Vaske cigaretrøg af tøj
Fra : Annette

Dato : 13-08-07 18:47

Min mormor har en råhvid trøje hængende, som har hængt for længe uden at
blive vasket og har store røg-"skjolder" på skuldrene af alle hendes
rygning.
Er der gode råd til, hvordan jeg får det af, for det gik ikke af i en alm.
vask.

Annette

Fra : Anette

Dato : 13-08-07 19:56

Annette wrote:
> [...]
> hendes rygning.
> Er der gode råd til, hvordan jeg får det af, for det gik ikke af i en

Hvad er trøjen lavet af? Og er du sikker på at det er røg? Hvis det kun er
røg, vil det vist ikke kun være skulderpartierne der er misfarvede. ..så
mon ikke der er noget støv og fedt med i spillet når nu trøjen har hængt
længe?
Alt afhængig af hvad materiale trøjen er lavet af - ville jeg nok forsøge af
give pletterne en gang vand med opvaskemiddel i, lade det "trække" nogle
timer og så i vaskemaskinen igen.

/ Anette

Fra : Lars Sten Faber

Dato : 13-08-07 22:04

Brug sødmælk
Læg den i blød i et døgns tid, og vask den derefter

Fra : Annette

Dato : 15-08-07 19:01

"Lars Sten Faber" <Lsfoto@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Brug sødmælk
> Læg den i blød i et døgns tid, og vask den derefter

Tak til jer begge.

Jeg tror den var af bomuld. Men nu skal jeg da prøve dette.

Annette

Fra : Armand

Dato : 16-08-07 00:26

> "Lars Sten Faber" <Lsfoto@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Jeg tror den var af bomuld. Men nu skal jeg da prøve dette.

Mit husråd #1 er barberskum, der både opbløder; "krible-krabler" og tørrer
ind (indeholdende løsnet snavs).
Jeg har aldrig prøvet det mod tobaksskjolder, som af dig beskrevet; men
kunne godt forestille mig et positivt resultat, hvorfor jeg egentlig er
nysgerrig: Prøv det og lad mig høre resultatet!?

--
Armand.