St.car stor nok til dbl klapvogn
Fra : Kristian

Dato : 09-08-07 19:29

Første gangs køber af bil her, og jeg håber I kan bidrage med forslag.

Jeg er efter en st.car, med plads til en dobbelt klapvogn 80x90x50.

Modellen skal helst ikke være mere end 3-5 år gammel.
Pris max ca 150.000
Billig i vedligeholdelse
Kører langt på literen
Billig på afgifter

Det nærmeste jeg er kommet er en Ford Focus.

Fra : Henning

Dato : 09-08-07 19:37

On Thu, 9 Aug 2007 20:29:06 +0200, "Kristian"
<Kristian@nicedane-remove-this-.dk> wrote:

> [...]
>Kører langt på literen
>Billig på afgifter
>
>Det nærmeste jeg er kommet er en Ford Focus.

Jeg efterlyste lidt det samme for et par uger siden, og kom frem til
en Citroen Xsara Picasso

Fra : Benny

Dato : 09-08-07 19:56

"Kristian" <Kristian@nicedane-remove-this-.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er efter en st.car, med plads til en dobbelt klapvogn 80x90x50.
>
> Modellen skal helst ikke være mere end 3-5 år gammel.
Måske
> Billig i vedligeholdelse
Ford er billig men skal altid repareres.
> Kører langt på literen
Nope. En stor bil går ikke så langt som en lille.
> Billig på afgifter
Tja.

> Det nærmeste jeg er kommet er en Ford Focus.

Hmmm.

Jeg købte en gammel Mondeo. Den kunne sluge både barnevogn og klapvogn (vi
har 2 børn med 15 mdr. mellem)

Ford er noget værre rasselværk. Men jeg ville ikke pantsætte hus, hjem og
arv for et simpel transportmiddel (har ikke seksuel omgang med min bil som
visse andre her i gruppen).

Benny

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-08-07 20:04

Benny skrev:
> "Kristian" <Kristian@nicedane-remove-this-.dk> skrev i en meddelelse

> Måske
> Ford er billig men skal altid repareres.

VÅS. I de 2 år jeg havde en Escort (årg.'94, købt brugt i 2000) havde
jeg ikke andre udgifter på den, end at skifte de ganske almindelige
sliddele, som alle andre biler også skal have skiftet. Den svigtede mig
én enkelt gang, hvor den ikke ville starte. Det var et relæ der hang,
men det rettede sig efter den fik lidt strøm, og kørte derefter helt
upåklageligt igen.

Min far havde Ford i mange år, og havde heller aldrig de større
problemer med dem. Det var almindelig vedligehold, og skift af de dele
der nu blev slidt, og ellers ikke noget, ud over olieskiftende, som man
jo ikke kommer uden om på nogen biler.

Mvh. Jesper

Fra : -= JF =-

Dato : 09-08-07 20:21

Benny skrev:

> Ford er billig men skal altid repareres.
>
> Ford er noget værre rasselværk.

Er der mere end ét mærke der hedder Ford - For det du skriver kan jeg
sgutte genkende!

--
Mvh. John

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 09-08-07 21:10

-= JF =- <null@null.null> skrev :

>Er der mere end ét mærke der hedder Ford - For det du skriver kan jeg
>sgutte genkende!

troll alert ! <grin>

--
Jan_stevns

Fra : -= JF =-

Dato : 09-08-07 23:08

jan@bygteknik.dk skrev:

> troll alert ! <grin>

Mig?
Never!

--
Mvh. John

Fra : Benny

Dato : 11-08-07 07:10

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Er der mere end ét mærke der hedder Ford - For det du skriver kan jeg
> sgutte genkende!

Åh. Jo. I løbet af 25 kkm har jeg skiftet følgende:
2 forhjuls lejer (samme side)
2 bærekugler
Gummibøsninger i bagerste bærearme
Cat
Skal have nye gummibøsninger foran nu

Benny

Fra : -= JF =-

Dato : 11-08-07 09:15

Benny skrev:

> Åh. Jo. I løbet af 25 kkm har jeg skiftet følgende:

Mansagsmodeller findes i alle forklædninger

Min tidligere Ford (4-5 biler siden) kørte en gazillion kilometer uden
at skifte andet end dæk, bremser og andet i den stil. Der var ikke noget
der decideret gik i stykker på den
(bortset fra den gang tandremmen sprang og alt i motoren blev bøjet og
bukket Nok nærmest min egen fejl, jeg troede at remmen var skiftet.)

Min nuværende Ford opfører sig som en drøm, men den har jeg så også kun
haft et halvt års tid, så den ka' vi nok ikke regne med i denne
sammenhæng

De sidste ca. 15 år har min svoger udelukkende kørt Ford, og er nu i
gang med den 4 i rap (Taunus, Sierra, Mondeo, nyere Mondeo)- ingen af
dem har fejlet noget af betydning. Den eneste der havde rustproblemer
var Sierraen som rådnede i skærmkanterne.

Mit indtryk ud fra egne, og fra omgangskredsen som ved eftertanke
egentlig ret Fordificeret, er at Ford er generelt en go' bil

--
Mvh. John

Fra : Benny

Dato : 11-08-07 21:07

> [...]

Hov. Jeg glemte 2 brækkede forfjedre.

> Mansagsmodeller findes i alle forklædninger

Det der med dårlige vulkaniserede bøsninger på en Mondeo er vist en gammel
kendt svaghed. Da jeg fik den synet sidste gang var de nye. Synsmanden
(eller hvad det nu kaldes) sagde at jeg sku skifte dem ved hver andet syn
for en sikkerheds skyld.

Benny

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-08-07 21:43

>arv for et simpel transportmiddel (har ikke seksuel omgang med min bil som
>visse andre her i gruppen).

Til gengæld har vi det med garanti sjovere

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-08-07 16:34

(har ikke seksuel omgang med min bil som
> visse andre her i gruppen).

LOOOOL

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 21:07

Hej Kristian
Vi havde en Yaris verso, hvor vi kørte med tvilinge klapvogn, det gik fint.
Den kører langt på literen, og ud over 2 viskerblade, havde vi kun olie
skift!!

Mvh Ove

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-08-07 21:51

Kristian skriver:

> [...]
> Kører langt på literen
> Billig på afgifter
>
> Det nærmeste jeg er kommet er en Ford Focus.

Hvorfor en stationcar ?

Det mål kan du proppe i bagagerummet af selv min Golf.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben

Dato : 10-08-07 20:19

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Hvorfor en stationcar ?

Hvor stort er dit hus?

mvh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-07 21:52

Torben skriver:

> Hvor stort er dit hus?

120m2........så det er ikke stort.

Min kones forældre havde en Mascot da hun blev transporteret i lift,
mens søsteren sad ved siden af.
Mine forældre havde en Simca 1100, en Kadett B og D.

Ingen af os har lidt af pladsmangel dengang og gør det ej heller i dag
med en Golf (ikke stationswogn)

Fra : Torben

Dato : 11-08-07 12:39

> 120m2........så det er ikke stort.

Hehe - men du kunne vel klare dig med mindre?

> Ingen af os har lidt af pladsmangel dengang og gør det ej heller i dag
> med en Golf (ikke stationswogn)

Imponerende - vi har to børn og den 3. er på vej. Har svært ved at se
hvordan vi skulle klare os med en Golf når vi eksempelvis skal på ferie. Men
sådan er folk jo forskellige.

Har også hørt om folk der løber motionsløb i bare tæer selvom løbeskoene er
opfundet - nå men det er vist en anden snak.

Go' weekend

mvh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-07 13:38

Torben skriver:

> Hehe - men du kunne vel klare dig med mindre?

Sagtens, har boet 2 mand på 45m2 - men vi ikke købt os et lagerhotel,
men et hus.

> Imponerende - vi har to børn og den 3. er på vej. Har svært ved at se
> hvordan vi skulle klare os med en Golf når vi eksempelvis skal på ferie. Men
> sådan er folk jo forskellige.

En kollega fik tvillinger som barn nummer 2 og 3. De klarede sig med en
Corolla (ikke staioncar).

En anden kollega havde probemer med at finde plads nok i en Passat
stationcar - de havde 1 barn.....

Fra : Benny

Dato : 11-08-07 06:49

> Kristian skriver:

> Hvorfor en stationcar ?
>
> Det mål kan du proppe i bagagerummet af selv min Golf.

Ja men når man har adskilt barnevognen til atomer 4 - 6 gange på en dag, så
begynder man at se efter noget større.

Har selv prøvet det med en 3 dørs Corolla.

Benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-07 07:17

Benny skriver:

> Ja men når man har adskilt barnevognen til atomer 4 - 6 gange på en dag, så
> begynder man at se efter noget større.

Nu var der mål på en klapvogn, der kan være i bagagerummet på selv min

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-08-07 16:12

> [...]
> Kører langt på literen
> Billig på afgifter
>
> Det nærmeste jeg er kommet er en Ford Focus.

Peugeot 406 stc. Dejlig vogn.

- Martin

Fra : Kristian

Dato : 11-08-07 10:06

Jeg takker for de mange svar, og gode tone.
Følgende er blevet foreslået:
Peugeot 406 stc.

Yaris verso

Citroen Xsara Picasso

og så lader det til at der ikke var mange invendinger over for Ford som
sådan.

Tak for hjælpen.

Kristian

Fra : snoller

Dato : 14-08-07 12:26

Jeg vil nu holde med Kristian, at en stationcar er praktisk når man
har børn. Det kan godt være at det kan lade sig gøre at have
dobbeltbarnevognen bag i en ellert, men hvorfor gøre det besværligt
for sig selv?

Jeg har selv en Nissan Primera fra 2002 (1.8) som jeg er meget glad
for ... sådan en burde du sagtens kunne finde i det prisleje du nævner