Overholdelse afeftersyn
Fra : Peter eller Line

Dato : 09-08-07 21:03

Hej alle

Når man nu har købt ny bil, har jeg luret at det nok er smartest at
overholde service når man nu skal sælge engang.

Hvor langt kan man tillade sig at gå over service før man kan tale om at man
ikke har overholdt service? Er det præcis på kilometeren eller? Og får man
et diplom pr. service som man skal gemme til den skal sælges eller står det
i bilens computer?

Tak til alle for der svar jeg fik angående service i udlandet...mange penge
at spare.

Venligst
Peter

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-08-07 21:45

> [...]
> man ikke har overholdt service? Er det præcis på kilometeren eller? Og får
> man et diplom pr. service som man skal gemme til den skal sælges eller

Hej Peter,

Om du har kørt 1000 km mere eller mindre end der er foreskrevet gør ikke den
store forskel.
Når værkstedet har udført service, så stempler de i bilens servicehæfte -
det er bilens pendant til din journal hos lægen. Dette servicehæfte er det
vigtigt at gemme, og give med når bilen en gang skal sælges.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 10:11

> Når værkstedet har udført service, så stempler de i bilens servicehæfte -
> det er bilens pendant til din journal hos lægen. Dette servicehæfte er det
> vigtigt at gemme, og give med når bilen en gang skal sælges.

Men man må håbe, de fleste vil købe en bil som står
rustfri og flot, end een som kun har en del stempler
i et hæfte..

Fra : Mogens

Dato : 19-08-07 20:03

"eque" <n/a> skrev i en meddelelse

> Men man må håbe, de fleste vil købe en bil som står
> rustfri og flot, end een som kun har en del stempler
> i et hæfte..

Ved hvad det indebærer at overholde eftersyn?
På min bil betyder det OGSÅ, at karrosseri, rustbeskyttelse
og lignende checkes, evt. rettes/efterbehandles samt indstem-
ples i hæftet !

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 10-08-07 21:20

Peter eller Line skrev:

> Når man nu har købt ny bil, har jeg luret at det nok er smartest at
> overholde service når man nu skal sælge engang.

Det er vel ikke den eneste grund. Hvis der ikke bliver skiftet olie,
filtre og andre sliddele på bilen vil den før eller siden blive ødelagt.

Mvh
Claus