rep.af kofanger
Fra : bk

Dato : 09-08-07 05:47

min kofanger af plast på en mondeo har fået en revne på ca.7 cm.Er der nogen
som ender til en lim eller spartel eller noget helt andet som kan reparere
denne revne så det holder bedst muligt?jeg har selv tænkt på araldit men er
det stærkt og fleksibelt nok?

modtager alle forslag med stor tak.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-08-07 07:29

bk wrote:
> [...]
> denne revne så det holder bedst muligt?jeg har selv tænkt på araldit men er

Plast er svært.. Er det en samling du kan lave uden spændinger skal
araldit nok kunne holde. Er det fra kanten og ind, ville jeg ubetinget
bruge forstærkning a la glasfibermåtte på bagsiden og 2 komponent
polyester - køb et kit i en bådforretning eller biltema. Biltema har
også forskellige 2-komponent plastlim - prøv at finde ud af plasttypen -
det er sikkert stemplet/støbt på bagsiden af kofangeren - før du vælger lim.

Spartel er til bagefter for at udglatte ujævnheder - jeg ville bruge
alm. "bulespartel" før lak, men jeg er også bare en glad amatør.

--
vh
Torben

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-08-07 20:27

bk skrev:
> [...]
> denne revne så det holder bedst muligt?jeg har selv tænkt på araldit men er

Der findes specielle reparationskit til plastkofangere. Det er det
eneste du kan bruge der giver et fornuftigt resultat.
Hvis det skal blive pænt, kræver det også en del øvelse.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-08-07 09:42

bk wrote:
> [...]
> denne revne så det holder bedst muligt?jeg har selv tænkt på araldit men er

Så på Rabatten (DR1) at de havde Chipsaway til at fixe en lign. sakde
(umiddelbart) og det kostede 1500kr og tog ca. 3 timer... ikke voldsomt
dyrt og resultatet var hvert fald meget meget pænt (svært at se hvor
skaden var)

Du kan vist se udsendelsen via deres hjemmeside (chipsaway.dk)

Personligt ville jeg nok vælge det hvis at jeg var opsat på at det
skulle laves pænt og ikke betyde noget ved evt. salg af bilen.

Thomas