Husnummer med lys ??
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 17:43

Hejsa

Jeg skal bruge et husnummerskilt der er lavet af dioder der er til 220v det
skal ikke være solcelle, er der nogle der ved hvor jeg kan få fat på det ?

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-08-07 19:10

"ss" <sjusahotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skal bruge et husnummerskilt der er lavet af dioder der er til 220v
> det skal ikke være solcelle, er der nogle der ved hvor jeg kan få fat på
> det ?

Hvis du er lidt fiks på fingrene, så laver du det selv.
Køb nogle dioder der er beregnet til 12 volt. Det nemmeste er at købe
færdigsamlede dioder med ledning og monteringsrammer + en transformator.
Derudover finder du en passende kasse til at bygge det hele ind i. Dog skal
transformatoren ikke monteres i kassen, men indendørs. Du trækker så en
ledning ud til nummerskiltet.
Uden på kassen monterer du rigtige tal, så nummeret også kan ses i dagslys.
I tallene bore du huller i passende afstand og monterer dioderne deri.
Alt undtagen kassen kan købes hos www.dioder.dk
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 19:31

jaok men jeg har ikke lyst til selv at lave det , det må da findes

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 12-08-07 19:37

> [...]
> Uden på kassen monterer du rigtige tal, så nummeret også kan ses i
> dagslys. I tallene bore du huller i passende afstand og monterer dioderne

Fandt lige denne: http://www.pk-elektronik.dk
Det ser ret godt ud.
Men har du mod på selv at lave det, så vil prisen være en del lavere.
Hilsen Matthias

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-08-07 19:43

> [...]
det
> skal ikke være solcelle, er der nogle der ved hvor jeg kan få fat på det ?

Hvad har du da imod solcellefidusen, der fås ret billigt? Men ellers køb den
og monter strøm i den, så behøver det jo heller ikke være dioder.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 12-08-07 19:44

> Jeg skal bruge et husnummerskilt der er lavet af dioder der er til 220v
> det
> skal ikke være solcelle, er der nogle der ved hvor jeg kan få fat på det ?

http://www.elministeren.dk/product.asp?product=604&page=1
du må selv sende en mail for at høre om det er med dioder

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-08-07 20:28

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.elministeren.dk/product.asp?product=604&page=1
> du må selv sende en mail for at høre om det er med dioder
Når der nu står der medfølger 6w lysstofrør, så tror
jeg ikke det er med dioder
Blot en tanke...........he he.

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 13-08-07 12:01

> Når der nu står der medfølger 6w lysstofrør, så tror
> jeg ikke det er med dioder
> Blot en tanke...........he he.

Heh, utroligt så blind man kan blive af at få briller :P

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 20:21

Tak for nogle gode forslag .. hvad siger i til den her :
http://www.darlington.dk/page001.html

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-07 21:27

> Tak for nogle gode forslag .. hvad siger i til den her :
> http://www.darlington.dk/page001.html

Den er da lige til bordelmutter, hun skal så blot lave et skilt med: "I
øjeblikket betjenes nr. ...."
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ivar

Dato : 13-08-07 21:31

ss skrev:

> Tak for nogle gode forslag .. hvad siger i til den her :
> http://www.darlington.dk/page001.html

Husk beholderen med træk-et-nummer!

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-07 21:48

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev>