cd der ikke fungerer i pc
Fra : Peter Holm

Dato : 12-08-07 21:03

hejsa

har købt min første fysiske cd i lang (den var ikke at finde i en download
shop, som jeg normalt bruger)
Men desværre kan den ikke afspilles i mit cd-rom drev. cd'en findes slet
ikke.
Er dette normalt? Jeg ejer ikke en normal cd-afspiller og kan derfor ikke
teste den andens steds.
Skal den mon retur til sælger eller er det mig den er gal med ?
Alle mine gamle CDs fungerer da fint i mit pc drev...

Mvh
Peter

Fra : Bruno

Dato : 12-08-07 21:55

Peter Holm wrote:
> [...]
> Skal den mon retur til sælger eller er det mig den er gal med ?
> Alle mine gamle CDs fungerer da fint i mit pc drev...

Tænkeligt er det slet ikke en CD du har købt, men blot en skive som
ligner. Altså forstået som at det sikkert er en kopibeskyttet skive og
de opfylder ikke kravene til at de kan betagnes som en CD i oprindelig
Phillips forstand. Prøv og se om der ikke står noget med småt på skiven
eller coveret.

Når du smider en sådanne skive i din computer ser den en blank data CD
og ikke en musik CD, det er netop hvad pladeselskabet ønsker for så kan
man ikke umidelbart kopiere den. Retur med skiven medmindre du har mod
på at rode efter en løsning for så kan du fx. kigge her:

http://www.piratgruppen.org/spip.php?rubrique2#Musik

Mvh
Bruno

Fra : Per Hansen

Dato : 13-08-07 10:23

Bruno <dont.use@this.address.ever> mentioned this

> [...]
> kan man ikke umidelbart kopiere den. Retur med skiven medmindre du har
> mod på at rode efter en løsning for så kan du fx. kigge her:

Install af AnyDVD kan fjerne problemet, da den også kan deaktivere
kopibeskyttelsen på en audio disk så den kan rippes.

Så er det op til en selv om man så vil aflevere original skiven i
butikken bag efter og få pengene retur for den.

--
Per Hansen

Fra : Neuman

Dato : 13-08-07 18:54

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så er det op til en selv om man så vil aflevere original skiven i
> butikken bag efter og få pengene retur for den.

......jeg har sådan en CD-afspiller der knækker skiverne midt over hvis det
ikke er rigtig CD-standard