Nano og hvid film
Fra : CR

Dato : 13-08-07 17:54

Prøvede i går en nanobehandling af forruden fra Bilka. Nu har forruden fået
en irriterende hvid film. Nogen der har oplevet det samme? Hvad gør man?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-07 18:16

On Mon, 13 Aug 2007 18:53:37 +0200, "CR" <cr@notreal.dk> wrote:

>Prøvede i går en nanobehandling af forruden fra Bilka. Nu har forruden fået
>en irriterende hvid film. Nogen der har oplevet det samme? Hvad gør man?

KAn du beskrive hvordan du påførte behandlingen og under hvilke
betingelser?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : CR

Dato : 13-08-07 19:46

> KAn du beskrive hvordan du påførte behandlingen og under hvilke
> betingelser?

1. Vask forrude med sæbe og skyl efter med vand
2. Brug speciel renseserviet
3. Påfør nanopartiklerne med den specielle serviet. Lod det sidde i ca. 6
min.
4. Efterpoler med den sidste serviet. Allerede her kunne jeg se der var et
eller andet galt, da jeg ikke kunne fjerne striberne.

Ruden fik ikke direkte sollys og fik ikke noget vand.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-07 20:54

>1. Vask forrude med sæbe og skyl efter med vand

Ingen polering med ruderens og efterfølgende tørring til den er
knastør?

>2. Brug speciel renseserviet

OK

>3. Påfør nanopartiklerne med den specielle serviet. Lod det sidde i ca. 6
>min.

Man "plejer", at polere med nano-kluden til ruden er "helt tør". Men
hvis instruktionen sagde det skulle sidde 6 min. så skal dit produkt
nok sidde 6 min

>Ruden fik ikke direkte sollys og fik ikke noget vand.

Det var lidt det med solen jeg fiskede efter

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : CR

Dato : 13-08-07 20:16

Nå, nu fik jeg det af. WC-papir og en ordentlig gang knofedt. Det var nok
sådan jeg skulle have gjort i første omgang.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-07 21:45

"CR" <cr@notreal.dk> skrev i en meddelelse
> Nå, nu fik jeg det af. WC-papir og en ordentlig gang knofedt. Det var nok
> sådan jeg skulle have gjort i første omgang.

Hvorfor betale i dyre domme, arbejde som en hest, og så minsandten være
lykkelig over at det endelig er væk?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-08-07 21:56

> Hvorfor betale i dyre domme, arbejde som en hest, og så minsandten være
> lykkelig over at det endelig er væk?

Fordi "det" sidder tilbage på ruden, og er usynligt ind til det regner,
sprgs er bare hvor længe det sidder. Og om det er arb. værd.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-07 22:51

>Fordi "det" sidder tilbage på ruden, og er usynligt ind til det regner,
>sprgs er bare hvor længe det sidder. Og om det er arb. værd.

En behandling koster ca. 100-200,- og holder 1-2 år.

Det er klart pengene værd og tager kun 20 min fra start til slut, at
påføre.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 14-08-07 05:29

> En behandling koster ca. 100-200,- og holder 1-2 år.

Dem jeg kender, som har prøvet det, de siger at der kun holdet 6måneder. Det
er så godt nok ved at være _noget_ tid siden, kan da være produkterne er
blevet bedre.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-08-07 07:47

Klaus G. wrote:

> Dem jeg kender, som har prøvet det, de siger at der kun holdet 6måneder. Det
> er så godt nok ved at være _noget_ tid siden, kan da være produkterne er
> blevet bedre.

Det er de helt sikkert. De nye - og dermed gode - kan man kende på at de
hedder noget med "Mega Nano" eller "Turbo Nano". Der produktudvikles
stadig på livet løs, og sent 2008 forventes "Mega Turbo Nano" at komme
på markedet. Forsøg med rotter har dog vist at det stadig kan trænge
gennem selv rumdragter og give påviseligt blanke øjne, så der står en
del udviklingsarbejde tilbage.

--
vh
Torben

Fra : René Løweneck

Dato : 14-08-07 09:01

Hej Torben !

> ... og give påviseligt blanke øjne, så der står en

Jeg sagde jo, at jeg ikke var fuld ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Brian

Dato : 14-08-07 08:59

Torben Scheel wrote:

> [...]
> det stadig kan trænge gennem selv rumdragter og give påviseligt
> blanke øjne, så der står en del udviklingsarbejde tilbage.

ROFL - og snart bliver flaskerne mindre, fordi de har gjort nano partiklerne
endnu mindre!

/Brian

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-08-07 09:10

Brian wrote:

> ROFL - og snart bliver flaskerne mindre, fordi de har gjort nano partiklerne
> endnu mindre!

"nu 25% mindre til samme pris" - "tag 2 betal for 3" -
markedsføringsmulighederne bliver uendelige

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-07 11:14

On Tue, 14 Aug 2007 06:28:37 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Dem jeg kender, som har prøvet det, de siger at der kun holdet 6måneder. Det
>er så godt nok ved at være _noget_ tid siden, kan da være produkterne er
>blevet bedre.

Jeg prøvede det senest på Santa Fe'en og efter 6 måneder virkede det
stadig som dag 1.

Forarbejdet og påføringen er ALFA OG OMEGA. Jeg kender mange der ikke
renser godt nok og bare smører det på som var det Ruderens fra
Aldi.... og så er man lidt selv skyld i det.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Bjarne

Dato : 14-08-07 12:04

In article <r003c3dluv6k38jmffbhl40bja12kdnmud@4ax.com>,
   "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> [...]
> renser godt nok og bare smører det på som var det Ruderens fra
> Aldi.... og så er man lidt selv skyld i det.

Sådan bare for eksperimentes skyld, kunne det ikke være interessant
at lave dit meget gode og grundige forarbejde og så kun komme nano dims
på halvdelen af ruden ?

f.eks. i fire felter på tværs af forruden :
| nano | intet | nano | intet |

Efter en dag i snask vejr, beder du så en 3.person om at udpege på ruden,
hvor der er kommet nano dims på.

Men det er måske bare mig der synes det kunne være spændende.

mvh,
Bjarne

Fra : Anders Majland

Dato : 14-08-07 12:09

> [...]
> hvor der er kommet nano dims på.
>
> Men det er måske bare mig der synes det kunne være spændende.

Nope - samme her. Men nøjes hellere med to felter delt lodret. Det skulle
være rigeligt og så bare lidt flere forsøgspersoner for at få noget
statistik på. De skal så have svarmulighederne.

- ingen forskel
- højre er klarest
- venstre er klarest

efter at have sidde både i højre og venstre side af bilen og haft mulighed
for at kigge på ruden udefra ...

/A

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-07 12:16

>Sådan bare for eksperimentes skyld, kunne det ikke være interessant
>at lave dit meget gode og grundige forarbejde og så kun komme nano dims
>på halvdelen af ruden ?

Nej tak - jeg kører til daglig i bilen og ville få en fis på tværs
hvis jeg skulle se på de felter...

>Efter en dag i snask vejr, beder du så en 3.person om at udpege på ruden,
>hvor der er kommet nano dims på.
>
>Men det er måske bare mig der synes det kunne være spændende.

Hvad skulle formålet være?

Personligt synes jeg ruden bliver lige så let beskidt som uden nano..
men der hvor jeg ikke vil undvære det er regnvejr - bruger slet ikke
viskerne på motorvej. Sne fyger af ruden dvs heller ingen viskere skal
bruges og dette endda fra 40km/t og op.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-08-07 18:30

> men der hvor jeg ikke vil undvære det er regnvejr - bruger slet ikke
> viskerne på motorvej. Sne fyger af ruden dvs heller ingen viskere skal
> bruges og dette endda fra 40km/t og op.

Det stunt vil du også opnå ved at polere ruden med Sonax, whatever, det
holder ikke i 2 år, men koster heller ikke 200,- pr. gang ;).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-07 18:35

>Det stunt vil du også opnå ved at polere ruden med Sonax, whatever, det
>holder ikke i 2 år, men koster heller ikke 200,- pr. gang ;).

Det virker ikke lige så godt - er afprøvet masser af gange med masser
af forskellige midler..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Bjarne

Dato : 14-08-07 12:22

In article <46c18d54$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
   "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Nope - samme her. Men nøjes hellere med to felter delt lodret. Det skulle
> være rigeligt og så bare lidt flere forsøgspersoner for at få noget
Fidusen med fire felter, fremfor to er, at biler bliver møget mest
til i venstre side, på grund af de forbikørende. Det var for at minimere den
effekt.

> [...]
> - venstre er klarest
>
> efter at have sidde både i højre og venstre side af bilen og haft mulighed

Jep, og det er vigtigt at personen ikke ved hvor der er brugt nano dims.

mvh,
Bjarne

Fra : hallo.derude@gmail.c~

Dato : 15-08-07 00:11

On 14 Aug, 08:46, Torben Scheel wrote:

> Forsøg med rotter har dog vist at det stadig kan trænge
> gennem selv rumdragter og give påviseligt blanke øjne, så der står en
> del udviklingsarbejde tilbage.

Hehe .. forsoeg har påvist at den sidste idiot ikke er set endnu

PS ... selvom flere potentielle kandidater er set i denne gruppe

Henrik

(som ikke kunne dy sig)

Fra : hallo.derude@gmail.c~

Dato : 15-08-07 00:16

On 14 Aug, 13:04, (Bjarne ) wrote:

> [...]
> hvor der er kommet nano dims på.
> Men det er måske bare mig der synes det kunne være spændende.

overvejet kombinationen
> | tc nano | nano et eller andet | alm voks | intet |

under skyldig hensyntagen til at vinduesviskere ikke yder samme tryk/
slid over hele ruden ... (og hvad der ellers måtte vaere af mulige
fejlkilder)

Fra : hallo.derude@gmail.c~

Dato : 15-08-07 00:18

On 14 Aug, 13:16, "Martin Johansen [6000]" wrote:

> Sne fyger af ruden dvs heller ingen viskere skal
> bruges og dette endda fra 40km/t og op.

Nu er det vel begraenset hvor meget sne der fyger i august måned
2008 ...

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-07 00:26