password længde
Fra : Snuden

Dato : 09-08-07 17:42

Sidder lige og funderer: Hvis en brute force attacker kan teste 1 milliard
pw pr sekund, og passwordet udelukkende består af små og store bogstaver
samt tal, hvor langt skal passwordet så være for at det tager et år at gå
alle kombinationer igennem med en hastighed på 1.000.000.000 pr sekund?

På et år kan man altså teste 1E9 * 3600 * 24 * 365= 3,1536E16

der er ialt 54 bogstaver og 10 tal, altså 64 tegn som kan kombineres. Jeg
kan ikke huske matematikken omkring rodberegning...

Er der nogen der har styr på det?

Snuden

Fra : Kent Friis

Dato : 09-08-07 18:03

Den Thu, 9 Aug 2007 18:42:06 +0200 skrev Snuden:
> [...]
>
> der er ialt 54 bogstaver og 10 tal, altså 64 tegn som kan kombineres. Jeg
> kan ikke huske matematikken omkring rodberegning...

10 tegn.

log( 3,1536E16) / log(64)

Mvh
Kent

Fra : Snuden

Dato : 09-08-07 18:52

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> 10 tegn.
>
> log( 3,1536E16) / log(64)
>
> Mvh
> Kent

Takker..

Fra : Kent Friis

Dato : 09-08-07 20:45

Den Thu, 9 Aug 2007 19:51:31 +0200 skrev Snuden:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

For fuldstændighedens skyld skal jeg måske nævne at 9 tegn kun tager
omkring et halvt år, men 10 tegn tager 36 år. Så 10 tegn er på den
sikre side.

Mvh
Kent

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-08-07 15:26

On Aug 9, 9:44 pm, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> For fuldstændighedens skyld skal jeg måske nævne at 9 tegn kun tager
> omkring et halvt år, men 10 tegn tager 36 år. Så 10 tegn er på den
> sikre side.

Man skal endvidere huske at hvis det tager et halvt år at teste alle
muligheder vil det i gennemsnit kun tage 3 måneder at bryde kodeordet.

\\kristian