x8 i x4 pro slot
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-08-07 09:56

Hejsa NG,

Jeg købte jo entligt min gamle maskine i tidernes (2002) morgen til at lave
CAD/CAM på og der sidder et AGP Wildcat 256MB kort i.. og det er perfekt til
job relaterede ting da det kører OpenGL perfekt.

Og det er de samme spil jeg har spillet de sidste 10år... C&C

meeeeeen så købte jeg jo så C&C 3.. AK AK AK hak hak hak

Så jeg lånte en andet kort Nvidia Geforce FX5900XT.... hak hak hak

Så stod strømforsyningen af.. ny i og hak hak hak.

At jeg har sat et x8 kort i et x4 slot er tilsyneladende ikke noget problem,
udover at kortet ikke udnyttes fuldt.
Systemet er også overclocket lidt og kører 100% stabilt.

Kan man overhoved hive nok performance ud af et x4 pro slot ?????
Og hvis ja.. hvilket kort skal der til...

Det FX5900XT kort jeg lånet kører næsten CAD/CAM lige så godt, det skyldes
jo nok at der er 2 års forskel på kortene. Så jeg er ikke ked af at skippe
Wildcat kortet.

Leon

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-08-07 08:51

Leon Hulstroem wrote:

> Så jeg lånte en andet kort Nvidia Geforce FX5900XT.... hak hak hak

7600GS er langt hurtigere end 5900XT.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260630

7900GS fås til mellem 1300,- og 1600,- - alt efter hvor meget ydelse man
vil have ud af det.

Her er en test:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=717&model2=712&chart=286

Jesper Poulsen