Udluftning af faldstamme
Fra : Leif Neland

Dato : 11-08-07 11:48

Badeværelse på 1. sal:

Brusekabinen har svært med at komme af med vandet, der er ligesom en
sisyfoshævert-effekt: Når der er tilstrækkeligt vand i brusekabinen,
kommer der en luftboble ud, og vandet begynder at løbe ud

Det blopper fra brusekabineafløbet, når der trækkes i toilettet.

Toiletfaldstammen går igennen skunken til ydervæggen, og
håndvask-afløbet ind i den modståend væg, men det må vel være forbundet
i etageadskillelsen.

Min teori er at der mangler udluftning af afløbet.

Hvis jeg borer hul i faldstammen, og sætter en studs på, så der kan
sættes en slange op på loftet, vil det mon ikke hjælpe på at komme af
med vandet?

Der er kun "stort skyl" på toilettet, så der kommer da en del vand, når
man trækker.

Leif

Fra : Preben Kaas

Dato : 11-08-07 16:10

On Sat, 11 Aug 2007 12:47:57 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>med vandet?
>
>Der er kun "stort skyl" på toilettet, så der kommer da en del vand, når

Du kan få en ventil til at sætte ovenpå faldstammen og derigennem
suges der luft fra badeværelset når der "trækkes i snoren".

En sådan ventil har nu virket upåklageligt hos mig i de seneste 7-8
år.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 11-08-07 20:17

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> suges der luft fra badeværelset når der "trækkes i snoren".
>
> En sådan ventil har nu virket upåklageligt hos mig i de seneste 7-8

Hejsa

Det er en Dukaventil du skal bruge, hvis ikke du har mulighed for udluftning
over taget.

Frank

Fra : Leif Neland

Dato : 12-08-07 06:35

Frank Lyngaae wrote:
> [...]
>
> Hejsa
>
> Det er en Dukaventil du skal bruge, hvis ikke du har mulighed for

Jeg skal ikke have en ventil, hvis mit problem er at der er overtryk i
faldstammen, ventilen er kun hvis der er undertryk, og vandet bliver suget
ud af vandlåsen i vask/brus, når man trækker i snoren.

Det er vel ikke nødvendigt at udluftningen ender over taget, er det ikke nok
den ender oppe på loftet?

Leif

Fra : Armand

Dato : 12-08-07 09:48

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke nødvendigt at udluftningen ender over taget, er det ikke
> nok den ender oppe på loftet?

Lugten Leif, lugten!

--
Armand.

Fra : Ivan

Dato : 13-08-07 08:03

Dav

Der er 2 mulige løsninger.
1 du for lavet en udluftning over tag(ot)
2 du for monteret en ventil på faldstammen, denne vil tage luft ind i
faldstammen når der mangler luft i faldstammen.

Med begge disse løsninger kommer der ikke nogen luftgener i badeværelse.