Lovefilm "taktik"
Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-08-07 03:52

Jeg har "knækket koden". Ikke dermed sagt at det lykkes mig at
implementere min egen løsning, men jeg er ret sikker på at jeg har
fundet ud af hvordan man kan maksimere antallet af film man får
tilsendt, i forhold til hvor meget man betaler.

P.t. koster 3 film-ad-gangen kr. 200. Man kan også få 2-film-ad-gangen
og 1-film-ad-gangen, men det er meget dyrt, i forhold til hvad man så
skal betale pr film.

Det foregår sådan at jeg putter mine film i postkassen om aftenen, når
jeg har set dem. På hverdage tømmes min lokale postkasse klokken 19.30,
og om søndagen tømmes den klokken 18.00. Filmene når så frem til
Lovefilm næste hverdag, hvor de registreres som modtaget. Næste hverdag
igen sender Lovefilm så mine nye film, og de når frem til mig hverdagen
efter.

Den store forhindring er altså weekenden.

Jeg modtager mine 3 film lørdag, og ser dem alle i løbet af lørdag og
søndag, hvorefter jeg putter dem i postkassen senest klokken 18.00 søndag.

Lovefilm registrerer modtagelsen om mandagen, afsender 3 nye film
tirsdag, og de når frem til mig om onsdagen.

Onsdag har jeg så i praksis kun tid til at se 2 af filmene før klokken
19.30 (jeg er ikke typen der kan holde ud at se 3 film i træk), og jeg
returnerer derfor de 2 film, mens jeg ser den 3. film torsdag eller fredag.

Torsdag registrerer Lovefilm modtagelsen af de 2 film jeg har sendt
retur, og fredag afsender de 2 nye film, som jeg modtager lørdag. Jeg ar
i mellemtiden set den 3. film (torsdag eller fredag), og jeg ser de 2
nye film i løbet af lørdag og søndag, og sørger for at putte alle 3 film
i postkassen senest 18.00.

Lovefilm registrerer modtagelsen mandag, afsender 3 nye film tirsdag, og
jeg modtager dem onsdag, hvor jeg skynder mig at se 2 af filmene inden
klokken 19.30, hvor jeg skal putte dem i postkassen.

Lovefilm registerer modtagelsen torsdag, sender 2 nye film fredag, og
jeg modtager dem lørdag. I mellem tidenhar jeg så, torsdag eller fredag,
set den 3. film. Jeg ser de 2 nye film lørdag eller søndag, og putter
dem i poskassen senest 18.00.

Resultatet er at jeg får set 5 film om ugen, og eftersom der er lidt
over 4 uger på en måned, så bliver det til lidt over 20 film om måneden,
for kr. 200, altså lidt under 10 kroner pr film.

Hele fidusen ligger i at man er opmærksom på Lovefilms arbejdsrytme,
PostDanmarks postgang (det hedder det da vist?), og fænomenet "weekend".

Jeg skal endnu en gang gentage at jeg i praksis ikke altid får holdt
rytmen, og at jeg derfor er langt fra at maksimere mit udbytte. Desuden
vil det være sådan for folk der har senere fri om onsdagen at de måske
kun kan nå at se én film (og måske endda bliver nødt til at aflevere ved
det lokale posthus, hvor der er postkasser der først tømmes klokken 21
eller 21.30) for at nå at aflevere, og så får de kun 4 film om ugen.
Omvendt kan der være nogle der har hele onsdagen fri, og dermed får tid
til at se alle 3 film den dag - de kan så komme op på 6 film om ugen.

Endelig er det muligt at Lovefilm med vilje "sløver tingene" i forhold
til de kunder der er meget hurtige til at returnere deres film. Det har
der tidligere været rygter om herinde. Selv har jeg ikke oplevet det,
men jeg er dog også et godt stykke fra at "maksimere".

Men her har I i hvert fald opskriften - den bedste jeg har kunnet regne
ud - på hvordan man bør gøre, hvis man vil have flest film pr krone.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 09-08-07 07:11

Hej Peter

> Men her har I i hvert fald opskriften - den bedste jeg har kunnet
> regne
> ud - på hvordan man bør gøre, hvis man vil have flest film pr krone.

Så må man jo håbe at ingen fra lovefilm læser med her :)

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-08-07 07:29

Max wrote:
> Hej Peter

Hej

> Så må man jo håbe at ingen fra lovefilm læser med her :)

Det ville da passe mig *endelig* fint, hvis Lovefilm ændrede deres
koncept fra at være X-film-ad-gangen til Y-film-pr-måned. Så ved man på
forhånd hvad man betaler for.

I øvrigt er det jo én ting at vide, hvad man skal, men en helt anden at
gøre det. Jeg fandt "fidusen" for nogle uger siden, men jeg har endnu
til gode at implementere den konsekvent.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 09-08-07 07:48

Hej Peter

> Det ville da passe mig *endelig* fint, hvis Lovefilm ændrede deres
> koncept fra at være X-film-ad-gangen til Y-film-pr-måned. Så ved man
> på forhånd hvad man betaler for.

Har du prøvet at skrive til Lovefilm og prøve at få en dialog med dem ?

--
Mvh Max

Fra : jytte jensen

Dato : 09-08-07 22:35

> Hej Peter

> Har du prøvet at skrive til Lovefilm og prøve at få en dialog med dem ?

De er nærmest umulige at få en dialog med. Svarer konsekvent ikke på
henvendelser.

Jytte

Fra : Lars Christensen

Dato : 09-08-07 23:47

On Thu, 9 Aug 2007 23:34:34 +0200, "jytte jensen" <missmerkur@tele.dk>
wrote:

>"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

>De er nærmest umulige at få en dialog med. Svarer konsekvent ikke på
>henvendelser.

Og når de så svarer så er det et svar med en henvisning til deres
betingelser. Og det uanset om det er et generelt spørgsmål og ikke et
spørgsmål om levering m.m.
Efter det goddag mand økseskaft svar opgav jeg dem.

Fra : -= JF =-

Dato : 10-08-07 12:44

Lars Christensen skrev:

> [...]
> spørgsmål om levering m.m.
> Efter det goddag mand økseskaft svar opgav jeg dem.

Så har de godt nok skiftet opførsel efter at Lovefilm har overtaget
butikken!
Da de hed Digitarian var der ingen slinger i valsen!
Jeg var medlem et lille års tid og havde fat i supporten 2-3 gange pr.
mail. Hver gang kom der svar inden for en times tid, svaret var
personligt og helt tydeligt skrevet af én der kunne li' at give god
support.

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 00:27

Peter Knutsen wrote:
> [...]
> fundet ud af hvordan man kan maksimere antallet af film man får
> tilsendt, i forhold til hvor meget man betaler.
[samt en masse post frem og tilbage]

Du køber da bare 20 DVD-RW discs og kopierer hver gang alle 3 film du
modtager over på din harddisk. Det tager ½ time. Og så brænder du dem efter
behov ned på en genskrivbar DVD-RW, og ser dem når du har lyst. Det er 100%
udnyttelse af dine 200 kr.
Og jaja, det er ååååhh så ulovligt. Det er der sgu så meget der er.
Anarki!!!!

/Steen

Fra : Per

Dato : 10-08-07 08:56

LoL du trænger vist til en hobby ud over at se film ;P

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-08-07 12:03

Per wrote:
> LoL du trænger vist til en hobby ud over at se film ;P

Hvor lang tid tror du jeg har brugt, på at "udregne" metoden?

Nej, jeg mener det seriøst. Prøv at gætte.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 10-08-07 12:13

Hej Peter

> Hvor lang tid tror du jeg har brugt, på at "udregne" metoden?
>
> Nej, jeg mener det seriøst. Prøv at gætte.

Jeg vil ikke gætte, men sige 10 min. brugt på det er for længe :)

Ps: Hvordan får man tid til at se 12-15 film om ugen ?

--
Mvh Max

Fra : Per

Dato : 10-08-07 22:12

> Ps: Hvordan får man tid til at se 12-15 film om ugen ?

Ja, det var også min pointe.

Fra : Claus

Dato : 12-08-07 01:39

"Per" <ihate@spam.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det var også min pointe.

Citat: "Resultatet er at jeg får set 5 film om ugen"

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-08-07 06:43

Claus wrote:

> Citat: "Resultatet er at jeg får set 5 film om ugen"

Godt at se at der er nogen der kan læse.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 12-08-07 08:24

Hej Peter

> Godt at se at der er nogen der kan læse.

At nå 5 film på en uger er også en gåde for mig.

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-08-07 08:44

Max wrote:

> At nå 5 film på en uger er også en gåde for mig.

Jeg kan trøste dig med at ud over de (maksimalt) 5 film fra Lovefilm, så
får jeg som regel også snuppet 1-2 film på TV.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 13-08-07 06:52

Hej Peter

> Jeg kan trøste dig med at ud over de (maksimalt) 5 film fra Lovefilm,
> så får jeg som regel også snuppet 1-2 film på TV.

Jeg er lidt misundelig, jeg kan måske få tid til at se 1 film om
måneden hvis der kommer en der skal ses.

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-08-07 08:22

Max wrote:
> Hej Peter

Hej

> Jeg er lidt misundelig, jeg kan måske få tid til at se 1 film om
> måneden hvis der kommer en der skal ses.

En del af forklaringen er , at jeg først fik mulighed for reelt at se
DVD'er sidste efterår, da jeg først da fik købt mig et fjernsyn med
SCART-stik. Så jeg har en del film jeg skal have indhentet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org