Fiat 500
Fra : iSteen

Dato : 11-08-07 17:37

Nogen der ved om den nye lille og spøjse Fiat 500 har været testet i
fx Top Gear, Fifth Gear eller andre steder (fx det der mærkelige lille
bilmagasin der kommer på de underligste tidspunkter på TV2 News)?

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 18:32

http://www.youtube.com/watch?v=4WIJ_cPpPCc

Fra : iSteen

Dato : 12-08-07 09:45

On 11 Aug., 19:32, "Lars G" <lbg-at-aplusmail-dot-dk> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=4WIJ_cPpPCc

Tak for linket - den er da sød!
Man får lyst til at tage den med ind om natten

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 19:45

On 11 Aug., 19:32, "Lars G" <lbg-at-aplusmail-dot-dk> wrote:

> Tak for linket - den er da sød!

Men ultragrim i virkeligheden. Ligner slet ikke originalen IMO...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-08-07 20:10

On Sun, 19 Aug 2007 18:45:07 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Men ultragrim i virkeligheden. Ligner slet ikke originalen IMO...

>--

Det samme gør sig gældende for VW's forsøg på at lave en moderne
boble. Det bliver aldrig tilnærmelsesvis det samme.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 20:15

> Det samme gør sig gældende for VW's forsøg på at lave en moderne
> boble. Det bliver aldrig tilnærmelsesvis det samme.

Tænkte på at nævne den i samme ombæring, men med modsat
fortegn -> jég kan godt lide det projekt med VW New Beetle'n...
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=10&id=11111111269234267&

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-08-07 20:26

On Sun, 19 Aug 2007 19:14:42 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

> [...]
>
>Tænkte på at nævne den i samme ombæring, men med modsat
>fortegn -> jég kan godt lide det projekt med VW New Beetle'n...

Det er en bil. Og jeg kan se af dit link, at den kan fåes med en
betragtelig mænge udstyr.

Det er bare ikke det jeg forbinder med en boble.

En rigtig boble er noget helt andet. Det er defroster model en flad
hånd på forruden, der hvor du ønsker at kigge ud - i frostvejr. Nogen
jammerlige men fascinerende køreegenskaber. En motor hvor bensinen
tilsyneladende var i stand til at rende lige igennem uden modstand. På
nyere modeller en sprinkler der fik power fra luften i reservehjulet.
Og i den dur i en halv times tid.

Det er en rigtig boble.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 20:32

> Det er en bil. Og jeg kan se af dit link, at den kan fåes med en
> betragtelig mænge udstyr.

Det er en RSi med 250 hk - udstyret kommer i 2. række

> Det er bare ikke det jeg forbinder med en boble.

En moderne een...

> [...]
> jammerlige men fascinerende køreegenskaber. En motor hvor bensinen
> tilsyneladende var i stand til at rende lige igennem uden modstand.

Ah, det ved jeg nu ikke. Min 1200 type 1 gik 10 km/l

> På nyere modeller en sprinkler der fik power fra luften i reservehjulet.
> Og i den dur i en halv times tid.

Var det ikke kassevognen, der havde dén finesse?

> Det er en rigtig boble.

Men ikke en moderne een af slagsen. Tricket er at anvende den
originale som udgangspunkt og tilføre den alle nyskabelserne uden
at røre for meget ved grundprincipperne. Venter stadig med læng-
sel efter Citroén 2 CV...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-08-07 20:44

On Sun, 19 Aug 2007 19:31:35 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Det er en RSi med 250 hk - udstyret kommer i 2. række

>--

Fy for den lede. Godt du advarede mig, så jeg ikke uforvarende kommer
til at gøre noget ubegavet ved et lyskryds.

>--

>En moderne een...

>--

Jaja.

>--

>Ah, det ved jeg nu ikke. Min 1200 type 1 gik 10 km/l

>--

Jeg har haft én magen til, og det forbrug var bare ved forsigtig
kørsel.

>--

>Var det ikke kassevognen, der havde dén finesse?

>--

Næh nej. det var originaludstyr i min.

> [...]

>originale som udgangspunkt og tilføre den alle nyskabelserne uden
>at røre for meget ved grundprincipperne. Venter stadig med læng-

Sådan nogen har lige været til træf henne i Sverige et eller andet
sted. Jeg har mødt en sand velsignelse af dem i alle afskygninger.
Også nogen man ikke troede var mulige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 20:56

> Fy for den lede. Godt du advarede mig, så jeg ikke uforvarende kommer
> til at gøre noget ubegavet ved et lyskryds.

Shit, kunne ellers ha' været fedt - om du havde brændt nallerne :)

> Jeg har haft én magen til, og det forbrug var bare ved forsigtig
> kørsel.

Jeg har altid været den rolige, forsigitge type

> Næh nej. det var originaludstyr i min.

He he - total åndsvagt system. Kontakt for op- og nedblænding
af det lange lys var nu okay, men at forestille sig det i en ny bil.
LOL...

> Sådan nogen har lige været til træf henne i Sverige et eller andet
> sted. Jeg har mødt en sand velsignelse af dem i alle afskygninger.
> Også nogen man ikke troede var mulige.

Jow jow, men jeg mener retroudgave - altså på samme måde
dem originale vare, men i en moderne konstruktion. Det skulle
være på trapperne, men intet er sket endnu IMO...

Har lige set en morsom test af Citroén C6 - selvfølgelig udført
af Topgear. Hold kæft en morsom sekvens, hvor de tester
C6'eren på travbanen. Tidligere brugte man nemlig Citroén som
kameravogn ifm. hestevæddeløb, idet den var den eneste bil,
som kunne køre 60-70 km/t hen af en hullet grusvej uden, at
det gik ud over TV-billedernes kvalitet. C6 klarer opgaven til
ren UG - ligesom resten af testen !

Mener faktisk at C6'eren på travbanen testes op imod et tysk
mærke, hvor tyskeren slet ikke kan klare det

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 21:07

Alt for morsom - www.youtube.com/watch?v=EjaHriYxYas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-08-07 21:10

On Sun, 19 Aug 2007 19:55:46 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Shit, kunne ellers ha' været fedt - om du havde brændt nallerne :)

>--

I så fald ville det ikke være første gang, men de jyske gener har det
ikke godt med alt det uvedkommende grineri.

>--

>Jeg har altid været den rolige, forsigitge type

>--

Det véd jeg godt.

> [...]

>He he - total åndsvagt system. Kontakt for op- og nedblænding
>af det lange lys var nu okay, men at forestille sig det i en ny bil.

Gulvkontakten? Den fandtes i de fleste biler på den tid. Det var værre
hvis man fik sparket til den javertus der slog over på reservetanken.

> [...]

>dem originale vare, men i en moderne konstruktion. Det skulle
>være på trapperne, men intet er sket endnu IMO...

Det har jeg også hørt. Forhåbentlig skal den overholde de oprindelige
krav om, at den skulle kunne transportere bonden, en sæk kartofler, en
levende gris og en bakke æg henholdsvis til og fra markedet, uden at
nogen kom til skade eller led overlast derved.

> [...]

>som kunne køre 60-70 km/t hen af en hullet grusvej uden, at
>det gik ud over TV-billedernes kvalitet. C6 klarer opgaven til

Det tror jeg på.

>--

>Mener faktisk at C6'eren på travbanen testes op imod et tysk
>mærke, hvor tyskeren slet ikke kan klare det

>--

Det tror jeg også på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Specks6812

Dato : 19-08-07 22:18

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in

> [...]
> tilsyneladende var i stand til at rende lige igennem uden modstand. På
> nyere modeller en sprinkler der fik power fra luften i reservehjulet.

Det er en god beskrivelse af en boble.
Har selv haft en.
Den knækkede på midten af vangerne til sidst efter at jeg havde kørt et par
tusinde km i den uden kobling.