Pander og gryder til induktion
Fra : Heidi

Dato : 10-08-07 18:24

Vi har to pander fra Hackman Iitlala, af mærket All steel, begge med
belægning i. Den ene en almindelig stegepande, den anden en sauterpande.

Panderne er ca. 2½ år gamle nu, og især på sauterpanden er belægningen
ved at skalle af. Vi bruger aldrig metalredskaber i dem, og skrubber
heller ikke med børster eller andre skrappe midler - så det eneste jeg
kan forestille mig der er gået galt, er at sauterpanden har fået for
meget varme. Og så dækker den 5 årige garanti de ellers reklamerer med,
jo nok ikke.

Så der skal nok noget nyt til - og ønskerne er følgende:

De skal kunne bruges på induktion
De skal kunne holde til noget varme
Der må meget gerne være en form for slip-let belægning på
(Men allerede her får jeg måske et problem?)
De må meget gerne kunne vaskes i opvaskemaskine - men det er ikke noget
absolut krav
Hvis vi ender ud i noget med støbejern, så skal det være noget med to
håndtag, så de er nemmere at håndtere.
Ikke noget absolut krav, men der må meget gerne være flere ting at vælge
imellem i samme serie (også gryder osv.), så vi kan få tingene til at
matche lidt, efterhånden som der er mere der skal skiftes ud - bla.
leder jeg også efter en pandekage-pande, og en firkantet grill-pande -
noget som er svært at finde til induktion - i hvert fald hvis det skal
være med belægning.

Er det muligt at finde noget der kan opfylder en rimelig del af mine
ønsker? Jeg har kigget lidt på Tefal Privilege, men synes jeg kan se af
tidligere skrevne erfaringer, at alt der hedder Tefal har svært ved at
tåle varmen.

Hvordan er det med støbejern, hænger tingene ikke nemt fast i det?

Håber nogen af jer har et par bud eller kommentarer

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 10-08-07 18:39

Heidi wrote:

Og ja, jeg har kigget i grupperne med Google, men det kunne jo være der
var kommet yderligere erfaringer, eller nye produkter til siden

--
Heidi

Fra : Christian Hansen

Dato : 10-08-07 19:55

Hej

jeg bruger støbejern fra Le creuset. Jeg er meget glad for mine pander
og gryder. En støbejernspande er fænomenal at lave pandekager på :)

Hvs det behandles ordentligt er det næsten ligeså sliplet som alt andet.

Men det har ikke godt af opvaskeren - så bliver det grimt og kan finde
på at ruste.

Mvh Christian

Fra : Ole Pedersen

Dato : 10-08-07 21:43

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men det har ikke godt af opvaskeren - så bliver det grimt og kan finde på

Jeg er som Christian og så tilhænger af støbejernspander, men hvis det
kniber med håndledene når pandekagerne skal vende er en rustfri stålpande
også god og den kan så vidt jeg ved også bruges til induktion, den kan også
tåle opvaskeren men så er der ikke så meget slip-let til bage i den som hvis
man bare gør den ren i varm vand. Min opfattelse er i hvert fald at det der
slip-let er lidt opreklameret så længe man ikke mishandler ens andre pande
for meget.

mvh
Ole