Hjælp til grafikkort
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 01:14

Findes der ikke en list over hvor de forskellige grafikkort står i forhold
til hinanden?
Jeg har svært ved at overskue, når et N6800 er bedre end et N8500 osv.

Jeg skal bruge det til grafisk arbejde, så det skal være god kvalitet. Også
tekst. Derudover må det gerne kunne bruges til lidt spil i stil med Doom3 og
Unreal 2 og WoW og CS.

Skal være silent-model.

Nogen bud? Pris max. 700 kr. Gerne Asus.

Hilsen Martin

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-08-07 03:10

"Martin" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> Doom3 og Unreal 2 og WoW og CS.
>
> Skal være silent-model.
>
> Nogen bud? Pris max. 700 kr. Gerne Asus.

Her kan man se hvordan de forskellige kort performer i forskellige spil.

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Men nu har du jo ikke skrevet om det er et AGP eller PCIexpress kort du
efterlyser, eller om du i forbindelse med det grafiske arbejde har brug for
specielle tilslutninger eller et kort med passiv køling, men

Skal vi ikke gætte på at et AGP 7600GS ville kunne klare opgaven, og den kan
fåes til omkring 5-600,- (775 hvis det skal være Asus).

Eller hvis det skal være PCIe hvad så med en X1650XT til 729,- (omkring 850
hvis det skal være asus)
For en slat mere kan du få et 7600GT til 771,-

Alle priser er fundet på http://www.edbpriser.dk

Bjarne K.

De ville begge kunne klare doom3 i en nogenlunde kvalitet.

Check eventuelt

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 13:57

Bjarne K. wrote:
> Her kan man se hvordan de forskellige kort performer i forskellige
> spil. http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Tak!

> Men nu har du jo ikke skrevet om det er et AGP eller PCIexpress kort
> du efterlyser, eller om du i forbindelse med det grafiske arbejde har
> brug for specielle tilslutninger eller et kort med passiv køling, men

Det skal være PCIexpress 16x og skal være passiv kølet. Jeg har ikke brug
for specielle tilslutninger.

> Eller hvis det skal være PCIe hvad så med en X1650XT til 729,-
> (omkring 850 hvis det skal være asus)
> For en slat mere kan du få et 7600GT til 771,-

Ja, de ser meget fornuftige ud. Jeg vil lige studere Tomshardware listen
lidt endnu.
Måske skal jeg have et kort med lidt mere "knald på".

Hilsen Martin

Fra : Hans

Dato : 12-08-07 18:24

Martin wrote:

> [...]
> listen lidt endnu.
> Måske skal jeg have et kort med lidt mere "knald på".

Hvad så med dette grafikkort fra XFX:

Du bør dog være opmærksom på, at det stiller krav til udluftning i dit
kabinet, da manglende flow ikke kan køle noget som helst, uanset hvor store
køleprofiler som anvendes.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 19:32

Hans wrote:
> [...]
>
> Du bør dog være opmærksom på, at det stiller krav til udluftning i dit
> kabinet, da manglende flow ikke kan køle noget som helst, uanset hvor

Mit kabinet står åbent det meste af tiden. Roder altid med et-eller-andet

Jeg tror at XFX bliver for dyrt desværre.

Hilsen Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-08-07 19:46

Martin wrote:

> Mit kabinet står åbent det meste af tiden. Roder altid med et-eller-andet

Et åbent kabinet giver nul køling.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 20:00

Jesper Poulsen wrote:
> Et åbent kabinet giver nul køling.

Nå, temperatur på CPU er ellers faldet 8 grader, bundkort 7 grader og
harddisk 4 grader.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-08-07 23:06

Martin wrote:

> Nå, temperatur på CPU er ellers faldet 8 grader, bundkort 7 grader og
> harddisk 4 grader.

??

Jesper Poulsen