Problemer med GeForce 6600 GT
Fra : Kim Larsen

Dato : 13-08-07 21:13

Hej, jeg håber på lidt hjælp angående spørgsmålet her:

Jeg har et Inno3d GeForce 6600 GT grafikkort som jeg /var/ glad for men det
er jeg ikke helt mere. Det har nemlig den fejl at der problemer med
forbindelsen til skærmstikket (15 pin-stikket). Det betyder at farverne på
skærmen er ustabile. Når jeg rokker lidt i stikket bag på grafikkortet
forsvinder problemet i nogle få timer men starter igen med nøjagtig det
samme farveflimmer. Stikket er naturligvis strammet helt til grafikkortet
med de små "skruer" i siderne af hanstikket. Jeg har nu sat et midlertidigt
grafikkort i som der ingen problemer er med bortset fra at det er
langsommere.

Jeg har forsøgt at rense stikket, jeg har forsøgt at efterlodde stikket men
lige lidt hjælper det. Måske er problemet at terminalerne i stikket ikke
klemmer ordentlig sammen om de små ben på hanstikket. Jeg har nu tænkt mig
at forsøge at lodde stikket ud (er rimelig habil med en loddekolbe) og lodde
et nyt stik i men hvor finder jeg sådan et nyt stik magen til ? Hvad siger
I til min konklusion på problemet?

Jeg har taget et par billeder af det formastelige grafikkort som kan ses
her:

http://dokusiden.port5.com/inno3d.htm

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-08-07 21:24

Kim Larsen wrote:
> Jeg har taget et par billeder af det formastelige grafikkort som kan ses
> her:
> http://dokusiden.port5.com/inno3d.htm

Snup en 06-076 og brug den anden udgang på dit grafikkort:
http://www.av-connection.dk/?PNo=06-076&ML1=1&ML2=69&ML3=213&ML4=244

Jesper Poulsen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-08-07 16:29

Jesper Poulsen wrote:

> Snup en 06-076 og brug den anden udgang på dit grafikkort:
> http://www.av-connection.dk/?PNo=06-076&ML1=1&ML2=69&ML3=213&ML4=244

Eller køb den for en fjerdedel i dk.marked.privat.edb

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-07 22:07

Kim Larsen skrev:
> [...]
> I til min konklusion på problemet?
>
> Jeg har taget et par billeder af det formastelige grafikkort som kan ses

Hvis ikke en elektronikforretning har noget der passer, så bliver det
svært at skaffe. Så kan du gøre som Jesper siger, hvilket klart er
nemmeste og nok også billigst. Hvis du bare synes det er sjovt at lodde,
er der jo nogen der hygger sig med, så kan du da bare lodde en ledning
på kortet og montere et nyt alm. hunstik på enden af kablet

nicolai

--
Støt Red Barnets landsindsamling den 9. september og meld dig som indsamler.