Oliefyret kører men der er ikke varmt
Fra : David Schjelde

Dato : 11-08-07 19:33

Hej med jer

Jeg aner intet om fyr osv. så jeg er på røven lige nu.

Efter at have brugt en masse varmt vand forleden, så er der nu ikke
noget varmt vand. Og oliefyret kører (det kan jeg høre). Og
varmtvandbeholderen virker, fordi jeg har slået den til via el, da jeg
ikke kan undvære varmt vand.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

mvh
david

Fra : Erik Gotfredsen

Dato : 11-08-07 19:55

Virker cirkulationspumpen?

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 11-08-07 20:20

"Erik Gotfredsen" <egotfred@odont.au.dk> skrev i en meddelelse
> Virker cirkulationspumpen?
>
> "David Schjelde" <schjeldefjernmig@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa

Mon ikke der mangler vand på centralvarme delen ? ,så er der jo ikke noget
til at flytte varmen over i varmvandsbeholderen.

Frank

Fra : David Schjelde

Dato : 12-08-07 08:29

Frank Lyngaae skrev:
> [...]
>
> Mon ikke der mangler vand på centralvarme delen ? ,så er der jo ikke noget
> til at flytte varmen over i varmvandsbeholderen.

Er der nogen måde jeg kan tjekke det på? Lyder som en mulighed

mvh
david

Fra : David Schjelde

Dato : 12-08-07 08:28

Erik Gotfredsen skrev:
> Virker cirkulationspumpen?

Hvordan kan jeg tjekke det?

Jeg kan høre at fyret kører

mvh
david

Fra : Kim2000

Dato : 12-08-07 11:42

> Hvordan kan jeg tjekke det?
>
> Jeg kan høre at fyret kører

Som husejer er der altså nogle ting du bare _skal_ lære ellers ender du med
gigantiske regninger når du kommer til at smadre fyret fordi du ikke
reagerer i tide.

Du kan lytte til din cirkulationspumpe, på de fleste er der ligeledes en
knap så du kan skrue tempoet op eller ned, hvis du skruer på den burde du
kunne høre en (meget svag) brusen.

På dit oliefyr er en måler med to pile på, den ene viser hvor meget der bør
være af vand (den sorte), mens den røde viser det vand der aktuelt er på dit
fyr.

mvh
Kim

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-08-07 09:22

> Du kan lytte til din cirkulationspumpe, på de fleste er der ligeledes en
> knap så du kan skrue tempoet op eller ned, hvis du skruer på den burde du
> kunne høre en (meget svag) brusen.

En god måde at høre det på hvis den er meget lydsvag er at sætte en
skruetrækker på skruen, så giver det resonans i trækkeren

Stef