Rødeg
Fra : hetc

Dato : 09-08-07 21:15

Jeg mangler et godt råd. Mine Rødeg har i syv år stået i stampe. Om
foråret er træerne friske og grønne, men så visner bladranden og der
komme brune pletter.
Amme træerne som er ask, birk og naur er seks otte meter høje
Har forsøgt igen med Sumpeg, Søjleeg og Stilkeg. Igen med et negativt
resultat. Jordtypen er med reaktions tal 7,8.
Hilsen hetc

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 10-08-07 13:05

"hetc" <12strup@dlgtele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har tidligere erfaret noget lignende. Da jeg gravede træet op, var
rødderne angrebet af "skimmelsvamp", formentlig fordi grundvandet dengang
stod ret højt.

Prøv at se, hvordan jorden ser ud 2 spadestik nede. Ask, Birk og Naur skulle
nok kunne klare høj grundvandstand. De ovrige ege - inklusiv Sumpegen - sit
navn til trods - er mere følsom overfor høj vandstand i jorden.

Mvh
Aksel