Hortensia? Att. Aksel Pedersen
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-07 11:29

Hej Aksel,

Jeg mener det var dig der havde sådan en flot blå Hortensia, busk med små
blomster, 'naturligt himmelblå'. Hvad var det den hed?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ad Infinitum

Dato : 13-08-07 11:52

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-07 16:27

"Ad Infinitum" <nop@nop.dk> skrev > >
blå.

Det er jeg helt med på, men denne er, såvidt jeg ved, altid blå. Og det er
også de små, ikke så prangende blomster, der lokker. Samt at den bliver en
nogenlunde høj busk.

Det er Alun, fås nok billigst ved materialisten.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Birthe

Dato : 13-08-07 16:47

> [...]
> nogenlunde høj busk.

> hvor
>
> Det er Alun, fås nok billigst ved materialisten.

Det hedder aluminiumssulfat
http://www.havenyt.dk/forum/fri_debat/469.html
Her er en vejledning....

Hilsen
Birthe

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-07 19:02

"Birthe" <Birthe@virker-ikke.com> skrev>
> Det hedder aluminiumssulfat
> http://www.havenyt.dk/forum/fri_debat/469.html

Alun er et salt der hedder KaliumAluminiumSulfat........Tag den!

Selvfølgelig kan Aluminiumsulfat være ligeså godt, det er blot ikke i alm.
handel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-08-07 21:01

On Mon, 13 Aug 2007 20:02:25 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Alun er et salt der hedder KaliumAluminiumSulfat........Tag den!
>
>Selvfølgelig kan Aluminiumsulfat være ligeså godt, det er blot ikke i alm.
>handel.

Så vidt jeg husker er Bayer's 'Farv mig blå' til hortensia
aluminiumssulfat, og det fåes da af alle og enhver
Ellers har jeg pt. 25 kg stående ude i værkstedet. Det var ikke specielt
svært at få fat på, og heller ikke specielt dyrt. Men 25 kg er nok lidt
overkill til fru jensens 3 hortensia

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 13-08-07 18:06

> [...]
>
> Jeg mener det var dig der havde sådan en flot blå Hortensia, busk med små
> blomster, 'naturligt himmelblå'. Hvad var det den hed?

Hej Preben!

Den hedder "Blue Wave".
Jeg købte den engang i England, men den kan også fåes i DK. - Ellers kan du
få en aflægger af mig.
Mvh
Aksel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-07 19:05

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev
> Hej Preben!
>
> Den hedder "Blue Wave".
> Jeg købte den engang i England, men den kan også fåes i DK. - Ellers kan
> [...]

Det var altså rigtigt nok. Jeg holder jo til i Esbjerg, såøh? Lad os maile
videre privat, da vi ellers bliver k y l e t over i en handelsgruppe.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen