Udeluftvarmepumpe - støj
Fra : JS

Dato : 12-08-07 09:02

Hvor meget støjer en udeluftvarmepumpe som eksempelvis denne:
http://www.volundvt.dk/varmepumper/udeluftvarmepumper/F2010.htm

Kan den genere naboer med støj fra blæseren?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-08-07 09:06

JS wrote:
> Kan den genere naboer med støj fra blæseren?

Så skal de da være meget sarte

Men prøv i news:dk.teknik.energi hvor opvarmning hører hjemme, og hvor
varmepumper er diskuteret jævnligt.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Carsten

Dato : 12-08-07 09:14

Vi har selv en Panasonic Inverter og den larmer ikke i en grad hvor naboen
kan se sig generet af den. Den står lige på den anden side af en af stuens
vægge og vi kan slet ikke høre den selv (igennem væggen). Den står på et
stativ og er altså ikke boltet til væggen.
Lige når den starter op larmer den så naboen kan høre den, men efter et par
minutter går den "i sig selv" mht. omdrejninger og så er den ikke generende
mere. Min nærmeste nabohus er ca. 20m fra huset.

Carsten

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-08-07 09:31

On Sun, 12 Aug 2007 10:02:29 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Hvor meget støjer en udeluftvarmepumpe som eksempelvis denne:
>http://www.volundvt.dk/varmepumper/udeluftvarmepumper/F2010.htm
>
>Kan den genere naboer med støj fra blæseren?

Det kommer jo meget an på hvordan den placeres i forhold til naboen.

Hvis du nu placerer den på en væg hvor din nabo har soveværelse eller
terasse 5 meter fra - så kunne det formentlig godt tænkes, at han
syntes den generer.

** Lars