Kan ikke få liv i min VeloSolex 3800
Fra : Jakob Griffel

Dato : 13-08-07 16:31

Hej med jer

Mon der er en af jer der har (eller kender en der har) forstand på at få liv
i en VeloSolex?

Jeg har to stående, der har stået stille i et par år nu. De har begge kørt.
Jeg har taget dem frem i dag og konstateret, at der ikke kommer gnist på
nogen af dem. Har startet med det nemme og købt noget nyt tændrørskabel og
nye tændrør uden resultat
Dernæst har jeg fulgt noget af vejledningen fra www.solex-oldtimer.de og
målt lidt på spolen, der ser ud til at være ok.

Hvorfor gir den ingen gnist?!
Tændingssystemet er da ikke så kompliceret, så det bør da være muligt at få
lidt gnist ud af dem.

Er der nogen af jer der roder med Solex'er i (Syd- eller Sønder-)Jylland?

--
Hilsen Jakob

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 13-08-07 16:47

hej
hvad med platinerne åbner de
er de iret eller er der strøm gennemgang når de er lukket
den ledning der kommer fra platinerne skal der være fuld stel når platinerne
er lukket og nul stel når de er åbne
hilsen jørgen