Sikker bil - nytteløst.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-08-07 14:04

Jeg er lige kommet hjem fra Paris.

Nede i Holland var der noget kø et sted hvor der normalt ingen kø er.

Årsagen var et sammenstød i yderbanen.

En Porsche Cayenne Turbo S (tysker), var kørt op bagi en Volvo V70.

Af naturlige årsager kender jeg ikke de nærmere omstændigheder ved
ulykken, f.eks. m.h.t. fart, men det var da kolossalt som den Porsche
havde gnavet i bagenden på Volvo'en.

Jeg er ikke sikker på at en lastbil kunne have gjort det bedre. Den
var nok bare sluppet lidt mere helskindet fra det.

Porsche'n var nemlig heller ikke for køn i fronten.

Trafikken har ellers gået aldeles glimragende her i sommer.

Grundlag: 30.000 kørte kilometer siden 1. juni

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-08-07 16:53

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> var nok bare sluppet lidt mere helskindet fra det.
>
> Porsche'n var nemlig heller ikke for køn i fronten.

Er der slet ingen der har introduceret dig til begrebet "deformationszone"?

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-08-07 18:57

On Sun, 12 Aug 2007 17:52:56 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Er der slet ingen der har introduceret dig til begrebet "deformationszone"?

>--

Jo, det ved jeg godt, men jeg var ikke klar over at Volvo havde et
system hvor denne zone ikke slutter før det halve af bagsædet er mast
sammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ShutEye

Dato : 12-08-07 19:52

> Jo, det ved jeg godt, men jeg var ikke klar over at Volvo havde et
> system hvor denne zone ikke slutter før det halve af bagsædet er mast
> sammen.

Æv.
Fik lige et billede på nethinden af de to små børn jeg så i en volvo - de
sad nærmest i bagagerummet (st.car) med ansigteterne bagud.
Håber ikke det var sådan en 'besætning' der var i den volvo...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-08-07 20:02

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> sad nærmest i bagagerummet (st.car) med ansigteterne bagud.
> Håber ikke det var sådan en 'besætning' der var i den volvo...

Det var det sikkert :(. Om det er en 3 ton SUV med 150-, eller en 56 ton
truck med 90-, man bliver "jordet" af, er ligegyldigt. De køre bare henover.

Fra : KASO

Dato : 13-08-07 07:28

> Trafikken har ellers gået aldeles glimragende her i sommer.
>
> Grundlag: 30.000 kørte kilometer siden 1. juni

Er det ikke et lidt spinkelt grundlag at udtale sig på?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-08-07 05:21

On Mon, 13 Aug 2007 08:28:07 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>Er det ikke et lidt spinkelt grundlag at udtale sig på?

>--

Gu' er det så, men man skal ikke smøre for tykt på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-07 07:27

> [...]
> var nok bare sluppet lidt mere helskindet fra det.
>
> Porsche'n var nemlig heller ikke for køn i fronten.

Tjah, for hver 100 kg Porschen vejer mere end Velo'en, flyttes 7% af de
samlede kollisionskræfter over i Velo'en.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-08-07 14:50

> [...]
de
> samlede kollisionskræfter over i Velo'en.

Derudover er Porschen også så tilpas høj, at den rammer over kofangeren
på Völlen og kører direkte gennem bagklappen.
Jeg ville nødigt se samme scenario med en Astra eller Focus som
stopklods for Folkevognen.........
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.