Politik for medarbejderes trafikale adfærd~
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 12-08-07 15:06

da' i hytterne

Jeg kan kun erinde nogle få firmaer der har en politik for deres
ansattes trafikadfærd -

Kender nogen grunden til så få har det ?

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 15:26

On Sun, 12 Aug 2007 16:05:57 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>da' i hytterne
>
>Jeg kan kun erinde nogle få firmaer der har en politik for deres
>ansattes trafikadfærd -
>
>Kender nogen grunden til så få har det ?

Formodentlig mangel på erkendelse - det er jo også først de seneste
10-15 år at alkoholpolitik (og især hvorledes man håndterer eventuelle
ansatte med problemer), rygepolitik, etisk regnskab, seniorpolitik
osv. er blevet "varme" emner. Et firmas trafikpolitik er nok ikke det
højest prioriterede område i forhold til alle de andre ting, der pt.
er større politisk bevågenhed om. (måske var det også vigtigere at
samfundet tog en overordnet trafikdebat)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-08-07 15:31

> [...]

>Jeg kan kun erinde nogle få firmaer der har en politik for deres
>ansattes trafikadfærd -
>
>Kender nogen grunden til så få har det ?
Det er en varm kartoffel at rører ved......

Alle bilister er verdens bedste, læg mærke til at "idioten" altid er i
en anden bil en den man selv er i.

Men nogen burde starte og et godt sted var ved de såkaldte
"Proffesionelle chauffører".

/Hans

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-08-07 15:42

On Sun, 12 Aug 2007 16:31:06 +0200, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>en anden bil en den man selv er i.
>
>Men nogen burde starte og et godt sted var ved de såkaldte

Jamen så er det da godt at de "professionelle" er startet.

Din anvendelse af ordet såkaldte, kan du måske redegøre nærmere for?

Der findes faktisk vognmænd, der bag på bilerne har et telefonnummer
man kan ringe til, hvis man har noget på hjerte.

Der findes faktisk firmaer hvor det er fyringsgrund at køre mere end
80 km/t., eller at undlade at bruge sele.

Hvis man så forestillede sig, at dette også kunne realiseres overfor
privatbilismen, når man tænker på det spektakel der er over et lille
bitte EU-mærke på de nye nr.-plader, såååå........

Op på bagsmækken med et mobilnummer til en telefonsvarer (du må jo
ikke tale i telefon under kørslen), og foregå med et godt eksempel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 12-08-07 16:01

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Der findes faktisk firmaer hvor det er fyringsgrund at køre mere end
> 80 km/t., eller at undlade at bruge sele.

Du får nok ikke en håndværksmester, til at reagere videre på sådan en
henvendelse, så længe der er mangel på arbejdskraft. Hvis man indimellem er
så uheldig at frekventere en byggelads, opdager man jo hurtigt at
førstesproget er en blanding af tysk, polsk, engelsk, dansk og tegnsprog

/Brian

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 12-08-07 16:15

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev :

>Det er en varm kartoffel at rører ved......

Det er det da måske nok ;)

Jeg har det bare sådan at de firmabiler jeg ser opføre sig alternativt
i trafikken - jamen de firmaer, de repræsenterer, er med stor
sikkerhed ikke nogen jeg kunen finde på at benytte mig af

I gammel tid, da Canon boede på Mileparken i Herlev - var det sikkert
som amen i kirken - at uheld på den vej oftest havde en hvid varebil
indblandet

>Alle bilister er verdens bedste, læg mærke til at "idioten" altid er i
>en anden bil en den man selv er i.

Den tid tror jeg er overstået.

>Men nogen burde starte og et godt sted var ved de såkaldte
>"Proffesionelle chauffører".

Måske, måske ikke - de er chauffører på linie med alle andre i
trafikken - jeg ser ingen grund at "hænge" dem til tørre

--
Jan_stevns

Fra : penta@panto.com

Dato : 12-08-07 19:39

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan kun erinde nogle få firmaer der har en politik for deres
> ansattes trafikadfærd -
> Kender nogen grunden til så få har det ?
> -- Jan_stevns

Hvis direktøren kører 160+,.(Siger han selv...)

Jeg har engang ringet til et firma og klaget over en medarbejders kørsel
(hasarderet overhaling (120-130, 70 på skiltene, modkørende trafik). Han
havde www-reklame bag på - fjolset.
De tog det meget seriøst. Eller rettere, manden jeg talte med blev
stiktosset.

venligst
tomov

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 19:56

On Sun, 12 Aug 2007 20:38:36 +0200, <penta@panto.com> wrote:

> [...]
>havde www-reklame bag på - fjolset.
>De tog det meget seriøst. Eller rettere, manden jeg talte med blev

Gad vide hvad der sker for ham fra Vestsjællands Trafikselskab, der
kørte mod Kbh fredag morgen med en handicaptransport. Aggressiv kørsel
i yderbanen, vognbaneskift for at "tjene" en bil hvor muligt
(indenom/udenom var bedøvende ligegyldigt)......men Christian
Henriksen er nok ligeglad, de der svarede på hans telefonnummer var da
ophøjet ligeglade. (jeg så ham bare, en bekendt ringede rent faktisk
og klagede) Men hvis 3 m afstand ved 80+....og tvinge medtrafikanter
til opbremsning pga. vognbaneskift.....og så iøvrigt have tjent 5
sekunder mellem Greve S og Greve N.....efter 10+ vognbaneskift
indenom/udenom.......muuuaaahaaaahaaaa*****
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 13-08-07 07:07

On 12 Aug., 16:05, j...@bygteknik.dk wrote:
> da' i hytterne
>
> Jeg kan kun erinde nogle få firmaer der har en politik for deres
> ansattes trafikadfærd -
>
> Kender nogen grunden til så få har det ?

Jeg kender ikke lige grunden, men når vi nu snakker om det, så husk på
det næste gang at I føler jer voldsomt provokeret over at en
overhaling tager 4km fordi den overhalende bil ikke vil overskride
fartgrænserne, måske fordi det rent arbejdsmæssigt vil få alt for
store konsekvenser for dem at blive nappet i fejl i trafikken.

For hvis det nu er sådan at den virksomhed har sagt at færdslesloven
ikke må overtrædes, så bliver det dælme noget mere besværligt for
nogen at komme frem i trafikken. F.eks er en overhaling på en landevej
næsten ikke muligt.

Så husk det nu næste gang I bander over en "snegl" i trafikken, det
kunne være en som bruger nul tolerance, mere eller mindre frivilligt.

Mikael

Fra : Kåre

Dato : 13-08-07 12:46

> [...]
>
>Så husk det nu næste gang I bander over en "snegl" i trafikken, det
>kunne være en som bruger nul tolerance, mere eller mindre frivilligt.

Nu er der jo heller ikke nogen der siger at man ikke lige må kravle over
hastighedsgrænsen under en overhaling.
Det er tilladt at overhale en der kører 75 på landevejen, med mere end 80.
Generelt skal en overhaling vel overstås "hurtigst muligt".
Jeg ved ikke hvad loven foreskriver om for høj hastighed under overhaling,
men jeg har ved flere lejligheder ligget omkring de 100 under overhaling på
landevej, lige for snuden af en fartkontrol, eller med en patruljevogn i
hælene, uden at blive stoppet af den grund.

mvh
Kåre

Fra : Anders Majland

Dato : 13-08-07 12:56

> Nu er der jo heller ikke nogen der siger at man ikke lige må kravle over
> hastighedsgrænsen under en overhaling.

Jo

> Det er tilladt at overhale en der kører 75 på landevejen, med mere end 80.

Nej

> [...]
> på landevej, lige for snuden af en fartkontrol, eller med en patruljevogn
> i hælene, uden at blive stoppet af den grund.

Bare fordi de ikke har gidet skrive dig er ikke det samme som at det er
lovligt ...

Fra : Specks6812

Dato : 13-08-07 13:01

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> said in

> Jo

> Nej

> Bare fordi de ikke har gidet skrive dig er ikke det samme som at det
> er lovligt ...

Nå.
Men det er altså lovligt at man under overhaling overskrider fartgrænsen.

Fra : Anders Majland

Dato : 13-08-07 13:16

> Nå.
> Men det er altså lovligt at man under overhaling overskrider fartgrænsen.

Så vil jeg bede dig finde det sted i færdselsloven hvor der står at
hastighedgrænser må overskrides under overhaling ...

Hvis det stod der ville jeg tro det hørte ind under § 21 elleromkring
§41-42 stykker ...

Fra : Specks6812

Dato : 13-08-07 14:23

> [...]
> hastighedgrænser må overskrides under overhaling ...
>
> Hvis det stod der ville jeg tro det hørte ind under § 21 elleromkring

Nu er færdselsloven ikke sprængfyldt med opfordringer af den slags.

Men ikke desto mindre er det da logisk at en gerning der bedst overståes så
hurtigt som muligt for at undgå farlige situationers opståen skaber
mulighed for overskridelse af den angivne hastighedsbegrænsning under selve
overhalingen.

Hvor mange ulykker tror du ville opstå yderligere hvis loven foreskrev at
overhaling kun må foretages med den angivne hastighedsbegrænsning.

Ring du bare og spørg færdselspolitiet eller rådet for større
færdselssikkerhed.

Og direkte klippet ud af loven:
Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter forholdene
med særligt hensyn til andres sikkerhed.

Det er nok.
For andres sikkerhed skal man sørge for ikke at ligge i de modkørendes
vognbane længere end højst nødvendigt. Speed up!!

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-08-07 14:33

On 13 Aug 2007 13:23:00 GMT, Specks6812 <findit@hotmail.com> wrote:
> [...]
>For andres sikkerhed skal man sørge for ikke at ligge i de modkørendes
>vognbane længere end højst nødvendigt. Speed up!!
Suk.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 13-08-07 14:59

"Specks6812" skrev

> Men ikke desto mindre er det da logisk at en gerning der bedst overståes
> så
> hurtigt som muligt for at undgå farlige situationers opståen

Ja, det forklarer jo at spritbilister ofte også kører stærkt, det er for at
få det overstået hurtigst muligt, jo stærkere man kører jo kortere tid på
vejen, og derved mindre farlig.

Selv gør jeg det modsatte, er promillen for høj kører jeg langsommere, det
er en slags risikospredning, jo længere tid på vejen, jo mindre risiko i
det enkelte tidsrum, er jeg tilstrækkelig længe om det, er promillen væk når
jeg er nået hjem.
En brandert skal køres væk er den logiske konsekvens, i hvert fald lige så
logisk som at hastighedsgrænser ikke gælder ved overhaling.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-08-07 15:29

Specks6812 wrote:

> Og direkte klippet ud af loven:
> Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter
> forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed.

Det, folk næsten altid glemmer her, er at fartbegrænsingen for den vej man
kører på, er at af de forhold man skal afpasse sin kørsel efter.

Ebbe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-08-07 19:22

Specks6812 skrev:
> [...]
> hurtigt som muligt for at undgå farlige situationers opståen skaber
> mulighed for overskridelse af den angivne hastighedsbegrænsning under selve

Som en anden skrev er der ingen der har krav på at kunne overhale.

> Hvor mange ulykker tror du ville opstå yderligere hvis loven foreskrev at
> overhaling kun må foretages med den angivne hastighedsbegrænsning.

Det er faktisk det loven foreskriver. Sammen med at hvis du ikke kan
overhale indenfor de givne grænser må du ikke overhale.

> Ring du bare og spørg færdselspolitiet eller rådet for større
> færdselssikkerhed.

Hvad om du selv gjorde det? Måske du så ville tro på svaret.

> Og direkte klippet ud af loven:
> Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter forholdene
> med særligt hensyn til andres sikkerhed.

Og i nærværende tilfælde betyder det at hastigheden tilpasses den
hastighed det køretøj man ville overhale kører med. Læs: Man undlader at
overhale.

> Det er nok.
> For andres sikkerhed skal man sørge for ikke at ligge i de modkørendes
> vognbane længere end højst nødvendigt. Speed up!!

Eller man skal undlade at overhale hvis man ikke er sikker på at man kan
det uden fare eller ulempe, indenfor grænserne.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Jesper Juul

Dato : 13-08-07 14:11

Specks6812 skrev:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> said in

> Nå.
> Men det er altså lovligt at man under overhaling overskrider fartgrænsen.

Ok, men så du jo lige kunne finde det tilladelige i det i færdselsloven?

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-08-07 19:15

Specks6812 skrev:
> Nå.
> Men det er altså lovligt at man under overhaling overskrider fartgrænsen.

Siden du ved det så sikkert kan du sikkert også komme med en henvisning
til den lovgivning der gør det tilladt.

Fra : Specks6812

Dato : 18-08-07 20:11

Finn Guldmann <n@a.invalid> said in

46c05b34$0$69129$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

Fra : Leonard

Dato : 18-08-07 20:26

On 18 Aug 2007 19:11:21 GMT, Specks6812 wrote:

> 46c05b34$0$69129$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

Altså er det bedste du kan henvise til dit eget indlæg tidligere i
tråden

Du bør nok lige læse lidt længere i færdselsloven end første sætning i
§41, som du så flot citerer, for det står meget klart i §42 hvilke
hastigheder der ikke må overstiges.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-08-07 23:14

Specks6812 skrev:
> 46c05b34$0$69129$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

Den var ikke meget værd. Har du en bedre?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-08-07 12:59

On Mon, 13 Aug 2007 13:46:11 +0200, "KÃ¥re"
<kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote:

>Nu er der jo heller ikke nogen der siger at man ikke lige må kravle over
>hastighedsgrænsen under en overhaling.
Jo det gør FL.

> [...]
>landevej, lige for snuden af en fartkontrol, eller med en patruljevogn i
>hælene, uden at blive stoppet af den grund.
Fordi politiet ikke stopper dig når du har kørt for stærkt, gør det
altså ikke lovligt at kører stærkere end FL foreskriver.

/Hans

Fra : Kåre

Dato : 13-08-07 13:49

> Jo det gør FL.

OK, så må du omdøbe "tilladt" til "normalt accepteret", så forstår vi
hinanden.
Selvfølgelig "må" man lige give den lidt pedal hvis man skal uden om en
campingvogn/lastbil/trailer som kører 70-75 km/t.
Jeg kommenterede bare den som satte det op på en spids, at "hvis man skal
overholde færdselloven, så vil en overhaling strække sig over 4km...". Sådan
er virkeligheden jo ikke.

mvh
Kåre

Fra : Roberto

Dato : 13-08-07 14:00

Kåre wrote:
> [...]
> overholde færdselloven, så vil en overhaling strække sig over 4km...". Sådan

Der er altså ingen steder der står noget om at *man skal* eller *har
krav på* at overhale. Det er en manøvre man tager det fulde ansvar for
kan ske uden hverken *fare* eller *ulempe* (to ord der faktisk står i
loven og som flertalle blæser på) for medtrafikanterne.

Mvh
Roberto

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-08-07 19:16

Kåre skrev:
> [...]
> overholde færdselloven, så vil en overhaling strække sig over 4km...". Sådan

At du kan slippe afsted med det, for næsen af en betjent, er jo ikke det
samme som at det er tilladt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-08-07 19:13

Kåre skrev:
> [...]
> Det er tilladt at overhale en der kører 75 på landevejen, med mere end 80.
> Generelt skal en overhaling vel overstås "hurtigst muligt".

Det mener du da forhåbentlig ikke alvorligt?

Kan du ikke gennemføre din overhalingen indenfor de tilladte
hastighedsgrænser må du slet ikke overhale.

> [...]
> landevej, lige for snuden af en fartkontrol, eller med en patruljevogn i
> hælene, uden at blive stoppet af den grund.

Hvad loven foreskriver og hvad politiet accepterer er to forskellige ting.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 09:44

On 12 Aug., 16:31, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
> en anden bil en den man selv er i.
>
> Men nogen burde starte og et godt sted var ved de såkaldte

White Van Men.

Stikker eller ej, men hvis jeg møder biler med firmanavne på, hvor
chauføren kører meget ringere end gennemsnittet ringer jeg til hans
arbejdsplads og fortæller dem det.
Men ser tit håndværkere som holder alt alt for lidt afstand og presser
de forankørende.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 09:47

On 12 Aug., 20:56, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
> til opbremsning pga. vognbaneskift.....og så iøvrigt have tjent 5
> sekunder mellem Greve S og Greve N.....efter 10+ vognbaneskift

Det er sådanne klaphatte som nogle gange koster de andre trafikanter
køer på flere timer efter oprydning.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 09:48

On 13 Aug., 08:07, MikLar...@gmail.com wrote:

> [...]
> ikke må overtrædes, så bliver det dælme noget mere besværligt for
> nogen at komme frem i trafikken. F.eks er en overhaling på en landevej

Så accepterer sådant et firma også at man kommer 5 min senere hen til
kunden.

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 13-08-07 11:19

On 13 Aug., 10:47, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Så accepterer sådant et firma også at man kommer 5 min senere hen til
> kunden.

Ja, men det gør andre trafikanter ikke.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 12:19

On 13 Aug., 12:18, MikLar...@gmail.com wrote:

> Ja, men det gør andre trafikanter ikke.

Synd for dem.
Det er nu dejligt når man er kommet til den erkendelse at man nok skal
nå frem, før eller siden og derfor ikke har det store behov for at zig-
zagge sig imellem de andre bare for at spare få minutter med risiko
liv og førelighed.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 14:34

On 13 Aug., 14:01, Specks6812 <fin...@hotmail.com> wrote:

> Nå.
> Men det er altså lovligt at man under overhaling overskrider fartgrænsen.

Det er det i hvert fald ikke.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: God men brugt diesel traktor med

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 13-08-07 21:14

On 13 Aug., 14:48, "Kåre" <kaareSletindtilsnab...@raffish.dk> wrote:

> [...]
> overholde færdselloven, så vil en overhaling strække sig over 4km....". Sådan

Det dur bare ikke det der. Hvis du af din arbejdsgiver har fået af
vide at du ikke må køre for stærkt, så må du ikke køre for stærkt.

Der er bare ikke plads til tolkning. Den dag man bliver nappet i en
fartkontrol har du brudt reglerne om du overhaler eller ej.

Men prøv selv en dag at køre efter reglerne, ikke dem som manselv har
fundet på og som passer ind, men dem som står skrevet i færdselsloven.
Det er ikke altid lige nemt, og som regel til gene for mange
mennesker.

Mikael

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 13-08-07 22:51

MikLarsen@gmail.com skrev :

>Det er ikke altid lige nemt, og som regel til gene for mange
>mennesker.

Undskyld - men hvorfor skulle det ikke være "lige nemt"

Ok - det er til gene for mange at man :

(*1) Holder tilbage for fodgængere
(*2) venter på cyklister er passeret
(*3) venter med at køre frem i et kryds til lyset skifter til grønt
(*4) ikke bare braser ud i et kryds velvidende man ikke når over for
grønt

1: dem bagved bliver ganske chokeret
2: de utålmodige blier .....
3: folk bliver voldsomt forsinket
4: De 3 bagved når ikke med over i denne omgang, men må vente

Man kan givetvis fylde flere sider ud ;(

Jeg har hørt mange sjove ting - men den der .......

--
Jan_stevns

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 13-08-07 21:15

On 13 Aug., 15:00, Roberto <r...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> kan ske uden hverken *fare* eller *ulempe* (to ord der faktisk står i
> loven og som flertalle blæser på) for medtrafikanterne.

Hvis en overhaling tager lang tid, kan den sagtens være startet uden
at være til ulempe for nogen.

Mikael

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 14-08-07 00:15

On 13 Aug., 23:50, j...@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
> Man kan givetvis fylde flere sider ud ;(
>
> Jeg har hørt mange sjove ting - men den der .......

Nu var det sådan set ikke lige de situationer jeg tænkte på, men de
giver skam også anledning til irritation hos mange.

Men lad os blive ved en overhaling hvos du ikke bryder loven. Vi siger
det er på en motorvej, hvor der er god plads.

Du overhaler en(A) som køre 105 km/t og du køre det på strækningen
maksimale 110km/t, da du er halvvejs oppe på siden af A sætter A
farten op til 109-110km/t i mellemtiden er der kommet en bagfra som
ligger med 10meter til dig. Så du fortsætter din overhaleng som nu
trækker i langdrag, Imellemtiden er der gået så lang tid at alle biler
nu indhenter nogle forankørende, så du kan ikke trække ind da det ikke
er muligt at holde den nødvendige bremseafstand og sådan kan det forgå
over en temmelig lang strækning.
Det med at folk stille og roligt øger hastigheden når de bliver
overhalet langsomt er absolut ikke usædvanligt og jeg har endnu ikke
luret hvorfor..

Der er en hulens masse ting der skal tages hensyn til, jeg mener
derfor for at det er urealistisk at alle overholde alle regler i
færdselsloven hele tiden. Hvis det skulle ske ville trafikken gå i
stå. Hvor mange er det lige der sætter farten ned så de kan nå at
stoppe på en mørk motorvej for en give forhindring når deres nærlys
har oplyst vejen 40 meter frem?

Når men tilbage til emnet. Jeg ved godt hvad jeg ville gøre under
normale omstændigheder, så ville jeg sætte farten op og få afsluttet
min overhaling, men det kan du bare ikke med nul tolerance.

Punkt nr. 4 du nævner, den har jeg selv måtte bryde bevidst et par
gange, prøv at ta en tur i myldretiden ad Bremerholm i Kbh. og sving
til venstre ad Holmens Kanal. Dette er ikke muligt fordi alle dem som
kommer fra Amager og skal til højre ad Holmens Kanal kører frem og
blokere krydset. Jeg har måtte overgive mig og kørt frem selvom der
ikke var plads efter at have vente på at lyset skiftede fra rødt til
grønt 5 gange og folk bliver ved med at køre frem. Dem du så køre helt
hen i modog kigge lige ind på dem gennem ders siderude og du holder 10
cm fra ders dør, det er folk som er umulige at få øjenkontakt med. Gad
vide hvorfor?

Mikael

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 14-08-07 00:36

MikLarsen@gmail.com skrev :

> [...]
>hen i modog kigge lige ind på dem gennem ders siderude og du holder 10
>cm fra ders dør, det er folk som er umulige at få øjenkontakt med. Gad

Jeg ved ikek hvorfor folk er så tåbelige - men griner ofte, når
polisen står der og plukker folk ud til samtale - det er sket flere
gange netop der, og inde ved krydset op mod kgs nytorv

btw gider jeg sjældent overhale en der kører 105 - og skulle jeg
endeligt gøre det og opleve bæskubbere - så virker sivebagud tricket
addeles godt på deres blodtryk ;)

folk er nogle underlige nogle ;)

--
Jan_stevns

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 14-08-07 12:38

On 14 Aug., 01:36, j...@bygteknik.dk wrote:

> btw gider jeg sjældent overhale en der kører 105 - og skulle jeg
> endeligt gøre det og opleve bæskubbere - så virker sivebagud tricket
> addeles godt på deres blodtryk ;)

Nææ..Men hvis du bruger fartpilot vil du opdage at stort set ingen
mennesker holder en jævn fart, så ham der nu er på 105km/t er om lidt
på 100 og kort efter 110. Derfor kan man ligeså godt overhale, især
hvis der er en tidsplan der skal holdes.

Det vildest jeg har prøvet er at blive overhalet på vej over Fyn af
den samme SAAB 8 gange. Jeg kørte på fartpilot hele vejen

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-08-07 12:47

On 14 Aug., 13:37, MikLar...@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Det vildest jeg har prøvet er at blive overhalet på vej over Fyn af
> den samme SAAB 8 gange. Jeg kørte på fartpilot hele vejen

Hvis jeg oplever sådan noget så sætter jeg enten min fartpilot 2 hak
ned eller op.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: God men brugt 2WD diesel traktor med

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 14-08-07 14:37

On 14 Aug., 13:46, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Hvis jeg oplever sådan noget så sætter jeg enten min fartpilot 2 hak
> ned eller op.

Tja. Det ikke ikke muligt at sætte den op hvis man skal overholde
loven.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-07 09:41

On 14 Aug., 15:36, MikLar...@gmail.com wrote:

> Tja. Det ikke ikke muligt at sætte den op hvis man skal overholde
> loven.

Jeg kører oftesT 130 km/t speedometervisning i 130 km/t zonerne, så
jeg kører vel reelt højest 125 km/t, vil teste med navigatoren en af
dagene.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: God men brugt 2WD diesel traktor gerne med