Parcelhus i vandkanten. Kommer der erstatn~
Fra : Preben Q

Dato : 10-08-07 22:07

En god ven er bekymret fordi hans hus ligger helt ned i vandskorpeniveau - bagved en
dige.

Hvad vil der ske hvis huset en dag viser sig at være blevet usælgelig.?
Hvor længe vil kommunen have ret til at blive ved med at opkræve ejendomsskatter?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-08-07 22:12

Preben Q wrote:

> Hvor længe vil kommunen have ret til at blive ved med at opkræve
> ejendomsskatter?

Indtil en ny offentlig vurdering har sat husets værdi til nul.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Max

Dato : 10-08-07 22:15

Hej Preben

> En god ven er bekymret fordi hans hus ligger helt ned i
> vandskorpeniveau - bagved en dige.

Og hvad så, der ligger mange tusinde huse i på samme måde
rundt omkring i danmark.

> Hvad vil der ske hvis huset en dag viser sig at være blevet
> usælgelig.?

Det er vel bare ærgeligt, man kan jo håbe på hjælp fra staten.

> Hvor længe vil kommunen have ret til at blive ved med at opkræve
> ejendomsskatter?

Så længe der kan bo nogen i huset vel.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-08-07 22:16

Preben Q wrote:
> [...]
> Hvor længe vil kommunen have ret til at blive ved med at opkræve ejendomsskatter?

Spørgsmål som dine er interessante, men forventer du at få dækkende svar
som vedkommende kan bruge i retten.?

Kort sagt, nyhedsgrupper er "for sjov", brug dem ikke til at afgøre
noget alvorligt.

Spørg på rette sted. F. eks. hos kommunen.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Preben Q

Dato : 11-08-07 05:27

> [...]
> Kort sagt, nyhedsgrupper er "for sjov", brug dem ikke til at afgøre noget alvorligt.
> Spørg på rette sted. F. eks. hos kommunen.> Mvh. Jørgen

Du har fuldstændig ret, men indtil videre er der ikke andet at gøre end at rejse en
debat.
Kommuner må nøjes med at administrere gældende love.
Jeg forestiller mig at kommunen tvangsflytter folk ud af deres huse såsnart
kloakafløbet bliver permanent ubrugelig.
Men hvem skal betale restgælden + ejendomsskatter mv ?

Fra : SB

Dato : 11-08-07 07:54

"Preben Q" <nospam@se.kd> skrev i en meddelelse

> [...]
> såsnart
> kloakafløbet bliver permanent ubrugelig.
> Men hvem skal betale restgælden + ejendomsskatter mv ?

hvis det skulle være tilfældet køber de sikkert bare folk ud, på sammme måde
som de gør ved dem der bor i huse der ligger hvor de har planlagt en ny
motorvej

Søren

Fra : Erik Gotfredsen

Dato : 11-08-07 08:51

Hvis jeg nu køber et hus, som på grund af usikker beliggenhed, som jeg
kender når jeg køber huset, måske en dag bliver usælgeligt.
Er det så kommunen, som er ansvarlig, og skal erstatte tabet?

Hvis kommunen ved tiltag forbedrer en eventuel salgspris, er det så ejeren,
som skal score profitten?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-07 10:17

On 10 Aug., 23:06, "Preben Q" <nos...@se.kd> wrote:
> En god ven er bekymret fordi hans hus ligger helt ned i vandskorpeniveau - bagved en
> dige.
>
> Hvad vil der ske hvis huset en dag viser sig at være blevet usælgelig..?

Så vil han miste en masse penge.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord