xfx nvidia 7600GS driver opdatering ikke g~
Fra : Michaelbs

Dato : 13-08-07 19:20

Jeg har opgraderet driver til mit xfx nvidia 7600GS grafik kort.
Styresystemet er Vista Ultimate 64bit.
Computeren bruges til fotoredigering, så skærmen er kalibreret vha
Spyder2PRO.

Efter opgraderingen sker der det uheldige efter opstart, at den læser
kalibreringsprofilen ind, som den skal, men så efter et ca et minut skifter
lysstyrken pludselig og skærmbilledet står meget lysere.. for lyst i forhold
til min skærmkalibrering.
Kigger jeg under skærmprofil, kan jeg dog se, at det stadig er min
kalibrerede profil den bruger.

Hvad kan dette skyldes?

Kan jeg have installeret en forkert driver?

mvh Michael

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-08-07 05:39

"Michaelbs" wrote

> [...]

> lyst i forhold til min skærmkalibrering. Kigger jeg under skærmprofil,
> kan jeg dog se, at det stadig er min kalibrerede profil den bruger.

Jeg har lige købt en Samsung SyncMaster 206BW, den har dynamisk kontrast
og ændrer derfor kontrasten ud fra hvad der vises på skærmen hvis man
slår Dynamic Contrast til via MagicBright-knappen på skærmen. Måske er
du ude for det samme?

Fra : Michaelbs

Dato : 14-08-07 15:04

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> og ændrer derfor kontrasten ud fra hvad der vises på skærmen hvis man
> slår Dynamic Contrast til via MagicBright-knappen på skærmen. Måske er

Nej for det samme skete ikke med den gamle driver.
Hvis jeg ikke bruger driveren har Vista en indbygget, så skærmen står med
den rigtige opløsning.
Hvad skal man egentlig med Nvidia driveren??

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-08-07 15:13

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> crashed Echelon
writing news:46c1b666$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvad skal man egentlig med Nvidia driveren??

Bugfixes, du kan jo læse i releasenotes hvad der har ændret sig i forhold
til tidligere driver.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michaelbs

Dato : 14-08-07 15:47

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> writing news:46c1b666$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:

> Bugfixes, du kan jo læse i releasenotes hvad der har ændret sig i forhold

Ja, men jnu tænkte jeg på hvad man overhovedet skal med en Nvidiadriver, når
nu vista selv kan finde ud af det.??
Der bliver ikke gamet på computeren.
kun 2D billedbehandling.

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 14-08-07 16:16

Michaelbs wrote:

> Ja, men jnu tænkte jeg på hvad man overhovedet skal med en
> Nvidiadriver, når nu vista selv kan finde ud af det.??
> Der bliver ikke gamet på computeren.
> kun 2D billedbehandling.

Hvis du går ind i Enhedshåndteringen, ned til skærmkortet og viser
egenskaber. Dernæst trykker du på fanen Driver. Hvem har lavet driveren? Er
det Microsoft eller nVidia?

Hvis det ikke er nVidia, kan du ikke regne med at kortet anvender alle dets
hardwarefunktioner, og dermed bruger det flere systemresurser end med
nVidias optimerede driver.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-08-07 19:00

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> crashed
Echelon writing news:46c1c05e$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja, men jnu tænkte jeg på hvad man overhovedet skal med en
> Nvidiadriver, når nu vista selv kan finde ud af det.??
> Der bliver ikke gamet på computeren.
> kun 2D billedbehandling.

Den driver Vista følges med er skam osse lavet af Nvidia i sidste ende, der
er blot distribueret af Microsoft i forbindelse med installations DVDen.

Og som jeg skrev, hvis du vil vide hvad du skal med en nyere driver end
den, som følger med Vista, så skal du læse release notes for driverne, der
vil stå hvad som er rettet siden sidst.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michaelbs

Dato : 14-08-07 19:46

> [...]
> den, som følger med Vista, så skal du læse release notes for driverne, der

Ja det forstår jeg. Jeg er ikke blevet ramt af nogen af disse bugs. Til
gengæld oplever jeg med den nyeste driver det fænomen, jeg beskrev i første
post: nemlig at den efter indlæsning af vista og indlæsning af tjenester(
herunder min skærkalibreringsprofil) pludselig efter ca et minut bliver
meget lysere (altså skærmen). Dette fænomen indtræder altså EFTER at den har
indlæst skærmprofilen. Det kan jeg nemlig se hvornår den gør vha skærm
ikoner og skærmen ændrer så farvekarakteristik. Og så skifter det altså igen
efter ca et minut...og det gjorde den ikke med den oprindelige driver.

mvh Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-08-07 21:02

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> crashed
Echelon writing news:46c1f858$0$90268$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> farvekarakteristik. Og så skifter det altså igen efter ca et
> minut...og det gjorde den ikke med den oprindelige driver.

Det jeg udemærket klar over og det svarede jeg heller ikke på, jeg svarede
på dit andet spørgsmål.

Det kan jo være en bug i den nye driver, det kan være Nvidia settings står
forkert i selve Nvidia control panel.

--
Bjarke Andersen