Servere FØR en pålægskagemand
Fra : Tina

Dato : 09-08-07 10:43

Hvad kan der serveres til et stykke rugbrød (det skal ikke være sild eller
leverpostej) før der sættes en pålægskagemand på bordet ? Arrangementet
foregår om formiddagen - og er for en flok damer . Mvh Tina.

Fra : Peter Westh

Dato : 09-08-07 11:09

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan der serveres til et stykke rugbrød (det skal ikke være sild eller
> leverpostej) før der sættes en pålægskagemand på bordet ? Arrangementet
> foregår om formiddagen - og er for en flok damer . Mvh Tina.

Ville det rigtigste ikke være en af de fiskeretter, der traditionelt hører
til et frokostbord, men som ikke er sild? Rejer? Fiskefilet? Æg med
stenbiderrogn? Nye kartofler med benfri sild (min mor plejer at vikle en
sild om de kogte, kolde katoffler, stikke en tandstikker i og pynte med
dild. Meget lækkert). Varmrøget laks? Janssons fristelse?

/P

Fra : -= JF =-

Dato : 09-08-07 12:09

Tina skrev:
> en pålægskagemand på bordet ?

Sådan en har jeg aldrig hørt om før
Jeg går ud fra (DOH!) at det er en kagemand med forskelligt pålæg som
tøj, sko, ansigt m.v. - og det lyder som en rigtig god idé - Men hvordan
er selve "kagen" (som vel er rugbrød?) lavet?

--
Mvh. John

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 09-08-07 19:21

> Sådan en har jeg aldrig hørt om før

Det havde jeg heller ikke . En søgning på Google ser ud til, at der
bliver brugt en bund af franskbrød.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : -= JF =-

Dato : 09-08-07 23:16

Jeppe Vestergaard skrev:

> Det havde jeg heller ikke . En søgning på Google ser ud til, at der
> bliver brugt en bund af franskbrød.

Den skal da prøves
Bli'r sjovt at finde på ting at klæde ham på med.

--
Mvh. John

Fra : Tina

Dato : 09-08-07 22:51

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> sko, ansigt m.v. - og det lyder som en rigtig god idé - Men hvordan er
> selve "kagen" (som vel er rugbrød?) lavet?

Hej John - "bunden" er lavet af franskbrød - og det er en rigtig lækker
frokost-ting. Mvh Tina

Fra : -= JF =-

Dato : 09-08-07 23:15

Tina skrev:

> Hej John - "bunden" er lavet af franskbrød - og det er en rigtig lækker
> frokost-ting. Mvh Tina

Så'n en ka'l bliver jeg simpelthen nødt til at lave en dag

--
Mvh. John

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-08-07 19:11

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> writes:

> Hvad kan der serveres til et stykke rugbrød (det skal ikke være sild eller
> leverpostej) før der sættes en pålægskagemand på bordet ? Arrangementet
> foregår om formiddagen - og er for en flok damer . Mvh Tina.

Tunmousse. Jeg elsker tunmousse. :) Og pålægskagemand... Vi har
sommetider bestilt den færdiglavet i SuperBest i Aabybro. De er gode.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 17-08-07 16:28

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Tunmousse. Jeg elsker tunmousse. :) Og pålægskagemand... Vi har
> sommetider bestilt den færdiglavet i SuperBest i Aabybro. De er gode.
>
> Mvh Trine

Hmm .. ..

Hvis der kun er tunmousse, så ville jeg være enormt ked af at være gæst.
Sågodt som i alle selskaber er der folk der er vilde med det, men der
sidder også altid et par stykker for hvem tunmouse er puha.

Vælger man noget fisket skal man også prøve at sætte noget fiskefrit
tilbehør til, synes jeg.

ps: jeg går generelt ind for at folk må spise hvad der sættes på bordet,
men netop lige tunmouse er så dominerende en ret at jeg forsøger at
undgå den som alenespise.