Company of heroes
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 08-08-07 21:06

Hej..

Jeg har ødelagt mit company of heroes, så skal investere i et nyt. Jeg
kan se, at man kan købe Company of Heroes med directx 10. Hvis man køber
det og kun har directx 9.0c, er det så ikke muligt at spille spillet med
driectx 9.0c??
Directx 10 er specifikt produceret til Vista, er det så muligt at
bruge det i XP??
Er det noget med at det kræver flere ram at bruge directx 10?

På forhånd tak

Fra : Martin Hughes

Dato : 09-08-07 01:03

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> wrote in message
> [...]
> se, at man kan købe Company of Heroes med directx 10. Hvis man køber det
> og kun har directx 9.0c, er det så ikke muligt at spille spillet med

JA hvis et spil er lavet til DirextX 9.0c, som er WindowsXP's nyeste
version, så
kan det spilles.

> Directx 10 er specifikt produceret til Vista, er det så muligt at bruge
> det i XP??

Du svare faktisk selv! helt specifikt "njah"
I mine øjne er det et salgs trick fra Microsofts side og en måde, at tvinge
folk til at skifte, men med
lidt reverse-engineering kan man flytte mange bjerge!

X-Bit labs har skrevet en kort artikel, hvor de overordnet beskriver
implementeringen af grafikdriveren i Windows Vista.
At directx 10 kun kommer til Windows Vista skyldes en helt anderledes
opbygning af måden Windows Vista håndterer grafikkortet på.
Directx 10 er derfor slet ikke en directx, som vi kender den. Kilde
http://newz.dk

MEN: Inde på Alkyproject skrives der, at en mand har klargjort en preview af
"DirectX 10 compatibility libraries",
som gør, at man kan gøre brug af DirectX 10 på andre OS end bare Vista.

Det er en 19 årig gammel mand, i San Diego i USA, der arbejder med software
reverse-engineering, som arbejder på projektet

http://alkyproject.blogspot.com/ (her kan du læse om hans arbejde og
downloade en preview a directx10 til XP)

> Er det noget med at det kræver flere ram at bruge directx 10?

Ram er altid godt, Vista kræver mere!! det andet afhænger vel mere om
hvordan selve spillet
er programmeret. Nogle spil vil ha rå processor kraft andre mere ram, og
nyere spil sikkert begge dele,
Har aldrig hørt om at selve directx programeringsdelen skulle kræve mere
eller mindre.

> På forhånd tak

NP prøv evt at spørge her http://companyofheroes.dk/ De ved nok 100% mere om
lige netop det spil.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 09-08-07 07:29

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det i XP??
> Er det noget med at det kræver flere ram at bruge directx 10?

Implementeringen af dx10 i "Company of Heroes" er lavet med en patch, den
fandtes ikke i den oprindelige udgave (September 2006) så mon ikke det
stadig kan køre både dx9 og dx10, jeg kan ikke forestille mig at THQ/Relic
har fjernet muligheden for at køre det med dx9 og dermed gjort deres produkt
mindre kombatibelt.