet med Jesus i dåben er du ikke genfødt.

Og fri mig for alt den tyden om røveren på korset, røveren var Jøde og
blev frelst efter GT. Dåben var endnu ikke indstiftet da han døde, APG
2 v 38

Erik

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-08-07 10:47

struer wrote:

> Ja, Ja, men hvad død taler vi så om

Du får gå tilbake til første innlegget i tråden og lese selv.

HM

Fra : struer

Dato : 14-08-07 20:36

On 14 Aug., 11:46, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> Du får gå tilbake til første innlegget i tråden og lese selv.

Jeg bekraftiger det første indlæg, er du Nordmand ?

Erik

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-08-07 21:07

struer wrote:

> Jeg bekraftiger det første indlæg, er du Nordmand ?

Det første innlegget i tråden gir ingen slik indikasjon. Desuten. News
er til for å diskutere sak. det å diskutere person er uønsket.

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-08-07 21:38

Harald Mossige wrote:
> Det første innlegget i tråden gir ingen slik indikasjon. Desuten. News
> er til for å diskutere sak. det å diskutere person er uønsket.

Ikke her i gruppen...

At diskutere sagen (emnet) ville være relevant debat hvor *begge* parter var
åbne for den lille spæde mulighed, at de *kunne* komme til at lære noget
nyt.

Sådan er det ikke her i gruppen. Udenomssnak, og derefter skydes der med
spredehagl hvis nogen formaster sig til at påstå en debat er kørt af
sporet. Det skal gruppens egne "eksperter" nok selv definere.
[Hint: vi er nok ikke blandt dem.... ]

Henrik, Dianalund

http://www.ad4life.eu

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 15-08-07 09:18

> Jeg bekraftiger det første indlæg, er du Nordmand ?

Bekraftiger ?
Nej, hvorfor tror du at jeg er fra Norge ?

Mvh
Martin

Fra : struer

Dato : 15-08-07 16:45

On 14 Aug., 22:07, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> Det første innlegget i tråden gir ingen slik indikasjon. Desuten. News
> er til for å diskutere sak. det å diskutere person er uønsket.
>
> HM- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

I du mille, føler du dig truffet ?

Bibelen er en bog der kun handler om personer, en afdød er vel en
person og er omtalt i indlæget.

Jeg er ikke sikker på hvad du tænker på ?

Erik

Fra : Harald Mossige

Dato : 15-08-07 17:18

struer wrote:

> I du mille, føler du dig truffet ?

Absolutt ikke.

> Bibelen er en bog der kun handler om personer,

Muligens du skulle lese igjennom den. Den handler om masse annet en
(tidligere) personer.

en afdød er vel en
> person og er omtalt i indlæget.
>
> Jeg er ikke sikker på hvad du tænker på ?

Det skjønner jeg.

HM

Fra : struer

Dato : 15-08-07 16:50

On 14 Aug., 23:01, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Kommer jøder i himlen, altså sådan rent teoretisk?
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jøder er som kristne udvalgt af Gud til at komme i himmelen sammen med
Jesus. Men kommer selvføligt kun i himmelen hvis Guds Lam er ofret for
dem og blodet fra Lammet har renset deres hjerter.

Erik

Fra : struer

Dato : 15-08-07 20:30

On 15 Aug., 18:18, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:

> Absolutt ikke.

> Muligens du skulle lese igjennom den. Den handler om masse annet en
> (tidligere) personer.
>
> en afdød er vel en

> Det skjønner jeg.

så du ved det heller ikke selv ?

Erik

Fra : struer

Dato : 15-08-07 20:44

On 15 Aug., 14:23, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Nej, jeg spørger til jøders egen opfattelse.

Der er ingen GT jøder i dag, for at være jøde skal du overholde
Moseloven, og det er der ingen der kan da der ikke er et tempel i
Jarusalem

Rom 2 v25 Vel gavner omskærelse, hvis du holder loven, men overtræder
du loven, er du trods din omskærelse blevet som en uomskåret. v26
Hvis derfor en uomskåret holder lovens forskrifter, skal han så ikke
anses for en omskåret, selv om han ikke er det? v27 Og den, der i det
ydre er uomskåret, men som opfylder loven, skal dømme dig, som
overtræder loven, skønt du har lovens bogstav og er omskåret. v28 For
jøde er man ikke i det ydre, og omskærelse er ikke det, som ses på
kroppen. v29 Jøde er man i det indre, og omskåret er den, som er det
i sit hjerte, i Ånden, ikke efter bogstaven. Hans ros kommer fra Gud,
ikke fra mennesker.

Erik

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 15-08-07 21:02

Erik blamerede under alias "struer" med sin absolut ubegrænsede uvidenhed da
han kom til at ramme tastaturet og scrible følgende:
> Der er ingen GT jøder i dag, for at være jøde skal du overholde
> Moseloven, og det er der ingen der kan da der ikke er et tempel i
> Jarusalem

Jarusalem? Er det ok at formode, at du mente "Jerusalem"?

Hvor læser du at et tempel er en forudsætning for at overholde Loven?

> [...]
> kroppen. v29 Jøde er man i det indre, og omskåret er den, som er det
> i sit hjerte, i Ånden, ikke efter bogstaven. Hans ros kommer fra Gud,

Hvis din forståelse af jødedommen beror på hvad Paulus havde at sige om
sagen, så fortsæt bare søvnen. Ingen grund til at forstyrre dit verdenssyn
med fakta.

Henrik, Dianalund

Fra : struer

Dato : 15-08-07 20:49

> Absolutt ikke.

> Muligens du skulle lese igjennom den. Den handler om masse annet en
> (tidligere) personer.
>
> en afdød er vel en

> Det skjønner jeg.

Så du ved det heller ikke

Erik

Fra : struer

Dato : 17-08-07 10:43

On 15 Aug., 22:02, Henrik Vestergaard <vestergaard_h...@gmx.net>
wrote:
> [...]
> sagen, så fortsæt bare søvnen. Ingen grund til at forstyrre dit verdenssyn

Gud har tilladt Paulus at skrive I bibelen, hvor er din visdom fra ?

Kan jeg spørge dig som er vismand, hvordan foregår Jødernes ofringer
efter Moseloven idag ? Du siger vel ikke der er Jøder uden Moselov ?

Jeg siger bare, acceptere vi ikke skrifterne fra Gud (bibelen) er vi
ike kristne.

Erik

Fra : struer

Dato : 18-08-07 08:40

wrote:
> [...]
> sagen, så fortsæt bare søvnen. Ingen grund til at forstyrre dit verdenssyn

Min forståelse er baseret på Bibelen, heri skriver Paulus nogle
bemærkninger, om Jøderne

De Jøder der får Guds velsignelser var dem der holdte mose-loven,3
Mosebog 27,

Idag er det umuligt at holde Moseloven fordi der ikke er et tempel i
Jerusalem. da Gud forkastede Jøderne på grund af deres lovløshed
flyttede Jesus Guds tempel ind i Menneskets hjerter. og det er det
Paulus forsøger at fortælle dig

Gal 4 Kristus eller omskærelse
v2 Se, jeg, Paulus, siger jer, at hvis I lader jer omskære, vil
Kristus intet gavne jer. v3 Jeg vidner igen, at enhver, som lader sig
omskære, er forpligtet til at holde hele loven. v4 I er afskåret fra
Kristus, I der søger at blive retfærdige ved loven. I er faldet ud af
nåden. v5 For af tro forventer vi ved Ånden det håb, som

Er du omskåret af helligåned på dit hjerte er du Jøde

kol 2 v11 I ham blev I også omskåret, ikke med hånden, men ved at
aflægge det syndige legeme, ved omskærelse til Kristus, v12 da I blev
begravet sammen med ham i dåben, og i den blev I også oprejst sammen
med ham ved troen på Guds kraft, der oprejste ham fra de døde.

Så Bibelen fortæller os, at de kristne er nogle værer jøde-kale Hi-Hi

Erik

> --
> Med venlig hilsen
> Henrik, Dianalund

Min forståelse at kristendommen kommerfra en helhed draget ud af
bibelen