Jeg vil gerne finde oplysninger om min old~
Fra : Kate

Dato : 07-08-07 18:22

Jeg har overhovedet ikke beskæftiget mig med slægtsforskning og ved
ikke helt om det er noget jeg vil, men jeg er blevet nysgerrig på min
oldefar og hans skæbne.
Jeg har faktisk altid vidst at han tog til Amerika i starten af 1900.
Fandt så i dag ud af at han var i Amerika med kone og søn fra ca 1907-
1917. Min oldemor kunne ikke falde til i Chicago, hvor de tog til og
åbnede bagerbutik.
Oldefar var åbenbart blevet så glad for USA at han rejste tilbage i
1923, men uden kone og børn, i 1918 blev min mormor født. Derefter ved
jeg at der har været livstegn fra ham i 1936 hvor han angiveligt skulle
have kontaktet en søster i DK. Derudover aner vi intet om hvordan det
gik ham i USA.
På ancestry.com kan jeg se at en person med navnet Charles E Rossing
Jensen er indrejst mellem 1920 og 1957

Hvis jeg vil have flere oplysninger kan jeg betale, men har nogle af
jer erfaring med den side. Her tænker jeg på at de skriver man kan få
en "free trial" i 14 dage, men de kræver kreditkortoplysninger
alligevel. Jeg vil gerne betale for de oplysninger under det navn, men
vil ikke ind i noget med et abonnement på siden. Kender i til deres
seriøsitet, så jeg er sikker på kun at betale for den ene gang?

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 07-08-07 18:59

Du kan gå ind på denne web.side
http://0-192.168.15.231.nell.boulder.lib.co.us/pac/database_intro.htm rul
ned til Ancestry Library Edition, klik på den, og du er på Ancestrys side og
kan bruge den ganske frit.
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

Fra : Kate

Dato : 07-08-07 19:50

"Henning og Inge-Lise Trampedach"
<Henning.TrampedachFJERNDETTE@get2net.dk> wrote in

> Du kan gå ind på denne web.side
> http://0-192.168.15.231.nell.boulder.lib.co.us/pac/database_intro.h
> tm rul ned til Ancestry Library Edition, klik på den, og du er på
> Ancestrys side og kan bruge den ganske frit.

Tusind tak. Det vil jeg prøve at kigge på.
Jeg har i mellemtiden søgt lidt videre på navnet. Jeg ved han hed
Charles Emil Rossing Jensen, hvor Rossing er købt. Han ville gerne have
smidt Jensen væk, men navneloven forbød det åbenbart dengang.

Jeg har kigget på både det dgs.dk og yellowpages.com (for sjov) for at
se hvor mange der har navnet. Rossing er temmligt udbredt fandt jeg ud
af, selvom der dog ikke er mange der hedder præcis Rossing Jensen.

Tak for linket.

Fra : Kate

Dato : 07-08-07 20:18

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> Tusind tak. Det vil jeg prøve at kigge på.

Det har jeg så gjort og får lidt flere oplysninger omkring hans ankomst
til New York. Der er noget omkring microfilm. er disse nogle man evt.
skulle til New York for at se nærmere på eller ville man have mulighed
for at se dem i DK et sted?

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 07-08-07 22:08

Du skal klikke på wiev image, så kan du se selve passagererlisten.
Microfilmen tror jeg ikke man kan se her i landet.

Fra : Kate

Dato : 08-08-07 14:07

> Du skal klikke på wiev image, så kan du se selve passagererlisten.

Det har jeg også gjort, men den er godt nok gnidret. Jeg tænkte jeg
måske på mikrofilmen kunne se lidt mere.

Jeg overvejer at kontakte Frederiksberg Hovedbibliotek som Hugh nævner.

Tak for svar til jer begge.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 15-08-07 10:12

Jamen, så kan du gemme billedet på din PC - og se det i et billedprogram.
Man kan også forstørre, mens man er på ancestry.com.

Ulrich

Fra : Kate

Dato : 16-08-07 22:22

"Ulrich Alster Klug" <dannebrog@dk-yeoman.dk> wrote in

> Jamen, så kan du gemme billedet på din PC - og se det i et
> billedprogram. Man kan også forstørre, mens man er på
> ancestry.com.
>
> Ulrich

Ja, det fandt jeg faktisk ud af helt tilfældig forleden, hvor jeg
skulle vise min mor hvad jeg havde fundet ud af på nettet. Det er
hendes morfar, og hun er jo også nysgerrig. Vi fik 100% bekræftet at
det _er_ min oldefar jeg har fundet, via passagererlisten, da byen
Mørdrup er nævnt, og der boede mine oldeforældre i et par år før han
imigrerede

Det er lidt sjovt, også fordi vi i en gammel bog har fundet den gård
han ejede i Mørdrup. Der går lidt sport i det her lige pt.

--
Kate

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-08-07 05:43

Kate wrote:

> [...]
> til New York. Der er noget omkring microfilm. er disse nogle man evt.
> skulle til New York for at se nærmere på eller ville man have mulighed

Fredericksberg Hovedbibliotek også har amncestrylibrary edition

Hugh W
--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Kate

Dato : 08-08-07 14:05

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> wrote in

> Fredericksberg Hovedbibliotek også har amncestrylibrary edition

Vil det sige at jeg måske ville kunne se filmen der?

--
Kate

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-08-07 17:12

Kate wrote:
> Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> wrote in

> Vil det sige at jeg måske ville kunne se filmen der?

ikke som film men som images på computer

HughW

Fra : Kate

Dato : 08-08-07 21:30

> ikke som film men som images på computer

Det ville også være fint.

--
Kate