Hvad skal man kigge efter på Passat fra 94
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-08-07 09:02

Hej

Jeg skal ud og kigge på en Passat TDi'er imorgen, er der nogle svage steder
på dem. Den har gået 545kkm og der er skiftet diverse dele inde for det
sidste år og tanrem har gået ca. 30kkm.

Stef

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-07 12:34

Hej!

Stefan Jacobsen wrote:

> Jeg skal ud og kigge på en Passat TDi'er imorgen, er der nogle svage steder
> på dem. Den har gået 545kkm og der er skiftet diverse dele inde for det
> sidste år og tanrem har gået ca. 30kkm.

Kig specielt efter:

En anden bil

Jeg gad ihvertfald ikke købe en æske der havde tilbagelagt næsten 600kkm.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Tom

Dato : 10-08-07 15:42

> Hej!

> Kig specielt efter:
>
> En anden bil
>

> Jeg gad ihvertfald ikke købe en æske der havde tilbagelagt næsten 600kkm.

Næh den lyder som om den må være total udbollet

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-08-07 16:24

> Næh den lyder som om den må være total udbollet

Baseret på hvad?

Stef

Fra : Tom

Dato : 10-08-07 19:54

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Baseret på hvad?

Km-tallet

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-08-07 20:17

> Km-tallet

Man kan jo sagtens knuse en motor på 100kkm, så den vurdering er jo efter
hvordan den er kørt/passet!

Stef

Fra : Tom

Dato : 11-08-07 09:48

> Man kan jo sagtens knuse en motor på 100kkm, så den vurdering er jo efter
> hvordan den er kørt/passet!

Der er sådan ca. en million ting i en bil der har kørt så meget som er
(op)slidt. Jeg ville gå i en stor bue uden om sådan en bil. Et par hundrede
tusind Km er ikke noget problem for de fleste biler, men det her er rigtig
rigtig meget og du vil få anseelige reparationer i alt den tid du har bilen.

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-08-07 19:14

> [...]
> er rigtig rigtig meget og du vil få anseelige reparationer i alt den tid

Tror nu ikke det er så galt, der er skiftet, servopumpe, forrude, hjullejer,
kobling, gearskifte og meeeeget mere inden for det sidste år, detaljeret bog
med alle rep. og skift medfulgte, siden manden overtogen den i 1999!

Stef

Fra : Tom

Dato : 11-08-07 19:46

> [...]
> hjullejer, kobling, gearskifte og meeeeget mere inden for det sidste år,
> detaljeret bog med alle rep. og skift medfulgte, siden manden overtogen

Ja og nu har vi 2007 hvilket vil sige at du kan starte forfra med at skifte
ting. Det er allllt for mange km, til at JEG gad have noget at gøre med
bilen. Når man er fædig med en rep. så er der kommet to nye til.

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-08-07 21:09

> [...]
> skifte ting. Det er allllt for mange km, til at JEG gad have noget at gøre
> med bilen. Når man er fædig med en rep. så er der kommet to nye til.

Så er det jo godt det er mig der har købt den

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-08-07 21:09

Stefan Jacobsen skrev:

> [...]
> kobling, gearskifte og meeeeget mere inden for det sidste år, detaljeret bog
> med alle rep. og skift medfulgte, siden manden overtogen den i 1999!

Hvad får dig til at tro at det stopper nu?
Alle rådene i denne tråd er formentligt givet i god ånd, så prøv at læs
dem objektivt. Det er ikke billigt at forelske sig i så gammel/brugt en bil.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-08-07 21:55

> [...]
> Alle rådene i denne tråd er formentligt givet i god ånd, så prøv at læs
> dem objektivt. Det er ikke billigt at forelske sig i så gammel/brugt en

Det gør det ikke og det var heller ikke det spørgsmålet gik på Men det
viser at manden faktisk har passet sin bil og interesseret sig for at
driften og vedligehold af dyret, som nu holder i gården!

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-08-07 21:55

Det er ikke billigt at forelske sig i så gammel/brugt en bil.

Har haft en G2'er med nogenlunde samme km tal, så det ved jeg alt om

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-08-07 15:50

> Kig specielt efter:
>
> En anden bil
>

> Jeg gad ihvertfald ikke købe en æske der havde tilbagelagt næsten 600kkm.

Sååen er vi jo så forskellige og forskelligt aflønnet!

Stef

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-07 15:57

Hej!

Stefan Jacobsen wrote:

> Sååen er vi jo så forskellige og forskelligt aflønnet!

Klar, klart. Men jeg tror bare du bliver begravet i værkstedsregninger på sådan
en slæde (med de km).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-08-07 16:23

> Klar, klart. Men jeg tror bare du bliver begravet i værkstedsregninger på
> sådan en slæde (med de km).

Nu kan man jo også makke på det selv Og hvis jeg ville prio. anderledes
kunne man da sætte sin månedsløn i en ny vogn, men jeg nægter simpelthen at
give 450.000,- + for et transport middel.

Stef

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-08-07 16:39

Hej!

Stefan Jacobsen wrote:

> Nu kan man jo også makke på det selv Og hvis jeg ville prio. anderledes
> kunne man da sætte sin månedsløn i en ny vogn, men jeg nægter simpelthen at
> give 450.000,- + for et transport middel.

Jamen, så er det jo bare at komme igang. Men undersøg først hvad stumper koster,
og kom ikke og sig, at vi ikke advarede dig

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian

Dato : 10-08-07 17:41

Stefan Jacobsen wrote:

> Nu kan man jo også makke på det selv Og hvis jeg ville prio.
> anderledes kunne man da sætte sin månedsløn i en ny vogn, men jeg
> nægter simpelthen at give 450.000,- + for et transport middel.

Månedsløn på 450.000 og du kigger efter Passat fra '94 - sparer du op til
dine arvinger ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-07 18:18

Stefan Jacobsen skriver:

> [...]
> på dem. Den har gået 545kkm og der er skiftet diverse dele inde for det

_ALT_

Hele undervognen, motor og drivtog, rust, kabine, elfejl.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Morsing Larse~

Dato : 10-08-07 20:56

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in message
> [...]
> steder på dem. Den har gået 545kkm og der er skiftet diverse dele inde for
> det sidste år og tanrem har gået ca. 30kkm.

Af ren nysgerrighed, hvad kan sådan en svend egtl. koste? Mine
svigerforældre kom af med en vento samme årg og vistnok 350K på uret og fik
faktisk penge for den.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-08-07 21:06

> Af ren nysgerrighed, hvad kan sådan en svend egtl. koste? Mine
> svigerforældre kom af med en vento samme årg og vistnok 350K på uret og
> fik faktisk penge for den.

Den står til 35k

Stef

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 19:59

> Den står til 35k

Nu har du jo handlet, men bilen er oplagt som import-object.
På den måde for du en bil, der har kørt væsentligt mindre
end de knap 600.000 km og mere udstyr - for de samme penge!
Din har sikkert ikke klima, men forhåbentlig ABS og airbags?

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 20-08-07 15:58

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> end de knap 600.000 km og mere udstyr - for de samme penge!
> Din har sikkert ikke klima, men forhåbentlig ABS og airbags?

Hvorfor har de fleste gamle biler i tyskland ikke kørt så meget som i dk?
Er det fordi de bliver brugt til nr 2 bil inden de er ret gamle?

/Carsten

Fra : Mogens

Dato : 20-08-07 17:01

"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor har de fleste gamle biler i tyskland ikke kørt så meget som i dk?
> Er det fordi de bliver brugt til nr 2 bil inden de er ret gamle?

"De fleste" er nok så meget sagt - men der er naturligvis flere dernede
i DK med lavt km, idet der sælges langt flere nye biler i D end i DK
(ca. 30.000 VW Golf pr. måned...)