Hvad hedder sådan nogle?
Fra : Peter Westh

Dato : 13-08-07 15:57

Hængslede brædderammer, der kan stables oven på hinanden så de udgør en
kasse af variabel størrelse. Bruges eksempelvis til gamle flasker, nogle
gange til byggematerialer og andet.

De ser sådan her ud:
http://www.filecabin.com/photos/files/i/615/saf46c06a27eee38.jpg

Hvad hedder sådan nogle?

Og hvor får man fat i dem?

Beklager krydsposteringen, men det var det bedte jeg kunne finde på.

p.f.tak

Peter

Fra : Thomas S

Dato : 13-08-07 16:07

On 13 Aug., 16:57, "Peter Westh" <pwe...@fjern.hum.ku.dk> wrote:
> Hængslede brædderammer, der kan stables oven på hinanden så de udgør en
> kasse af variabel størrelse. Bruges eksempelvis til gamle flasker, nogle
> [...]

Den kan jeg ikke åbne.

> Hvad hedder sådan nogle?

Pallerammer.

> Og hvor får man fat i dem?

Google palleramme giver flere muligheder.

Fra : Peter Westh

Dato : 13-08-07 16:12

Fra : Peter Westh

Dato : 13-08-07 16:12

Fra : Peter Westh

Dato : 13-08-07 16:13

"Thomas S" <staermose@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Pallerammer.

Jamen, selvfølgelig. Tak for hurtig hjælp.

Peter

Fra : Per

Dato : 13-08-07 16:18

**
- og grunden til at de hedder pallerammer, er jo som bekendt at man starter
med en europalle nederst, og bygger oven på denne med rammerne.
Men det var du sikkert klar over.

Fortsat god sommer
Hej fra Per

Fra : Peter Westh

Dato : 13-08-07 16:19

"Per" <Per@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> **
> - og grunden til at de hedder pallerammer, er jo som bekendt at man
> starter med en europalle nederst, og bygger oven på denne med rammerne.
> Men det var du sikkert klar over.

Faktisk ikke, før jeg lærte navnet - så faldt det hele på plads.

/P

Fra : Max

Dato : 13-08-07 16:14

Hej Peter

> Hvad hedder sådan nogle?

Pallerammer

> Og hvor får man fat i dem?

Hvor bor du i landet ?

--
Mvh Max

Fra : Peter Westh

Dato : 13-08-07 16:14

> Hvor bor du i landet ?

København - ?

Peter

Fra : Max

Dato : 13-08-07 20:16

Hej Peter

> København - ?

Ok, for langt væk til at jeg lige kan hjælpe.

--
Mvh Max

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 13-08-07 16:18

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad hedder sådan nogle?
>
> Og hvor får man fat i dem?

Hvis du søge nye pallerammer, så kontakt en fabrik der laver paller. Om ikke
andet, så kan de henvise til hvor du kan købe dem.
Mangler du brugte, så spørg evt. en fragtmand, en tømmerhandler eller måske
en maskinfabrik.
De brugte handles normalt mellem firmaer til en pris på 75,- til 85,- pr.
stk. + moms
Nye vil ofte kunne købes billigere.
Hilsen Matthias

Fra : Peter Westh

Dato : 13-08-07 16:25

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
> De brugte handles normalt mellem firmaer til en pris på 75,- til 85,- pr.
> stk. + moms
> Nye vil ofte kunne købes billigere.

Hvordan kan det være - at brugte er dyrere end nye, mener jeg?

MVH

Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-08-07 18:08

On Mon, 13 Aug 2007 17:25:01 +0200, "Peter Westh"
<pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

>Hvordan kan det være - at brugte er dyrere end nye, mener jeg?

Det kunne være fordi folk ikke aner hvor man køber dem som nye, og
derfor handler hos fragtmanden, som så skal have fat i nogle nye, og vil
have lidt for besværet også. Sådan foregår det jo ude i detailhandlen.
Jo flere led man er igennem, jo dyrere bliver tingene ofte.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 13-08-07 21:02

> "Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan kan det være - at brugte er dyrere end nye, mener jeg?
>
> MVH
>
> Peter

Kan også skyldes, at fragtmanden skal tjene lidt, da der ofte må kasseres
nogle, når de går istykker.
Hilsen Matthias

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 00:47

> "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Kan også skyldes, at fragtmanden skal tjene lidt, da der ofte må kasseres
> nogle, når de går istykker.
> Hilsen Matthias
Paller og -rammer er returgods for vognmændene/afsenderen, og en overpris
sikrer modtagerens villighed i at ombytte ved leveringen istedet for at
blive krediteret!

Aprospos:
Sanitstål krediterer de primitive brædde-paller deres plade-leverancer er
pakket på med hele 300,- I skulle se min mester blive bleg dengang dét gik
op for ham

--
Armand.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-08-07 04:18

> Paller og -rammer er returgods for vognmændene/afsenderen, og en overpris
> sikrer modtagerens villighed i at ombytte ved leveringen istedet for at
> blive krediteret!

Det er rigtigt nok. Men den lidt snu sælger pallen for måske 100,- og køber
så nye istedet.
Jeg kender ikke prisen på en ny idag, men for få år siden kostede de ca.
65,-
Og fragtmanden og modtageren er altid glad for at få nye paller, da de
aldrig er defekte.
Hilsen Matthias

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 08:23

> Det er rigtigt nok. Men den lidt snu sælger pallen for måske 100,- og
> køber så nye istedet.
> Og fragtmanden og modtageren er altid glad for at få nye paller, da de
> aldrig er defekte.

Nu køber man sjældent paller for at have stående og se pæne ud, ligesom de
færreste har et egentligt behov for brug af paller indenfor firmaets fire
vægge, så formålet med at købe nye er at have nogle stående til at ombytte
med.
Og derved går det nye hurtigt af pallestakken, efterhånden som man får
alskens kvaliteter ind med fragtmanden.

--
Armand.

--