|
| Hvorfor ikke en Kadett? Fra : Uffe Ravn |
Dato : 09-08-07 01:09 |
|
Jeg faldt i går over en Opel Kadett 1,3 fra 1986, ganske vist ikke en
stationcar, og trækket mangler også, men det er vel til at skaffe?
Bilen er med fuld servicebog, og har kørt under 70.000km.
Bilen har boet i en lade og er blevet kørt ganske lidt af en ældre mand.
Set udefra er lakken mat men jeg har endnu ikke fundet noget rust.
Der er en skade i højre side af panelet, skaden siges at være uoprettelig,
men kan synes med den.
Bilen bliver synet inden salg.
5.000kr er det hit eller skidt?
Mvh. Uffe Ravn
| |
3140 Abildgaard (09-08-2007)
| Kommentar Fra : 3140 Abildgaard |
Dato : 09-08-07 06:54 |
|
Uffe Ravn wrote:
> Jeg faldt i går over en Opel Kadett 1,3 fra 1986, ganske vist ikke en
> stationcar, og trækket mangler også, men det er vel til at skaffe?
>
> Bilen er med fuld servicebog, og har kørt under 70.000km.
> 5.000kr er det hit eller skidt?
>
> Mvh. Uffe Ravn
Jeg ville tage den uden at blinke, og hvis du springer fra, så lad mig købe
den. Har en gammel Kadett fra 87, hvor eneste problem har været
startmotoren, som jeg fandt hos en hugger for 150,- Kører som en symaskine.
Lidt rust på skærmene vil jeg forsøge at klatmale mig ud af - går det ikke
finder jeg sikkert noegn brugbare hos samme hugger
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
|
[OO]
<>'
| |
Torben Scheel (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-08-07 07:23 |
|
Uffe Ravn wrote:
> Opel Kadett 1,3 fra 1986,
> ikke fundet noget rust.
Troll.
Nej, køb for fanden! Herlig gammel æske uden dikkedarer - hvis du ikke
er typen der vil pakkes ind i airbags og lade sikkerheden være et
problem for dem uden for buret.
--
vh
Torben
| |
Hans Paulin \(6310\) (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 09-08-07 08:44 |
|
Uffe Ravn skrev:
> Jeg faldt i går over en Opel Kadett 1,3
1,3S?
> fra 1986, ganske vist ikke en
> stationcar,
3-dørs?
> og trækket mangler også, men det er vel til at skaffe?
Hæ hæ ja, det er et godt spørgsmål.
> 5.000kr er det hit eller skidt?
Du sku ha købt min GSi til 12.000 - savner den sq ind i mellem!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Ukendt (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-08-07 09:26 |
|
kan kun sige en ting..
kig paneler efter for rust !!!!
Mvh
Morten
| |
jan@bygteknik.dk (09-08-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 09-08-07 14:56 |
|
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev :
>kig paneler efter for rust !!!!
panelerne kan se med det blotte øje - det er værre med forreste del af
vognbunden, hvor 3 pladestykker mødes
Ellers typisk en go'fin bil
Men nu har jeg jo set Uffe's hun Ôpel Rekord - og undres lidt over det
nye valg - Hvor i alverden skal de 4 fælge+dæk anbringes ??? hehe ...
--
Jan_stevns
| |
Uffe Ravn (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 09-08-07 22:48 |
|
jan@bygteknik.dk wrote:
> det er værre med forreste del af
> vognbunden, hvor 3 pladestykker mødes
Det er lavet.
> Ellers typisk en go'fin bil
>
> Men nu har jeg jo set Uffe's hun Ôpel Rekord - og undres lidt over det
> nye valg - Hvor i alverden skal de 4 fælge+dæk anbringes ??? hehe ...
Jo, men husk at de fylder jo lidt mindre også
Mvh. Uffe Ravn
| |
Uffe Ravn (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 09-08-07 23:13 |
|
jan@bygteknik.dk wrote:
> Ellers typisk en go'fin bil
Og skulle nogen stille et utidigt spørgsmål, så ER blæsermodstanden OK
Mvh. Uffe Ravn
| |
Uffe Ravn (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 09-08-07 22:46 |
|
Morten Juel wrote:
> kan kun sige en ting..
>
> kig paneler efter for rust !!!!
De er skiftede, men ja der bør kigges der.
Mvh. Uffe Ravn
| |
SmaRTrxxv (09-08-2007)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 09-08-07 22:53 |
|
Uffe Ravn wrote:
>
>
> De er skiftede, men ja der bør kigges der.
>
Eller også er der bare svejset nogle nye udenpå
Thore
| |
Uffe Ravn (24-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 24-08-07 20:55 |
|
SmaRTrxxv wrote:
>> De er skiftede, men ja der bør kigges der.
>>
> Eller også er der bare svejset nogle nye udenpå
Næppe, de er lavet på et Opelværksted, sådan et sted MÅ de da have lært at
svejse rust
Mvh. Uffe Ravn
| |
Hans Paulin \(6310\) (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 09-08-07 10:08 |
|
Uffe Ravn skrev:
> Set udefra er lakken mat men jeg har endnu ikke fundet noget rust.
PS: 1) Hvis de har rust er det typisk ved de bagerste skærmkanter - mærk
efter om de er ved at være tykke - én dags arbejde med CO2 på hver side hvis
man laver inderskærmen selv (er dyr i indkøb).
2) Derudover kan der være panelerne - er til at skifte - samt i de forreste
inderskærme - piece of cake.
3) Ud over dét har mange haft rust "under pedalerne" - siges at være et
stort arbejde - har dog ikke haft noget på mine 3 E-typer - de havde
alle fået/fik et pust for lopper med tectylsprøjten inde i hulrummet.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
SmaRTrxxv (09-08-2007)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 09-08-07 22:19 |
|
Hans Paulin (6310) wrote:
> Uffe Ravn skrev:
>
>
>>Set udefra er lakken mat men jeg har endnu ikke fundet noget rust.
>
>
> PS: 1) Hvis de har rust er det typisk ved de bagerste skærmkanter - mærk
> efter om de er ved at være tykke - én dags arbejde med CO2 på hver side hvis
> man laver inderskærmen selv (er dyr i indkøb).
>
> 2) Derudover kan der være panelerne - er til at skifte - samt i de forreste
> inderskærme - piece of cake.
>
> 3) Ud over dét har mange haft rust "under pedalerne" - siges at være et
> stort arbejde - har dog ikke haft noget på mine 3 E-typer - de havde
> alle fået/fik et pust for lopper med tectylsprøjten inde i hulrummet.
så mangler vi lige resten af stederne..
2,5) samme sted ind mod motorrummet
4) indvendig i de bagerste skærmkasser lige foran hjulene
5) Samme sted baghjulene, nogle er hele brønde væk
6) De bagerste støddæmper skåle, kan kun ses når man løfter bilen op
7) Selve bagbroen ruster igennem
8) De bagerste bærearme ruster
9) Indvendig i motorrummet ude ved lygterne
10) Forskærmene nede ved fæsterne
11) Rundt omkring i vognbunden, især omkring div. propper og ved de
clips som holder bremserør og brændstofslanger, og oppe ved
torpedopladen, især i passagersiden.
Men, synsfolk kender også alle disse steder så, hvis den er nysynet..
Motoren er næsten umulig at slå ihjel, blot der er lidt olie og vand på,
f.eks betyder det ikke noget at tandremmen ryger selv ved fulde
omdrejninger, og det tager kun 20 min at skifte den og kræver kun en 2x
13mm, en 17mm, 19 mm, glem alt om at skifte eller løse vandpumpen, det
er spild af tid..
Er den nysynet, køb den, skift tandremmen, og evt. tændingsmodulet (de
brænder af en gang i mellem) og kør glad i 2år (eller mere hvis du tør!)
Thore
| |
KASO (09-08-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 09-08-07 22:43 |
|
>
> Motoren er næsten umulig at slå ihjel, blot der er lidt olie og vand på,
> f.eks betyder det ikke noget at tandremmen ryger selv ved fulde
> omdrejninger, og det tager kun 20 min at skifte den og kræver kun en 2x
> 13mm, en 17mm, 19 mm, glem alt om at skifte eller løse vandpumpen, det er
> spild af tid..
>
Hmm - 1.4 var ihvertfald ret nem at slå ihjel. Nogle venner klarede det da
på et sted ml. 100 og 150.000km, hvorefter den brændte olie så der lå tykke
røgskyer efter den. Det skal lige siges, at den fik fulde omdrejninger i
kold tilstand - hver gang - og det er jo ikke sundt for nogen bil! De har
haft andre biler, der bedre tålte mishandlingen (f.eks. en gl. Mazda, der
klarede langt over 300.000km før rusten tog den).
| |
SmaRTrxxv (09-08-2007)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 09-08-07 22:52 |
|
KASO wrote:
>
> Hmm - 1.4 var ihvertfald ret nem at slå ihjel [KLIP]
Jep, den er noget mere følsomn(anden motor NZ-motor), den tåler heller
ikke at tandremmen springer..
men en 1,3 og 1,6 alle modeller (benzin) er ufatteligt tilgivende..
Hvis olielampen ryger, skal man bare fylde olie på når ventilstyrene
begynder at klapre hørbart.. høres som regel på vej op af stejle bakker
Thore
| |
Ukendt (10-08-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-08-07 10:26 |
|
"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
news:46bb8d5a$0$69299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> begynder at klapre hørbart.. høres som regel på vej op af stejle bakker
>
Tændingsbanken ?
| |
SmaRTrxxv (11-08-2007)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 11-08-07 14:51 |
|
eque wrote:
> "SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> news:46bb8d5a$0$69299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
>>begynder at klapre hørbart.. høres som regel på vej op af stejle bakker
>>
>
>
> Tændingsbanken ?
>
>
Nej, ventilerne begynder at tikke, da der simpelthen ikke er olie an
ventilløfterne kan fungere ordenligt..
| |
Uffe Ravn (24-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 24-08-07 21:00 |
|
SmaRTrxxv wrote:
> men en 1,3 og 1,6 alle modeller (benzin) er ufatteligt tilgivende..
> Hvis olielampen ryger, skal man bare fylde olie på når ventilstyrene
> begynder at klapre hørbart.. høres som regel på vej op af stejle
> bakker
Jeps, olietryksindikatoren er gået, så det er rart at vide*S*
Mvh. Uffe Ravn
| |
jan@bygteknik.dk (24-08-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 24-08-07 21:26 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :
>Jeps, olietryksindikatoren er gået, så det er rart at vide*S*
Hvis ventilstyrene klaprer ?
Jeg håber minsandten han tænker på ventilløfterne ;)
--
Jan_stevns
Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)
| |
Uffe Ravn (24-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 24-08-07 21:58 |
|
jan@bygteknik.dk wrote:
>> Jeps, olietryksindikatoren er gået, så det er rart at vide*S*
>
> Hvis ventilstyrene klaprer ?
>
> Jeg håber minsandten han tænker på ventilløfterne ;)
Sandt nok.
I øvrigt er det en fornøjelse at starte Kadytten, uden at der står et
skydække af blå røg omkring bilen.
Mvh. Uffe Ravn
Nu i både Opel Kadett 1,3 1986
og Opel Omega stationcar 1,8 1987 (rustbunke)
| |
Uffe Ravn (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 09-08-07 22:54 |
|
SmaRTrxxv wrote:
> så mangler vi lige resten af stederne..
> 2,5) samme sted ind mod motorrummet
Skal kigge i morgen på
> 4) indvendig i de bagerste skærmkasser lige foran hjulene
> 5) Samme sted baghjulene, nogle er hele brønde væk
> 6) De bagerste støddæmper skåle, kan kun ses når man løfter bilen op
Jeg skal have den på liften i morgen
> 7) Selve bagbroen ruster igennem
> 8) De bagerste bærearme ruster
> 9) Indvendig i motorrummet ude ved lygterne
> 10) Forskærmene nede ved fæsterne
> 11) Rundt omkring i vognbunden, især omkring div. propper og ved de
> clips som holder bremserør og brændstofslanger, og oppe ved
> torpedopladen, især i passagersiden.
>
> Men, synsfolk kender også alle disse steder så, hvis den er nysynet..
Det bliver den måske i morgen
> Motoren er næsten umulig at slå ihjel, blot der er lidt olie og vand
> på, f.eks betyder det ikke noget at tandremmen ryger selv ved fulde
> omdrejninger, og det tager kun 20 min at skifte den og kræver kun en
> 2x 13mm, en 17mm, 19 mm, glem alt om at skifte eller løse vandpumpen,
> det er spild af tid..
> Er den nysynet, køb den, skift tandremmen, og evt. tændingsmodulet (de
> brænder af en gang i mellem) og kør glad i 2år (eller mere hvis du
> tør!)
Lad os se om den går igennem.
Mvh- Uffe Ravn
| |
Uffe Ravn (24-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 24-08-07 20:58 |
|
SmaRTrxxv wrote:
> Men, synsfolk kender også alle disse steder så, hvis den er nysynet..
Jeps, og synsmanden var synligt imponeret.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Ukendt (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-08-07 19:46 |
|
On Thu, 9 Aug 2007 02:09:13 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
>Jeg faldt i går over en Opel Kadett 1,3 fra 1986, ganske vist ikke en
>stationcar, og trækket mangler også, men det er vel til at skaffe?
>
>Bilen er med fuld servicebog, og har kørt under 70.000km.
Den slår svigermors - den har gået 115 kkm (samme alder), men sparker
røv, når man kører den godt varm og sparker lidt til den Men det
er selvfølgelig også en 1.3 S LS! (dvs. cigartænder var nærmest
ekstraudstyr Starter hver gang og bortset fra at al synchromesh
er mishandlet væk i 1. og 2. gear er det et ganske hæderligt køretøj.
Der kan være MEGET inde i en Kadytt med bagsæderne nede
>
>Bilen har boet i en lade og er blevet kørt ganske lidt af en ældre mand.
Den er nok en af de bedre til at håndtere den slags brug - men hvis du
overtager den så vær lige lidt sød ved den de første 5-10 kkm.
>
>Set udefra er lakken mat men jeg har endnu ikke fundet noget rust.
>
>Der er en skade i højre side af panelet, skaden siges at være uoprettelig,
>men kan synes med den.
>
>Bilen bliver synet inden salg.
>
>5.000kr er det hit eller skidt?
Hvis den lever op til beskrivelsen, HIT
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Uffe Ravn (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 09-08-07 23:05 |
|
Ivan Madsen wrote:
> Der kan være MEGET inde i en Kadytt med bagsæderne nede
Dejligt, jeg tror nok jeg har slået alle Rekorder i belæsning af en Omega.
>> Bilen har boet i en lade og er blevet kørt ganske lidt af en ældre
>> mand.
>
> Den er nok en af de bedre til at håndtere den slags brug - men hvis du
> overtager den så vær lige lidt sød ved den de første 5-10 kkm.
Well, faktisk har den kørt 10-20000 km på det sidste års tid, med ejer nr 2.
Jeg var lidt i tvivl om hvordan den var ved 130km/t men det var nu intet
problem.
Dejligt i øvrigt at affjedringen er fast og ikke morfar, selv om jeg ofte
kører sådan
Det går i skrivende stund op for mig, at jeg er ved at overveje at købe en
forhjulstrukket øse.
Øhj, jeg havde ikke troet at den slags skulle ske for mig..........
Mvh. Uffe Ravn
| |
Ukendt (10-08-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-08-07 15:48 |
|
On Fri, 10 Aug 2007 00:04:31 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
>Ivan Madsen wrote:
>
>> Der kan være MEGET inde i en Kadytt med bagsæderne nede
>
>Dejligt, jeg tror nok jeg har slået alle Rekorder i belæsning af en Omega.
Jeg tror stadig jeg har rekorden med en Kadytt - i hvert fald stod ham
med stor bil+trailer og måbede, da den blev ved med at tage fra
Den 3-pers. sofa landede på traileren men et pænt antal flyttekasser,
stole klemt ind i ledige huller og guderne må vide hvad. Godt der var
to sidespejle ) - og den 2-pers. sofa var sq også derinde.
<...>
>
>Jeg var lidt i tvivl om hvordan den var ved 130km/t men det var nu intet
>problem.
Den LARMER! - men hvis du ber om mere larm svarer den bare med at
flytte nålen videre mod store fartbøder - har engang siddet i en 1.3S
der viste 205 (men den havde 50 kkm dengang)
>
>Dejligt i øvrigt at affjedringen er fast og ikke morfar, selv om jeg ofte
>kører sådan
Det bedste er at sæderne er faste og langtidsholdbare.
>
>Det går i skrivende stund op for mig, at jeg er ved at overveje at købe en
>forhjulstrukket øse.
>Øhj, jeg havde ikke troet at den slags skulle ske for mig..........
>
Hmmm........jeg er sq ligeglad med hvor den trækker, bare den trækker
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Uffe Ravn (24-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 24-08-07 21:02 |
|
Ivan Madsen wrote:
> Men det
> er selvfølgelig også en 1.3 S LS! (dvs. cigartænder var nærmest
> ekstraudstyr
Cigartænder ER ekstraudstyr, det samme er uret!
Mvh. Uffe Ravn
| |
3140 Abildgaard (26-08-2007)
| Kommentar Fra : 3140 Abildgaard |
Dato : 26-08-07 07:28 |
|
Uffe Ravn wrote:
> Ivan Madsen wrote:
>
>> Men det
>> er selvfølgelig også en 1.3 S LS! (dvs. cigartænder var nærmest
>> ekstraudstyr
>
> Cigartænder ER ekstraudstyr, det samme er uret!
>
> Mvh. Uffe Ravn
Årh, anede ikke at man KAN få en sigartænder til den. Afgang!
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
|
[OO]
<>'
| |
Klaus D. Mikkelsen (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-08-07 21:49 |
|
Uffe Ravn skriver:
>
> Bilen bliver synet inden salg.
>
> 5.000kr er det hit eller skidt?
Hit.....
Kan den holde 2 år for 5kkr er det sku da billgt, så kan du smide den ud
bagefter.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Uffe Ravn (09-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 09-08-07 23:07 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Bilen bliver synet inden salg.
>>
>> 5.000kr er det hit eller skidt?
>
> Hit.....
>
> Kan den holde 2 år for 5kkr er det sku da billgt, så kan du smide den
> ud bagefter.
Faktisk plejer jeg at have billigere bil end det, men nogen gange kan man jo
gå hen og forkøbe sig .
Mvh. Uffe Ravn
| |
Mogens (26-08-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 26-08-07 09:59 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:46bb8ff2$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Faktisk plejer jeg at have billigere bil end det, men nogen gange kan man
> jo
> gå hen og forkøbe sig .
Opel Calibra har jeg altid syntes, var en flot bil.
'93, 77.000 km og 15.000 kr kan vel ikke gå helt galt - bortset fra farven?
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=6&id=11111111273886117&
| |
Uffe Ravn (24-08-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 24-08-07 21:03 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Bilen bliver synet inden salg.
>>
>> 5.000kr er det hit eller skidt?
>
> Hit.....
>
> Kan den holde 2 år for 5kkr er det sku da billgt, så kan du smide den
> ud bagefter.
Er du da gal Klaus?, det er jo en Opel!
Mvh. Uffe Ravn
| |
|
|