Access: "Filtrer efter formular"-problem
Fra : Niles

Dato : 12-08-07 19:13

Et lille filtreringsproblem i Access:
Kan man filtrere så at alle poster med et bestemt ord i et tekstfelt vises,
SELVOM felterne indeholder andre ord?

Eks: En post har ordene "bananer, fisk" i et tekstfelt, en anden "Fisk,
æbler", en tredie "bananer, æbler".
Jeg vil derefter filtrere, så at kun de to poster med "fisk" vises.

Tilsyneladende kan man kun at filtrere på hele felt-værdien og ikke en del
af det.

Med venlig hilsen
Niles

Fra : Gert Nielsen

Dato : 13-08-07 10:17

"Niles" <Huba@spiril.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil derefter filtrere, så at kun de to poster med "fisk" vises.
>
> Tilsyneladende kan man kun at filtrere på hele felt-værdien og ikke en del

Jo, da Skriv "like *fisk*". * er wildchar!
Gert

Fra : Niles

Dato : 13-08-07 14:06

> Jo, da Skriv "like *fisk*". * er wildchar!
> Gert

Tak, fandt netop selv ud af det.
Ved du om er mulighed en forenkling af det, så selv svigermor kan finde ud
af det. Hun er ikke så glad for programmeringssprog..

MVH
Niles

Fra : Gert Nielsen

Dato : 14-08-07 07:48

> Tak, fandt netop selv ud af det.
> Ved du om er mulighed en forenkling af det, så selv svigermor kan finde ud
> af det. Hun er ikke så glad for programmeringssprog..

Det kræver så, at du programmerer en smule
Gert

Fra : Niles

Dato : 14-08-07 10:07

> Det kræver så, at du programmerer en smule
> Gert

Ja, jeg tænkte det jo nok...
Sært, at MS har gjort så meget for at få gjort Word, Frontpage og de øvrige
Office-programmer brugervenlige, mens Access kræver en mindre
programmerings-eksamen.

Jeg må se, hvornår jeg år tid, så også svigermor kan slå op i min
filmdatabase.

Niles