Alatriste - underlig film
Fra : Jim Andersen

Dato : 11-08-07 15:51

Var der nogen, der ikke i forvejen havde en Ph.D i spansk historie, der
forstod hvad der foregik i dén film?

Filmen var da "god", men jeg fattede aldrig hvem der var hvem, og hvorfor de
gjorde som de gjorde. Men det var måske meningen?

/jim

Fra : Thales

Dato : 11-08-07 20:29

Filmen Alatriste er samlet af flere bøger. Og her mener jeg ét af problmerne
med filmen ligger.

Bøgerne fortæller korte historier om Alatriste fortalt af Inigo. Bøgerne er
knap 200 sider og har simple handlingsforløb. De viser et Spanien i forfald.
Det er historie som lægger sig op at de tre musketerer.

Filmen derimod vil vise alt på 2 timer 20 min. Det går ikke godt.

Læs bøgerne og glem filmen.

Og så er der lige Viggo Mortensen som spansk lejesoldat. Det var ikke så
heldigt.

Hilsen
Thales