Coops vinkasse
Fra : Anders P.

Dato : 09-08-07 17:15

Hej -

er der nogen der har prøvet subj. og vil dele nogle erfaringer?

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=431&pf%5Fid=6064007

Mvh Anders

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 10-08-07 15:58

Anders P. skrev:
> Hej -
>
> er der nogen der har prøvet subj. og vil dele nogle erfaringer?
>
> http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=431&pf%5Fid=6064007
>
> Mvh Anders

Hej Anders

tror ikke jeg forstår spørgsmålet: 1) er det den pågældende vin du
mener? Den er jo ikke kommet endnu ... leveres først sent i august. 2)
Er det vinklubben som sådan du mener om vi har prøvet?

Hilsen Jesper

Fra : Anders P.

Dato : 10-08-07 17:14

Jesper Mehlsen skrev:

> [...]
> mener? Den er jo ikke kommet endnu ... leveres først sent i august. 2)
> Er det vinklubben som sådan du mener om vi har prøvet?

Det er konceptet som sådan - jeg kan godt lide tanken om at blive "nødt"
til at prøve noget nyt hver måned, og da jeg sjældent er hjemme når
fragtmanden kommer er det tiltalende at kunne afhente i nærmeste butik,
ikke på GLS fjernlager i langbortistan. Men det er jo også Coop der
skriver roser tæt på rekvalmegrænsen hvergang de sælger 10 flasker Madax
for 200 kr., spar en formue, så jeg ved ikke om jeg tør. Er der i øvrigt
nogen der nogensinde har set Madax til normalpris?

Mvh. Anders

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 13-08-07 10:21

Anders P. skrev:

> [...]
> for 200 kr., spar en formue, så jeg ved ikke om jeg tør. Er der i øvrigt
> nogen der nogensinde har set Madax til normalpris?

Hej Anders

OK. Jeg forstår.

Vi har holdt vinkassen i cirka et års tid. Udvalget har været meget
varrieret må man sige. De fleste kasser har kostet i omegnen af 400 kr.

Der har faktisk været nogle rigtig gode vine imellem. Jeg har været
begejstret for en kasse med californiske vine der kom ca 1. dec 06.
Endvidere er den kasse med Haut Medoc der netop er kommet også ret fin.
Der har været østrigske Gruner Veltlinere og Blaufränkisch som vi aldirg
ville have købt selv, men som vi fik i klubben og blev positivt
overraskede over.

Et par gange har der været nogle vine fra Languedoc/Corbieres. Normalt
drikker vi aldrig dem, for vi synes de kan være så umådelig
intetsigende. Den ene kasse var lige præcis sådan, men den anden kasse
senere på året var en ren fornøjelse at drikke.

Jeg vil nok sige i har været positivt overrasket. Men som det jo altid
er med vin, så er der stor forskel på hvad man kan lide.

Ang Madrax: Har smagt den ved en vinsmagning i Brugsen. Det er vel nok
den mest nederdrægtige spanske BULK vin der kan opdrives. Kan måske
bruges til Gløgg i december eller til at koge Coq au Vin på. Og nej:
tror ikke den kan købes til andet end tilbudspris :p

Jesper

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-08-07 09:16

Jesper Mehlsen wrote:

> Ang Madrax: Har smagt den ved en vinsmagning i Brugsen. Det er vel nok
> den mest nederdrægtige spanske BULK vin der kan opdrives. Kan måske
> bruges til Gløgg i december eller til at koge Coq au Vin på.

En ret bliver aldrig bedre end dens svageste ingrediens. Det gælder i
særdeleshed, når denne ingrediens er smagsmæssigt definerende for retten.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 14-08-07 09:55

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> En ret bliver aldrig bedre end dens svageste ingrediens. Det gælder i
> særdeleshed, når denne ingrediens er smagsmæssigt definerende for retten.
>
> Mvh
> Kevin Borbye Edelvang

Tjae .. Kunne komme en Chambertin i gryden. Min erfaring er dog nok, at
kogte røde vine bliver lidt ens i det under kogning med løg, bacon,
kylling, rosmarin osv osv.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-08-07 14:07

Jesper Mehlsen wrote:

> Tjae .. Kunne komme en Chambertin i gryden. Min erfaring er dog nok,
> at kogte røde vine bliver lidt ens i det under kogning med løg, bacon,
> kylling, rosmarin osv osv.

Tjoeh, men har du prøvet det?

Det har jeg. For nogle år siden kom jeg til at nappe en flaske af 70-kroners
udgaven istedet for 40-kroners udgaven af rødvinen, da jeg skulle lave en
coq-au-vin. Det blev den bedste coq-au-vin, jeg indtil da havde lavet. Så
jo, der *er* forskel og den kan smages.

Ebbe

Fra : Ole Andersen

Dato : 14-08-07 16:34

i skulle prøve amarone risotto... mums !!!

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 15-08-07 10:15

Jesper Mehlsen wrote:

> Tjae .. Kunne komme en Chambertin i gryden.

Nu skrev jeg ikke, at coq au vin kun bliver godt med en uhyre dyr flaske
rødvin; jeg hentydede derimod til, at retten efter min mening bliver
ringere af en dårlig flaske. Der findes en gylden middelvej.

> Min erfaring er dog nok, at
> kogte røde vine bliver lidt ens i det under kogning med løg, bacon,
> kylling, rosmarin osv osv.

Jeg er ikke enig. Min erfaring siger stik det modsatte. Det gælder i
øvrigt også i tilfældet gløgg.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Anders P.

Dato : 14-08-07 21:58

Jesper Mehlsen skrev:

> Hej Anders
>
> OK. Jeg forstår.

Tak!

> [...]
> Der har været østrigske Gruner Veltlinere og Blaufränkisch som vi aldirg
> ville have købt selv, men som vi fik i klubben og blev positivt

Det er netop det der tiltaler mig.

> [...]
>
> Jeg vil nok sige i har været positivt overrasket. Men som det jo altid
> er med vin, så er der stor forskel på hvad man kan lide.

Ja, smag og behag er jo heldigvis meget forskellig.

Men da du lyder overvejende ganske positiv, og ingen har råbt gå væk!
endnu vil jeg tilmelde mig - ender det så helt galt hører I videre.

Tak for info

Anders

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-08-07 16:21

"Anders P." <invalid@duer.ikke.vaek> skrev i en meddelelse
> Hej -
>
> er der nogen der har prøvet subj. og vil dele nogle erfaringer?
>
> http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=431&pf%5Fid=6064007

Det ser jo meget godt ud i reklamen men når man kender Coop fra tidligere er
man jo lidt skeptisk. Tænker at man nemt kan blive snydt..

Steen.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 15-08-07 21:17

> Det ser jo meget godt ud i reklamen men når man kender Coop fra tidligere
> er man jo lidt skeptisk. Tænker at man nemt kan blive snydt..
>
> Steen.
Ja, det kan du så _tænke_ men spørgsmålet gik på om nogen havde _prøvet:_ og
ville dele _erfaringer_

Jeg har ingen erfaringer, men har været til en enkelt vin-aften i
Coop/Kvickly, og det var ganske inspirerende for sådan en som mig, der ikke
kan li' vin :)

Hilsen Heidi
*måske lige en sød, iskold, tysk hvidvin*