Jacob Haugaards parodi af Peter Bellis "Te~
Fra : Rohde

Dato : 07-08-07 17:13

Hej,

Hørte lige den Peter bellis truckersang på P3, og kom til at tænke på en
parodi som Jacob Haugaard lavede nede i firserne engang. Kan ikke helt huske
den, men den var skåret over samme læst, og handlede vistnok om en mand der
sejlede ude på Århusbugten, og fik radiokontakt med en dreng der var spærret
inde på Psykiatrisk Hospital i Risskov. Historien bliver gradvist mere og
mere vanvittig efterhånden som sangen skrider frem, og jeg mener at huske
noget med at drengene var tvunget til at se på moderens "groteske
o****shows"...

Nogen der ved om den er udgivet på cd, og om man kan købe/downloade denne
eller andre numre med ham fra den tid, f.eks. Sofamanias "De Små Synger -
Måske..." ?

/S'øren

Fra : Ralph

Dato : 07-08-07 21:09

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> noget med at drengene var tvunget til at se på moderens "groteske
> o****shows"...

Jeg TROR den hed Elefantdrengen.

Iøvrigt fatter jeg ikke pointen i at lave en parodi på en parodi. Citat:
"jeg sidder i kørestol fordi jeg har polio" "Atten lastbiler holdt, atten
gange rundt om blokken"

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 08-08-07 07:07

Hej Ralph

> Iøvrigt fatter jeg ikke pointen i at lave en parodi på en parodi.

Hvad er originalen da en parodi på ?

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-08-07 10:56

> Hej Ralph

> Hvad er originalen da en parodi på ?
>
> --
> Mvh Max

Tja, jeg sad også lige og undrede mig, for mere korrekt oversættelse, skal
der vel egentligt ledes længe efter.

M.V.H....Benny..

Fra : Ralph

Dato : 08-08-07 13:59

> Hvad er originalen da en parodi på ?

Det er nok alvorligt ment fra Peter Bellis side, men JEG synes den er en
parodi på alle disse truckersange hvor man helst skal have en klump i halsen
når sangen er slut.

--
Ralph

Fra : bonfils

Dato : 11-08-07 06:46

On 07 aug 2007, someone posing as "Rohde" came to dk.kultur.musik and
expostulated:

> [...]
>
> Nogen der ved om den er udgivet på cd, og om man kan købe/downloade
> denne eller andre numre med ham fra den tid, f.eks. Sofamanias "De Små

"Elefantdrengen" findes på LP'en "De dovne synger - måske", som
tilsyneladende aldrig er genudgivet på cd.

(... og så går den endda på Serge Gainsbourg's melodi til "Je
t'aime"...)

Jeg må her lige blære mig mig, at jeg én enkelt gang har akkompagneret
Jacob ved en fremførelse af denne sang.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com