Våd mur
Fra : Jubas

Dato : 14-08-07 10:15

Hej
For 3 år siden fik vi udskiftet et vindue til et mindre et, i den
forbindelse fik i muret hullet til med mursten og bagefter fik vi hele
huset vandskuret. Nu ser det stadigt vådt ud der hvor de nye mursten
er muret i. Der er andre steder på huset hvor der samtidligt blev
muret vinduer til, og der er der ingen problemer. hva kan det være
sket der ??

Hilsen Jubas

Fra : Jim Steffensen

Dato : 14-08-07 14:16

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> er det gråt el hvidt udslag

Smider lige et billede op i dk.binare

Jubas

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 14-08-07 18:28

Nu må du rette mig men det ser ud som om arealerne har fået frost så
cementen ikke har virket nok

Fra : Jim Steffensen

Dato : 14-08-07 18:47

Altså, der blev muret i Juli mdr og vandskuret et par mdr. senere, mener
ikke det var i frosttiden !

Fra : Ivar

Dato : 14-08-07 19:50

Jim Steffensen skrev:

> Altså, der blev muret i Juli mdr og vandskuret et par mdr. senere, mener ikke
> det var i frosttiden !

Det er meget normalt at mørtlen "sveder" i lang tid efter. Det er
derfor, at mange mener, at en ny vandskuret mur ikke bør males de to
første år. Det "våde" vil selvfølgeligt være mest tydeligt i
skyggesiden.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 15-08-07 09:05

Det var også derfor jeg var forsigtig, men det er helt sikkert at arealet
har fået frost, jeg ved ikke hvilket materiale der er brugt men en
farveforskel vil der altid være hvis cement er indblandet da mange faktorer
giver
resultatet,luftens fugtighed, uens blanding,var stenene
våde,lang udtørring, som det ser ud skrab alt af incl fuger i 1cm dybde fils
med en blanding 60/40 850 færdig mørtel.
På rulleskiftet er der for tykt lag på forkanten det skal helt ind til
"benet"