Router/switch valg..
Fra : Finn

Dato : 09-08-07 15:10

Hej net-/sikkerheds bruger,

En W2K (ikke spil, musik el. lege PC) skal på TDC ADSL. Jeg har fundet
divergerende info vedr. router/switch og eventuelt Firewall i den
forbindelse, og mangler input fra dem, der har 'hands on' - < 1000
kbit/s linie.

PC har netværkskort + 1 stk. COM port til evt. administration,
men har (pt.) ingen behov for en stak netværksporte. 2-3 stk. rigeligt.

System kan være aktiv i en del timer af gange ('på nettet'), men ikke
7/24 og ingen server eller andet skummelt - ingen trådløse stumper.

TDC har 'leje-pakke' med router, men de produkter er ikke min kop the.
En Cisco PIX 501 kan jo løse det her, men dyrt og overkill - hvis man
ikke får en brugt tilbudt.

2 stk IP og en switch + SW Firewall kan løse noget - for/imod ?

1 fast IP og router (NAT) + SW Firevall er nok bedre - for/imod ?

Hvilket seriøst produkt + type kan løse det her, godt kram med god
brugergrænseflade - bedre end forældet DOS-style hvis det er muligt.

En fordel hvis produkt kan anvendes til anden ISP.. de knallerter har
åbenbart heller ikke ens krav.

Venlig hilsen
Finn

Fra : Claus

Dato : 09-08-07 19:20

"Finn" <not.for@use.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> divergerende info vedr. router/switch og eventuelt Firewall i den
> forbindelse, og mangler input fra dem, der har 'hands on' - < 1000 kbit/s

Er det ikke nok at anskaffe en router (med indbygget switch)? Jeg har en
D-Link fra Computercity. Opsætningen af den foregår via Internet Explorer
(eller en anden browser) i et ganske brugervenligt miljø.

Fra : Finn

Dato : 09-08-07 21:40

Claus wrote:
> [...]
> D-Link fra Computercity. Opsætningen af den foregår via Internet Explorer
> (eller en anden browser) i et ganske brugervenligt miljø.

Måske Claus, hvad er det for en type du har ?

Venlig hilsen
Finn

Fra : Claus

Dato : 09-08-07 22:39

En DI-604.
Der er sikkert mange andre at vælge imellem i samme prisklasse til privat
brug.

Fra : Claus

Dato : 09-08-07 22:42

> Måske Claus, hvad er det for en type du har ?
>
> Venlig hilsen
> Finn

.... også beskrevet her:
http://www.hardware-store.dk/netvaerk/alm-netvaerk/router/d-link-router-med-4ports-switch-di-604/prod_249.html

Fra : Finn

Dato : 09-08-07 23:55

Claus wrote:

> .... også beskrevet her:
> http://www.hardware-store.dk/netvaerk/alm-netvaerk/router/d-link-router-med-4ports-switch-di-604/prod_249.html

Ja den model er jo overkommelig både i pris og spec. rimelige ift. pris.
Og den har du op mod TDC Claus ? (ikke Opasia løsningen).

Venlig hilsen
Finn

Fra : ebbe

Dato : 10-08-07 08:13

Finn wrote:

> Ja den model er jo overkommelig både i pris og spec. rimelige ift.
> pris. Og den har du op mod TDC Claus ? (ikke Opasia løsningen).

Jeg har haft det setup (tdc + di-604) kørende med 15 arbejdsstationer, lidt
ftp, mailserver + diverse - uden problemer.
--
ebbe

Fra : Finn

Dato : 10-08-07 12:21

ebbe wrote:

> Jeg har haft det setup (tdc + di-604) kørende med 15 arbejdsstationer, lidt
> ftp, mailserver + diverse - uden problemer.

Tak skal du have Ebbe.. router har lidt år på bagen, men som du nævner
kan den faktuelt løse opgaven, og til den pris sker der ingen større
ulykke ved at prøve den, så det gør jeg.

Venlig hilsen
Finn

Fra : Claus

Dato : 10-08-07 19:47

> Ja den model er jo overkommelig både i pris og spec. rimelige ift. pris.
> Og den har du op mod TDC Claus ? (ikke Opasia løsningen).
>
> Venlig hilsen
> Finn

Ja det er TDC bredbånd med et Speedstream 5100 modem. Jeg har enkelte gange
oplevet at forbindelsen forsvandt, og at den kom igen, hvis jeg tog strømmen
fra routeren ganske kortvarigt. Hvis fejlen har ligget i routeren skyldes
det nok, at den har fået det for varmt klemt inde mellem modem og en
yderligere switch.

Fra : Finn

Dato : 11-08-07 00:17

Claus wrote:

> [...]
> fra routeren ganske kortvarigt. Hvis fejlen har ligget i routeren skyldes
> det nok, at den har fået det for varmt klemt inde mellem modem og en

Fint Claus, tak for den info. Jeg kan se andre har klaget over nogle
lignende problemer, som kan skyldes varme/opbygning af strømdelen. Så
det vil jeg lige måle på og evt. få ændret, før den (også) bliver puttet
hen hvor jeg ikke gider pleje den dagligt

Venlig hilsen
Finn