Problemer med køleskab
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 10:05

Jeg har købt et køleskab - men ledningerne bagpå var ikke samlet - så jeg er
lidt i tvivl om hvordan det skal sættes sammen. Ledninger er som følger

1: Ledning (brun, blå, sort) fra køleskabet.
2: Ledning (brun, blå) fra cylinder (kondensator) monteret på kabniettet med
møtrik.
3: Enkelt tynd ledning (sort) med spadestik fra en lille hvid boks på siden
af kompressoren (startrelæ?).

Er det korrekt antaget at:

1: Brun og blå skal monteres direkte til 220v (lys)
2: Brun og blå skal monteres direkte til 220v (en form for stabilisering?
Der går ingen andre ledninger fra cylinderen (kondensatoren?)
3: Den sorte ledning skal monteres til den sorte fra pkt. 1 (thermostat)?

- men kan det passe at kompressoren kun skal have "spænding" fra den ene
enkelte leder?

/Dan

Fra : Ivan

Dato : 09-08-07 10:11

Dav

Du skal sq. da få det lavet fra firmaet hvor du har købt det. sådan noget
skal du da ikke selv rode med.
Var det meget billigt.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 13:07

> Du skal sq. da få det lavet fra firmaet hvor du har købt det. sådan noget
> skal du da ikke selv rode med.
> Var det meget billigt.

Brugt

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 13:31

<funkis> skrev i en meddelelse

> Brugt

Få nogen med forstand til, at fikse det. Vi har lige fornyligt brændt en
vaskemaskine af ved, at samle ledningerne i kraftstikket forkert.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Stig Brun

Dato : 09-08-07 21:52

<funkis>

> Brugt

Der er vel pillet ved det fordi der er noget galt med det? - Pas på...

Per

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-08-07 20:39

<funkis> wrote:

> Brugt

Hvorfor dog købe et brugt køleskab, som ikke er klar til brug? Du kan
ikke engang vide at det virker.